4 травня 1863 року почали будівництво першої гілки Одеської залізниці. Вона є однією з найстаріших залізниць України.Історія створення залізничних шляхів у Чорноморському краї бере свій початок ще з середини 30-х років XIX ст. Граф Михайло Воронцов доручив талановитим бельгійським інженерам провести спеціальне дослідження та вказати найоптимальнішу трасу для укладання залізничного полотна до портів Одеси, Миколаєва та Феодосії.Уже за 30 років населення Одеси перевищувало 100 тис. жителів, а за обсягами вантажообіг Одеського порту був другим у Російській імперії. Тому виникла необхідність в зручному підвезенні зерна. Окрім того, слід було організувати стійке підвезення продовольчих товарів для жителів міста та військового гарнізону.16 травня 1863 року приблизно на Тираспольській заставі відбулося освячення початку будівельних робіт. Військово-робочий загін почав працювати в присутності публіки. В той час другий загін почав роботи в районі станції Гниляково. Початок будівництва залізниці став міцним поштовхом до активного розвитку промисловості та торгівлі у південно-західному краї імперії. Будівництво проводили одразу в трьох напрямках: до станції Роздільна, до Карантинної Гавані та Кінної площі.Протяжність першої залізничної гілки Одеса - Балта становила 220 верст. Наразі експлуатаційна довжина колій Одеської залізниці сягає майже 4 тис. км, з яких понад 1,7 тис. км є електрифікованими.В Україні першу залізницю збудовали 1861 року. Прокладання колії почалося з Перемишля до Львова. Протяжність становила 97,6 км. У Львовi в жовтнi 1861 року завершили будівництво вокзалу і вже 4 листопада 1861 року до Львова з Перемишля прибув перший пасажирський потяг, який мав назву "Ярослав".

Источник материала
Поделиться сюжетом