/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fade08392ff13559a134611a8a4cb3c3f.jpg)
Тест-драйв LEXUS ES 300h: гібридний майстер на всі руки
Постійним читачам ITC.UA бізнес-седан LEXUS ES добре знайомий: виходив оглядLEXUS ES 250, додатково розповідали проLEXUS ES 350 F Sport. Прийшов час для третьої частини цієї історії: тепер вже про гібрид LEXUS ES 300h, ще й оновлений у деталях. Отже, топ 5 питань про гібридний седан LEXUS ES 300h та відповіді на них.
Зміст
- 1 То про що мова? Про гібрид чи про оновлення автомобіля?
- 2 Та що ж там за гібрид такий?!
- 3 Гарні паспортні показники! Але як насправді? Та які відчуття за кермом?
- 4 Скільки коштує гібридний седан LEXUS ES 300h та LEXUS ES загалом?
- 5 Підсумки: гібрид LEXUS ES 300h – це найкращий варіант LEXUS ES?
- 6 Автомобіль надано – LEXUS Україна
То про що мова? Про гібрид чи про оновлення автомобіля?
Насправді – про перше та друге разом. Поки ми чекали на появу гібридної версії автомобіля LEXUS ES 300h в Україні, він встигнув трошки оновитись. Не певен, що ці оновлення можна назвати «фейсліфтом» або «ресталом», проте зміни присутні як ззовні, так і всередині.
Але щоб побачити відмінності, потрібно бути шанувальником моделі та знати куди дивитись. Наприклад, на решітку радіатора: вона зберегла форму «пісочного годинника», проте змінились лінії-насічки всередині. Або ось ще відмінність: фари отримали змінене наповнення та нову систему адаптивного світла Blade Scan (у максимальній комплектації), а вказівники поворотів тепер виконані у формі прямої лінії. Ось і всі відмінності ззовні.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ffcafc535973d0e5bf6d4e9ee1bb99dab.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F47780364a8e32d5b662f784ad4d91f01.jpg)
Загалом дизайн відомий: бізнес-седан LEXUS ES 300h має майже 5-метрову довжину (4,975 м якщо бути точним) та напрочуд стрімке аеродинамічне тіло. До речі, ширина автомобіля складає 1,865 метра, висота кузова дорівнює 1,445 метра, а колісна база розтягнулась на 2,87 метра. Хоча все починалось заради логотипа ES 300h, насправді перетворилось у розповідь про комплексно змінений автомобіль. Адже якщо ззовні мінімальні зміни стосуються лише решітки радіатора та наповнення фар, то всередині…
Всередині нас очікує знайомий салон (і це чудово!), проте з новою мультимедійною системою – і це вже двічі чудово! Адже салон LEXUS ES може бути прикладом здорового консерватизму, проте без будь-яких поступок щодо якості оздоблювальних матеріалів: всюди приємне м’яке покриття, багато натуральної шкіри, приємний декор у стилі «тонована мідь». Та багато кнопок.
При тому, що головна зміна салону стосується встановлення сенсорного 12,3-дюймового дисплея – його посунули на 112 мм ближче до водія й тепер керування відбувається натисканням на сам дисплей. Завдяки цьому вдалось прибрати тачпад поруч з важелем «автомату»: тепер там два підсклянники – це особливість оновленого автомобіля. А за самим важелем розміщено бездротову зарядку та кнопку EV – остання вже є особливістю гібрида.
Нарешті, чудо-місця позаду – це особливість будь-якого LEXUS ES у максимальній комплектації. Це й справді «чудо», це й справді «особливість»: підлокітник з можливістю вибору температури «клімату» та керування музикою, кнопки регулювання нахилу спинки дивану, підігрів сидінь та шторки від сонця. До речі, останніх безліч: для заднього скла, бокових вікон та навіть маленьких віконечок. Насправді ось такий рівень піклування про пасажирів дуже вигідно позиціює LEXUS ES у ролі «перевізника» для боса-власника з найманим водієм.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fafa19ea6833fcdbf561109ec3f9b85f3.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F4ebcc9bfa6dcc67568e61d145f0e6574.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F5741e172d24b8d5250c68dd4518f8aca.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe81741a742b8ca2963be5f2e0aae21e8.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F9d59702caa23dc6e1f062dec758c7a8f.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F439a9460f5bdb43c82782f85f46334c6.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fd89421cdbd0152e71bf4aa8123a5920a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F4fffec9b781f212c655ef4ec1102b4cc.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe524cf935e3e57c0354bbe1968b7964f.jpg)
Ось наче все знайомо: загальна архітектура передньої панелі, форма керма, цифрові прилади та барабанчики керування над ними, блок «клімату» та фізичні органи керування аудіосистемою, зручні ручки у повний хват. Проте й змін чимало: нова мультимедійна система з сенсорним 12,3-дюймовим дисплеєм, змінене компонування центральної консолі, розміщення допоміжних кнопок. Але седан LEXUS ES цікавий не лише змінами попереду, але й увагою до пасажирів позаду. Лише напевно, місця для голови хотілося б більше; але в іншому – все супер! Максимально-універсальних характер: автомобіль підходить і для власника-водія, і для пасажира-боса позаду. Багажник наче й чималий (454 л), але оздоблення так собі, є лише пара гачків та невелика бокова ніша. Під іншою, схожою, приховано штатний автомобільний акумулятор: це особливість гібрида.
Та що ж там за гібрид такий?!
