«Медіа мають значення»: проєкти-фіналісти третього Pitch UA
«Медіа мають значення»: проєкти-фіналісти третього Pitch UA

«Медіа мають значення»: проєкти-фіналісти третього Pitch UA

«Медіа мають значення»: проєкти-фіналісти третього Pitch UA

29 квітня організатори конкурсу соціально вагомого контенту про Україну Pitch UA оголосять переможців, які отримають фінансову допомогу на розвиток і виробництво своїх проєктів. 36 фіналістів пройшли довгий шлях – від подачі заявок і докторинг-майстерні з міжнародними консультантами аж до кульмінації конкурсу – публічних презентацій, де мали всього 15 хвилин, аби розповісти про свої проєкти та відповісти на питання експертів.

Pitch UA проходить в Україні втретє, його організовує компанія Media Resourсes Management (MRM) за підтримки Проєкту Transformation Communications Activity (TCA), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) за сприяння Міністерства культури та інформаційної політики України. Участь у конкурсі беруть відеопроєкти для телебачення, веб-платформ та кінотеатрів будь-яких жанрів і видів — серіали, документальні проєкти, телешоу, анімація, фільми, соціальна реклама, веб-серіали тощо. Проєкти можуть знаходитися на стадії ідеї, розробки чи виробництва.

У третьому Pitch UA організатори запропонували виробникам контенту чотири теми: «Я відчуваю зміни: реформуючи Україну», «Об’єднуючи Україну: єдність у різноманітності», «Російськомовний контент: з’єднати роз’єднане» та «Медіа мають значення». Це вперше, коли конкурс поставив перед собою мету висвітлювати в тому числі й медійну тематику. До фінальних публічних презентацій дійшли чотири таких проєкти. Про них і піде мова в цьому огляді.

Додамо лише, що експертами, які заслухали презентації фіналістів у темі «Медіа мають значення», виступили заступниця керівника і контент директорка TCA Віра Костенко-Кузнєцова, Broadcast Creative Development Lead ТСА Олександр Клейманов і запрошена експертка – голова правління ГО «Детектор медіа» та шеф-редакторка видання «Детектор медіа» Наталія Лигачова.

1. Серіал «Підроби мене» (Fake Me). Виробник – Caffeine Film Production

За сюжетом, 24-річна Віка переймається тим, що її брат працює у виданні, яке поширює фейки, і в них свято вірить їхня мама. Дівчина влаштовується у це ж видання журналісткою, щоб, працюючи під прикриттям, зруйнувати компанію. У редакції дівчина активно генерує фейкові новини і за короткий час стає улюбленицею керівництва, а в позаробочий час знімає відеоблог Fake Me у костюмі динозавра зі зміненим голосом, в якому розвінчує кожен свій фейк і пояснює глядачам, як створюються подібні новини.

Фейкові матеріали Віки та її анонімний блог стрімко набирають популярності. Власники компанії не задоволені таким розвитком подій. За випадковим збігом обставин вони вважають зрадником керівника виданняВадима Вадимича. Власники «прибирають» його та пропонують Віці очолити редакцію. На цьому закінчується перший сезон.

Є в серіалі і певна романтична лінія. Підривну діяльність Віки викриває її колега Женя (дівчина, яку всі вважають хлопцем), але не видає нікому цей секрет. Віка та Женя починають дружити, а з часом не лише дружити. Згодом Віка дізнається, що Женя – дівчина, але їхні стосунки продовжуються.

За словами автора ідеї та продюсера Романа Розенгурта, серіал має бути легким та навіть гумористичним. У кожній серії – розкриття окремого фейку. Аудиторія – 20-35 років. Місія – показати, що навіть одна людина може змінити систему.

Продюсер буде пропонувати серіал Новому каналу, НЛО TV та каналу «Україна».

Наталія Лигачова запитала, які саме фейки планують спростовувати в серіалі автори, адже порядок денний змінюється, і вони можуть бути вже неактуальними тоді, коли серіал вийде в ефір. Роман Розенгурт відповів, що це будуть «великі міжнародні фейки» на кшталт чіпування під час вакцінації. Експертка порадила не уникати й теми українсько-російських відносин та російської пропаганди.

