«Збиткові пасажирські перевезення продовжать компенсувати за рахунок прибуткових вантажних», – Кушнірук
У проекті бюджету-2022 не передбачені кошти на проведення реформи Укрзалізниці, що свідчить про те, що влада хоче зберегти корупцію на ринку перевезень. Про це заявив економіст Борис Кушнірук.
«Реформу «Укрзалізниці» вони робити не збираються. Це головний показник – тому що в межах реформи, коли відокремлюються вантажні перевезення від пасажирських і ви ліквідуєте перехресне субсидіювання, тоді вам потрібно мати джерело для підтримання і розвитку пасажирських перевезень, не пов’язане з вантажними перевезеннями», – сказав Кушнірук.
Він наголосив: якщо в проекті бюджету-2022 не закладені кошти на підтримку «Укрзалізниці», значить змінювати діючу корупційну та вкрай неефективну систему роботи компанії влада не збирається, і збиткові пасажирські перевезення продовжать компенсувати за рахунок прибуткових вантажних – тобто, за рахунок бізнесу, якому в черговий раз планують підвищити тарифи.
За словами експерта, це, в свою чергу, призведе до зростання витрат для бізнесу і зниження його конкурентоспроможності – як на внутрішньому, так і на світових ринках.
Раніше ексголова правління Укрзалізниці Володимир Жмак заявив, що питання тарифоутворення на послуги Укрзалізниці потрібно піднімати лише після того, як буде проведено повноцінну реформу компанії.
Водночас ексміністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що влада має вирішити проблему відсутності професійного менеджменту в Укрзалізниці та подолати там корупцію, а не знову запроваджувати підвищення тарифів на вантажні перевезення.