Росія змушена продавати нафту до Індії з більшими знижками, ніж раніше.
Після того, як 5 грудня у Європі набрало чинності нафтове ембарго, Росія опинилася перед необхідністю шукати нові ринки для збуту великих обсягів нафти – близько 1 млн барелів на добу.
Російські експортери змушені жорстко конкурувати між собою та постачальниками з Ближнього Сходу.
Єдина можливість зберегти частку ринку, на їхню думку, – збільшити знижки.
Найбільшу вигоду від цього отримує Індія, яка стала головним покупцем російської нафти після 24 лютого.
За даними джерела видання, російський еталон нафти у грудні почали продавати зі знижкою в $12-15 у порівнянні з бенчмарком Dated Brent з урахуванням страховки та доставлення судном.
У листопаді дисконт становив $10-11, у жовтні – $5-8.
Без урахування фрахту знижки на Urals в портах на західному узбережжі Росії за деякими угодами для продажу в Індію зросли до $32-35 за барель, причому що Dated Brent на початку грудня коштувала менш як $80 за барель.
Деякі російські постачальники нафти намагаються самостійно транспортувати нафту до Індії, щоб мінімізувати транспортні витрати, але багато компаній все ще покладаються на трейдингові фірми та змушені ділитися прибутками з ними.
Стеля цін на російську нафту встановлена на рівні $60 за барель, а її собівартість – близько $15-45 залежно від родовища.
Як повідомлялося, після заборони Європейського Союзу на імпорт російської сирої нафти морем, що набула чинності 5 грудня, Російські нафтові компанії різко збільшили об’єми експорту нафти до країн Азії.
Росія зароблятиме на нафті попри санкції.