2. Телешоу «Деманіпуляція». Виробник – Plusone

Телевізійна командна вікторина з медіаграмотності, яка наочно показує, як створюються маніпуляції в медіа, та допомагає глядачам розпізнати їх. Шоу схоже за форматом на «Брейн-ринг» або «Що? Де? Коли?».

У кожному епізоді беруть участь дві команди по четверо гравців (студенти вишів), судді (відомі журналісти) та ведучий. Гра складається з чотирьох конкурсів: «Почув цікаву новину», «Покоління заголовків», «Матрьошка» та «Прочитав у соцмережах». У кожному з конкурсів учасники розбиратимуть справжні кейси з маніпуляції, розпізнаватимуть фейки, створюватимуть клікбейтні заголовки тощо.

Цільова аудиторія – 14+ років. Хронометраж одного випуску – 50 хвилин. Автори планують, що шоу буде динамічним. Вони ведуть переговори з національними та регіональними телеканалами. А також планують вивести проєкт у офлайн – влаштовувати такі вікторини в університетах, відбираючи команди для телешоу.  

Над проєктом працюють експерт з комунікацій Максим Саваневський, продюсер Ярослав Шамбаровський, оператор Андрій Клименко та інші.

Наталія Лигачова порадила залучити до проєкту відомого ведучого. А ще застерегла, аби автори не переступили тонку межу й не нав’язали глядачам думку, що довіряти медіа взагалі не можна.

Олександр Клейманов, у свою чергу, зазначив, що подібні формати квізів не є дуже популярними серед українських глядачів, тож шоу має бути напрочуд динамічним, щоб тримати увагу.

3. Серіал «По той бік правди». Виробник – ФОП Олеся Лук'яненко

Вертикально-горизонтальний процедурал про журналістські розслідування. Автори планують зняти 12-16 серій по 45 хвилин.

За сюжетом, журналіст Руслан Зоря має власну програму журналістських розслідувань на телеканалі, але, сам того не розуміючи, стає пішаком у боротьбі за водні ресурси країни.

Кожна серія – окреме розслідування на теми корупції, незаконних забудов, продажу посад, кришування підпільних казино, підробки медикаментів тощо. Окрема велика тема – нестача водних ресурсів. Автори хочуть показати журналістів справжніми борцями за справедливість і демократію, які часом заради істини ризикують власним життям.

Продюсерка Олеся Лук’яненко веде перемовини про показ із каналом ICTV. Промоцією проєкту в інтернеті займатиметься Film.ua.

Наталія Лигачова зазначила, що цей проєкт, на відміну від попередніх, показує медіа з позитивного боку.

Віра Костенко-Кузнєцова порекомендувала ще подумати над центальною темою розслідувань головного героя – водні ресурси замінити, наприклад, на боротьбу із російською пропагандою.

4. Серіал «Ботоферма». Виробник – «Основа Фільм Продакшн»

Драма з елементами трилеру. За сюжетом, провінціал Антон має заробити гроші на термінову операцію для свого діда. Він приїздить до Києва і влаштовується копірайтером у столичній PR-агенції, яка, насправді, виявляється ботофермою. Хлопець стає ботом, він пише в інтернеті по 300 коментарів на день під сімома акаунтами неіснуючих людей. Щодня Антон «піарить» замовні тези про незаконні забудови, сумнівні ліки та можновладців із скандальною репутацією. У результаті він заробляє достатньо коштів, щоб урятувати діда, але втрачає кохання й отримує умовний термін. 

Над проєктом працює команда, яка зняла серіал «Мама» (переможець попереднього Pitch UA). Авторка ідеї, креативна продюсерка, керівниця авторської групи – Валентина Руденко. Автори сценарію – Сегій Дзюба, Артемій Кірсанов. Виконавчі продюсери – Олексій Сень, Ганна Масло. Режисер-постановник – Тарас Ткаченко.

Ведуться перемовини з каналами «1+1» і «Україна», а також онлайн-платформою oll.tv. Прем’єру заплановано на осінь наступного року.

Наталія Лигачова запитала, чому автори вирішили не робити хеппі-енд і розлучили героя з коханою, адже він врешті усвідомив свої помилки. Команда розповіла, що планує відкритий фінал – герой має нести відповідальність за власні дії, але попереду його, можливо, чекає світле майбутнє.

Фото: скриншот

Теги по теме
Статьи Производство
Источник материала
loader
loader