/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2Fe9d822d943bb51cd3fe2627a8a907e26.jpg)
"Український конструктивізм": Про що мультимедійний проєкт за участі Onuka, The Maneken, Сергія Святченка і Себастіана Клоборга
Громадська організація Urban Forms Center 5 листопада представить мультимедійний онлайн-проєкт "Український конструктивізм". У створенні дійства взяли участь гурт Onuka, саундпродюсер The Maneken, українсько-данський художник Сергій Святченко та данський балетмейстер Себастіан Клоборг.
Кроссекторальне цифрове дійство ґрунтується на глибокому дослідженні архітектури та історії України й привертає увагу до проблеми збереження культурної спадщини.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F53fa1070160652f04c789ddbf93e68ea.jpg)
"Оскільки феномен конструктивізму у світовому культурному дискурсі репрезентований виключно як російський авангард і російський конструктивізм, головна ідея нашого проєкту — просування українського конструктивізму як культурного бренду та самобутнього елементу національної ідентичності", — коментує співавторка сценарію дійства, історикиня архітектури, дослідниця модернізму та авторка книги Soviet Modernism. Brutalism. Post-modernism. Buildings and Structures in Ukraine 1955-1991 Євгенія Губкіна.
Сценарій "Українського конструктивізму" Євгенія Губкіна та історик Ярослав Переходько побудували на реальних подіях. В центрі сюжету — спогади про перебування у Харкові на початку 1930-х років Лотти Бейсе, молодої німецької архітекторки-модерністки з Баугаузу. Саме міжвоєнний період характеризується гострою суперечливістю і низкою трагедій українського народу. Події розгортаються на фоні переходу від "соціалістичного будівництва" часів НЕПу і націонал-комунізму до "форсованої індустріалізації" й тоталітаризму Сталіна. Розквіт авангардних мистецтв, науки, архітектури та підйом національної самосвідомості, характерний для українських "бурхливих двадцятих", обривається з постанням в Радянському Союзі тоталітарної системи.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F12009c9d04681725d1f9c27c59bf0b70.jpg)
Музику до дійства створили Ната Жижченко (Onuka) та Євген Філатов (The Maneken), що відомі своїм експериментальним підходом до звучання та неодноразово представляли Україну на світових майданчиках. Автор хореографії — майстер сторітелінгу в танці й балетмейстер Королівського данського балету Себастіан Клоборг. Над декораціями й костюмами, що інтерпретують авангардне мистецтво сцени 1920-х років, працював українсько-данський художник, колажист і архітектор Сергій Святченко.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F9771f78b27aab7e852bcc9b66a8e4f07.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F8b305680bf9deb80b72e89ed23d7391e.jpg)
В рамках проєкту відбудеться науково-популярна фестивальна програма, за якою можна слідкувати на сторінці у Facebook.
Urban Forms Center спеціалізується на вивченні й охороні української архітектурної та культурної спадщини, популяризації України на міжнародному рівні. За час свого існування, з 2014 року, організація реалізувала десятки дослідницьких, наукових, освітніх, мистецьких національних і міжнародних проєктів у Києві, Харкові, Львові, Запоріжжі та Славутичі, зокрема інноваційний мультимедійний онлайн-проєкт "Енциклопедія архітектури України".
Проєкт реалізується за підтримки Українського культурного фонду.
Читайте також:
"Жива традиція": Музей Івана Гончара оживив старі світлини на сучасний лад.
У чому ваше джерело? Куратори та художники виставки "Осінь бінарності" про свою ідентичність.

