Як правило, життя автомобіліста не завжди залежить лише від нього самого.
Тому на дорозі завжди потрібно бути уважним та сконцентрованим.
А щоб поїздка пройшла безпечно, ТСН.
Авто підготував список основних порад, які завжди стануть у нагоді під час пересування.
Траса, поворот наліво.
Ви стоїте та пропускаєте зустрічні авто.
Не викручуйте заздалегідь кермо вліво.
Удар ззаду, і ви – труп під фурою.
Тримати кермо лише прямо.
Ви схопили узбіччя або сніжний брустер ліворуч (наприклад, біля розділової на проспекті) або праворуч (вздовж).
Убийте в собі інстинкт смикнути кермо у зворотний бік.
Навпаки, мертвою хваткою керма, не змінюючи положення ноги на педалі газу, компенсуйте відведення убік.
Авто буде втрачати швидкість і повернеться на дорогу.
Не потрібно будь-що прагнути на дорогу, вас різко кине у зворотний бік.
Будьте уважні під час проходження затяжних поворотів по внутрішньому радіусу (для вас – внутрішній, для зустрічних – зовнішній).
Якщо зустрічний автомобіль, що проїжджає зовнішнім радіусом, почне заносити, то він поїде не в кювет, а в 90% випадках, після судомних рухів зустрічного водія, полетить вам в лоб.
Помилково більше боятися зустрічних машин, які проїжджають внутрішнім радіусом.
Як правило, їх занесення закінчується на узбіччі.
Коли перебудовуєтеся, прискорюйтесь!.
Не катайся на "нейтралці".
Ви втрачаєте можливість прискорюватися, а гальмо – не завжди вихід.
Не гальмуйте в разі повороту.
У повороті — лише контрольований розгін.
Завжди залишайте запасний варіант.
Наприклад, сумніваючись під час обгону, виїжджайте на зустрічку і тягніться ззаду, доки не будете впевнені на 100%, що можна обганяти.
А якщо що, повертайтеся на свою смугу.
У разі обгону обгоні на шосе із зустрічним потоком, не варто вилазити на зустрічку та дивитися.
Відстаньте від попереду машини, збільште огляд зустрічки.
Помітите вікно, розганяйтеся своєю смугою і виходьте на зустрічку на початку вікна вже на максимальній швидкості.
Здійснюючи шаховий обгін на трасі та вклинюючись у потік, гасіть швидкість ще на зустрічній смузі.
Одна з найпоширеніших помилок, коли, обганяючи колону на значній швидкості, водій, бачачи, що не встигає, починає вклинюватися у свою смугу і водночас сильно гальмувати.
Спочатку зрівняйте швидкість на зустрічній смузі.
Якщо бачите, що зустрічна машина не встигає обігнати, вмикайте правий поворотник і притискайтеся до узбіччя заздалегідь.
Не блимайте фарами, там може бути людина, яка перший день за кермом.
Якщо машину зносить/заносить, дійте твердо і плавно, без суєти.
Процес не розвивається миттєво і, відповідно, не любить різких та судомних рухів.
І вивчіть, що таке "знос" і "занесення", які дії потрібно робити на різних приводах.
Безвихідна ситуація тільки одна, це занесення на передньому приводі на спуску, в інших випадках все можна виправити.
Не зайвим буде знайти великий рівний майданчик і спробувати своє авто в екстремальному гальмуванні та розгоні.
Розгойдуйте, відчуйте межу.
Нічого з вашим авто не станеться.
Не сподівайтеся на систему стабілізації під час дощу.
Якщо відбудеться зрив і ви попливете (ефект аквапланування), система вам не допоможе.
Вона банально "не розуміє", що відбувається.
Взагалі, не сподівайтеся на неї.
Вона, звісно, річ! І допоможе в більшості випадків, але електроніка недосконала.
Якщо ви з вітерцем летите по лівому ряду, а на зустрічці пробка, то за кожним авто на вас чекає веселий смертник у вигляді пішохода, для якого "дивись, всі стоять, піду доріжку перейду, пивка купити".
Ви летите по лівому ряду, а праворуч всі стоять чи повільно їдуть? Швидше за все, вони пропускають пішохода – будьте уважнішими!.
На узбіччі людина з дітьми чи діти, гальма – варіантів немає.
Знаєте, як маленькі діти бігають? І майже завжди у несподіваному напрямку!.
Тварини на дорозі або несподівані перешкоди у вигляді коліс, мішків тощо.
Зберігайте холоднокровність.
Перш ніж врятувати псинку, переконайтеся, що не відлетіть з дороги, "прихопивши з собою" пару стовпів, сусідню машину та пішохода на узбіччі.
А той песик весело побіжить далі, а ви...
Відстань до автомобіля, що їде на 3 секунди, рахуючи в спокійному темпі "1001, 1002, 1003".
Орієнтир, від якого відштовхуватися – будь-який нерухомий предмет, наприклад, стовп.
У разі погіршення погодних умов краще збільшити дистанцію.
І останнє, але не важливо.
Усьому причина – швидкість.
Покажіть мені аварію, про яку не можна сказати: "Блін, їхав би трохи повільніше, і нічого не було б!" Завжди пересувайтеся з комфортною швидкістю, яка адекватна погодним умовам та дорожній обстановці.
Пам'ятайте — поспіх важливий лише при лові бліх.