13 мая, понедельник
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
В столичній мистецькій галереї Лавра відкрилася друга частина виставки "ХРАМ. Українська самоідентифікація"
В столичній мистецькій галереї Лавра відкрилася друга частина виставки "ХРАМ. Українська самоідентифікація"

В столичній мистецькій галереї Лавра відкрилася друга частина виставки "ХРАМ. Українська самоідентифікація"

В столичній мистецькій галереї Лавра відкрилася друга частина виставки "ХРАМ. Українська самоідентифікація" (фоторепортаж)

    © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA © Василь Артюшенко, ZN.UA
Виставка працюватиме до 25 червня

В Київській міській галереї мистецтв "Лавра" відкрилась виставка "ХРАМ. Українська самоідентифікація", частина друга. Експозиція представляє розписи церкви Покрова Пресвятої Богородиці в селі Липівка Київської області.

Василь Артюшенко, ZN.UA

Автори проєкту — художники Анатолій Криволап та Ігор Ступаченко.

Куратор проєкту — Юрій Комельков.

Василь Артюшенко, ZN.UA

Автор ідеї — Тетяна Міронова.

На виставці представлена друга, остання частина розписів разом із розписаним макетом храму. В експозицію також включено фотовиставку, присвячену розстрілу церкви. 

Село Липівка було окуповано російськими варварами. Храм перетворився в бомбосховище для дітей, жінок та людей похилого віку. На території церкви йшли запеклі бої, під час яких церкву розстріляли. Особливо постраждала баня, в якій вже були змонтовані архангели, серафими та пантократор. У архангелів повиривало груди, у серафимів відірвало крила, пантократора було посічено уламками. 

Василь Артюшенко, ZN.UA

Художники вирішили залишити ці розписи в такому стані для нащадків та як приклад варварства загарбників.

Ще у 2014 році Анатолій Криволап розпочинає розписувати церкву, збудовану на місці старої споруди, у візантійському стилі. Власний почерк митця, його робота з кольором наповнюють церковне мистецтво неповторним сучасним звучанням. Монументальність, глибина та зміст підкреслюють велич українського мистецтва, вирізняють його з-поміж інших зразків мистецтва європейського. Але війна не зупинила роботу художників. Робота триває.

Василь Артюшенко, ZN.UA

Василь Артюшенко, ZN.UA

Источник материала
Поделиться сюжетом