Станом на березень 2023 року третина українців регулярно дивиться українське кіно. Найпопулярнішим сервісом для перегляду фільмів є онлайн-стримінги серед молоді та телебачення серед старших глядачів. Про це свідчать результати опитування Gradus Research.
Якщо до лютого 2022 року українські фільми регулярно дивилися 29% опитаних, то станом на березень 2023-го цей показник становить 33%.
Дослідники відзначають, що таке зростання відбулося зокрема через перетікання тих, хто дивився українські фільми іноді (до повномасштабного вторгнення таких було 59%, а зараз — 50%), до тих, хто дивиться їх регулярно.
Лише 14% опитаних декларують, що не дивляться українське кіно взагалі. При цьому торік таких було лише 9%.
Найчастіше дивлять українське кіно на стримінгах, таких як Megogo, Sweet TV, Netflix. Онлайн-кінотеатрам надають перевагу 61% опитаних українців, переважно це аудиторія віком від 18 до 34 років.
Другим за популярністю вибором для перегляду українських фільмів є телебачення — 56%. Здебільшого це глядачі віком від 55 до 60 років.
До кінотеатрів ходять 14% опитаних. Дослідники пояснюють такий низький показник складною безпековою ситуацією в країні та меншою доступністю офлайн-кінотеатрів порівняно зі стримінгами.
Найбільшою популярністю кінотеатри користуються у молоді — частка українців віком 18–24 роки, що відвідує кінотеатри, майже втричі більша за загальну вибірку (41% до 14%).
Найпопулярнішим українським фільмом за останній рік стала «Мавка. Лісова пісня» — її переглянуло 32% опитаних. Слідом йдуть фільми «Снайпер. Білий ворон» (17%), «Зірки за обміном» (13%), «Справжній Санта» (11%) та інші.
Крім того, український мультфільм «Мавка» став лідером за переглядами у перший день показів у Франції.
Цього тижня лідером українського прокату за перший вікенд став фільм режисера Антоніо Лукіча «Люксембург, Люксембург».
Фото: credo