19 мая, воскресенье
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
"Чорний перець привозимо у зернах, корицю — у вигляді висушених шматків кори"
"Чорний перець привозимо у зернах, корицю — у вигляді висушених шматків кори"

"Чорний перець привозимо у зернах, корицю — у вигляді висушених шматків кори"

З чого починався бізнес із виробництва спецій, як 20 років зберігати добрі відносини між п'ятьма засновниками великої компанії та що допомагає творити й розвивати власну справу — розповідає один із власників підприємств "Любисток" і "Рівненський комбінат святкових прикрас" у Рівному Микола Лиманюк, 44 роки.З чого почався "Любисток" і коли ваш бізнес став успішним?— Це був початок 2000-х. Грошей ми з партнерами не мали. Але були молоді й амбітні. Не сумнівалися в успіху. Взяли кредит під заставу квартири. Мати досі пригадує мені цей ризикований крок.Почали з найпростішого — цукрової пудри, родзинок, маку. Ця ніша на українському ринку була не зайнята. Виробляли приправи, щороку додаючи до асортименту 20–30 позицій. Одні з перших в Україні почали продавати великодні прикраси для випічки, барвники для крашанок і формочки для випікання паски.Зараз наша компанія належить до лідерів із виробництва спецій і харчових прикрас. Маємо понад 700 позицій — від маринадів для консервації до кондитерських посипок. Продаємо у Молдову, Білорусь, Естонію, Німеччину, Румунію та багато інших країн.Розкажіть власне про підприємство.— У нас працюють понад 500 людей. Попри автоматизацію, без людської руки справа не обходиться. Знаю, що на більшості підприємств є велика проблема — плинність кадрів. Намагаємося її попередити. Створюємо комфортні умови для роботи. Кожен працівник має перспективу росту, компанія забезпечує трансфер до підприємства й достойну зарплату.До речі, на початках нові види приправи давали нашим працівницям. Вони готували з ними страви вдома, пропонували зміни, робили зауваження щодо смаку. Часто влаштовували дегустації на виробництві та торговельних майданчиках. Так створювали якісну продукцію, що задовольняла смаки споживачів.У вашій компанії п'ятеро засновників. Як удається ладнати протягом 20 років?— Це справді непросто. Головне — кожен відповідає за свою галузь. Треба довіряти й спілкуватися, не тримати образ — це запорука міцної дружби в бізнесі.У непрості часи нам допомагали поїздки на виставки, де з партнерами проводили разом кілька днів. Це зближувало, давало змогу обговорити і порозумітися. Нас об'єднує один інтерес — компанія, яку плекали разом пів нашого життя.Є італійська приказка, що салат мають готувати четверо. Перший — скупий — додасть у нього оцет. Другим має бути філософ, який усьому додає солі. Третій — щедрий, він поливає олією. А четвертий — художник, який перемішує та готує до подачі. Хто ким є у вашому партнерстві?— Напевно, оцет додаю я. Усе піддаю критиці та аналізу. Роль філософа віддав би Вадиму Сидорчуку. Він уміє побачити ситуацію з різних боків і зробити мудрі висновки. Олію довірив би Олександру Сукалу або Олегу Гапончуку — ці люди щедрі та завжди вміють підтримати. А ось художником став би Микола Бойчук, ідейний натхненник створення нашого бізнесу.Хто придумав назву "Любисток"?— Вадим Сидорчук. У цій траві купають новонароджених. Також це слово співзвучне з "любов".Яка у вас найцікавіша приправа?— Одна з найпопулярніших — гімалайська рожева сіль із часником і розмарином. Гімалайську сіль привозимо з Пакистану, вона багата на кальцій, магній і йод. У поєднанні з часником та розмарином виходить неймовірна приправа до м'яса, риби або смаженої картоплі.Ніколи не привозимо мелені прянощіі. Чорний перець — лише в зернах, а корицю — у вигляді висушених шматків кори. Вже на нашому підприємстві перемелюємо. Маємо найсучасніше обладнання, яке дозволяє зберегти корисні властивості спецій, смак і насиченість ефірними оліями.Де закуповуєте? Чи працюєте з українськими виробниками?— Чимало трав замовляємо у вітчизняних фермерів — гірчицю, коріандр, кріп, петрушку, базилік. Але наша кліматична зона не сприятлива для вирощування багатьох інших спецій, їх купуємо за кордоном. Лаврове листя — у Грузії, какао — в Малайзії, імбир і мускат — в Індії. У нашому асортименті є органічна продукція, яку ми також експортуємо.Яка ваша улюблена спеція?— Моя дружина пече найсмачніші пиріжки з корицею та ваніллю.Я люблю класику й мінімалізм, тож моя улюблена — чорний перець у млинку. Люблю посипати ним скибочку хліба з салом.Що компанія планує?— Наша ціль — нові ринки збуту. Зокрема, цікавить Азія, Європа, Америка. Ми брали участь у всіх міжнародних виставках в Європі. І європейці в захваті від нашої продукції.

Источник материала
Поделиться сюжетом
Упоминаемые персоны