2022-й мав стати проривним роком українського кіно, якби не вторгнення РФ – CEO Film.ua Group
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F9a7e5f7e6e4097a531a8f892410e4255.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F038881f62482a7ab71a4231eb6d34347.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F9a7e5f7e6e4097a531a8f892410e4255.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F038881f62482a7ab71a4231eb6d34347.png)
CEO Film.ua Group Вікторія Ярмощук вважає, що 2022 рік мав стати проривним для українського кіно, якби не повномасштабне вторгнення Росії. Про це вона розповіла в інтерв'ю Liga.net.
«Ми були готові зайти на світовий ринок, але сталося трохи інакше. Наш прорив переноситься, але не скасовується. Україна все одно працюватиме, як і планувала, зі світом – Голлівудом, Netflix – хоча Росія зараз і завадила. Маю надію, що території повернемо, природа відновиться, архітектуру відбудуємо. Ну, будуть у нас рідше знімати "совок" (сміється). Від цього незалежна Україна тільки виграє», – сказала вона.
За словами Вікторії Ярмошук, цього року в Україні мала повноцінно запрацювати з кінолокаціями, в наступним кроком мав бути приїзд голлівудських локейшн-менеджерів.
«Ми мали їх привезти та показати Україну, зацікавити нашими локаціями, залучити більше студій до зйомок саме у нас», – розповіла вона.
На думку CEO Film.ua Group, у 2022-му Україна могла би стати майданчиком для зйомок багатьох іноземних фільмів, тому що саме цього року повновилося виробництво стрічок, «заморожених» через пандемію COVID-19, а отже відчувалася нестача павільйонів та знімальних потужностей.
«Ми мали бути наступними, до кого приїдуть. Уже йшли перемовини, але повномасштабне вторгнення все змінило. Зараз ми не маємо інформації, що з усіма українськими локаціями – деякі регіони окуповані, десь розбомблені», – пояснила Вікторія Ярмощук.
За її словами, до повномасштабної війни зйомки в Україні були на 20-30% дешевшими, ніж у низці інших країн східної Європи, зокрема, Болгарії та Угорщині.
Нагадаємо, в 2021 році МКІП прогнозував, що за 4-5 років Україна може отримати $500 млн інвестицій завдяки системі кешрібейтів (часткового відшкодування витрат за виробництво фільму з бюджету для іноземних кіновиробників).
Зйомки першого фільму, який претендував на кешрібейт, відбулись у серпні-вересні 2020 року: у Києві знімали стрічку «Останній найманець» для Netflix. Партнером з українського боку виступила компанія «Еппл Три Продакшнс», співзасновниками якої є вітчизняна Star Media та британська Ollev UK Ltd. «Еппл Три Продакшнс» подала документи до Держкіно, але передбачені законом терміни розгляду вже не дозволяли розраховувати на бюджет 2020-го. Однак і в 2021-му іноземний кіновиробник не отримав відшкодування витрат.
На початку 2022 року Зеленський підписав закон, який мав розблокувати систему кешрібейтів для іноземних кінокомпаній.
Ілюстрація: unsplash