Гібридний варіант LEXUS ES 300h частково побудовано на основі вже відомого LEXUS ES 250 – й зараз йдеться не лише про платформу GA-K, передній привод, незалежні підвіски; але також йдеться про використання 2,5-літрового 4-циліндрого бензинового двигуна. Причому якщо у версії LEXUS ES 250 бензиновий двигун самотужки видає 207 к.с. потужності, то в гібриді LEXUS ES 300h використовується бензиновий двигун у версії на 178 к.с. потужності. Але ж додали електромотор – і отримали загалом вже 218 к.с. сумарної потужності.
А ще додали безступеневу гібридну трансмісію та Ni-MH акумулятор під заднім диваном: як стверджують розробники, це зроблено для покращення розподілу ваги (1680-1740 кг). Та й інших «цікавих пунктиків» вистачає. Наприклад, бензиновий двигун може працювати по циклу Аткінсона/Міллера, передбачена система VVT-iE для регулювання фаз газорозподілу, а трансмісія гібрида навчена імітувати 6-ступеневий «автомат»: є режим наче обмежень передач.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Faaaf5bbb747e0a6681c842fb4ebb498d.jpg)
Седан LEXUS ES 300h оснащено гібридною системою четвертого покоління. Загалом конструкція відома: атмосферний двигун плюс електромотор, безступенева гібридна трансмісія, акумулятор під заднім диваном. Проте безліч цікавих деталей: високоефективний бензиновий двигун A25A–FXS, паралельне розташування елементів гібридна (виграли -30 мм по ширині), дуже компактні та низькі блоки керування – адже їх потрібно було вмістити під низьким капотом. Сумарна потужність гібридної системи складає 218 к.с. – цього має вистачати на прискорення до «сотні» за 8,9 секунди та 180 км/год максимальної швидкості. При цьому обіцяно 5,1 л на 100 км у місті та 4,5 л на трасі.
Гарні паспортні показники! Але як насправді? Та які відчуття за кермом?
Ось гібрид пропонує зростання потужності лише на 11 к.с., а таке враження, що наче додалось півсотні, не менше! Жваві та приємні прискорення, причому з першої миті та першої секунди старту. У випадку седана LEXUS ES 300h вже ніколи не йдеться про «слабкі низи» та кволий початок руху. А далі до справи береться бензиновий двигун – він наче підхоплює прискоренням вже з 20-30-40 км/год й далі поступово стає головним: на трасі гібридна система майже не працює, лише при обгонах додаючи трошки потужності.
Проте загалом – у седана LEXUS ES 300h завжди є більше запас тяги, моменту, динаміки у порівнянні з LEXUS ES 250. До того ж, все це відбувається максимально плавно, прискорення нерозривне й повністю позбавлене пауз. Два двигуни неначе перетікають один в одного, але роблять це непомітно для водія.
Три режими руху (еко, нормальний, спортивний) дещо впливають на поведінку силового агрегату. Причому перші два дуже схожі між собою й загалом налаштовано на комфорт, плавність, економію пального. Різниця лише в тому, що «еко»-режим має AGC (Auto Glide Control): це система, що допомагає гнучко керувати рекуперацією – їхати накатом або гальмувати більш інтенсивно в залежності від умов руху.
Натомість «спорт»-режим помітно змінює не лише дизайн приладів, але й відгуки силової установки: тепер гібрид готовий видавати всю потужність на максимум з першим натиском (та навіть дотиком) педалі акселератора. Плюс кнопка EV для активації тільки електромотору – коли дозволяє заряд АКБ.
Силовий агрегат та враження від нього змінились. А ось від ходової частини – ні. Гарний комфорт у седана LEXUS ES був завжди. Він їде м’яко, дуже м’яко; майже повністю стираючи всі підступні нерівності дороги, розчиняючи ями та виступи у своїй підвісці.
І ще чарівна тиша в салоні: майже немає звуків знизу від ходової частини або з колісних арок; мінімум аеродинамічних шумів, навіть на високій швидкості. Лише інколи неприємно в салон проривається звук роботи бензинового двигуна. Але загалом – тихо і дуже м’яко.
Разом з комфортом є й непогана керованість. Кермо легке та з середньою гостротою. Водночас автомобіль не лінується повертати та робить це з невеликими кренами – дякуємо низькому традиційному кузову-седану. Звісно, у напруженому повороті є бажання вислизнути носом назовні. Та й змусити 5-метрове тіло піти у віраж – це дія, яка вимагає часу: все ж не пруткий короткий хетчбек В-С-класу. Але з урахуванням розмір та ваги, седан їде досить непогано. Отже: тут відсутній азарт до поворотів, проте є повна згода та адекватні відповіді на дії водія.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe1c0a7318df21e1b5b498081ae8a0523.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ffa6390cc7782affc30c6b4b325c32b31.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F89dc592cfe81a600432e94298301c293.jpg)
Пізнати гібрид під капотом LEXUS ES 300h, на перший погляд, непросто, потрібно все уважно роздивлятись. Але потім можна запримітити яскраві дроти та блоки з написом INVERTER CONVERTER – хммм, цікаво! Ще цікавіше стає під час руху: гібридний двигун найкращим чином підходить під комфортний характер LEXUS ES: вдосталь потужності, але всі прискорення відбуваються плавно та обережно. Прискорення до «сотні» займає від 8,6-8,7 до 9,1-9,3 секунди в залежності від обраного режиму руху та методу старту. Але вражають не стільки показники динаміки, скільки показники споживання палива: по місту стабільно 5-6 літрів, інколи вдавались проїзди зі споживанням палива на рівні 3,3-3,8 літра, максимум бувало близько 6,8-7 літрів на 100 км шляху. На трасі за швидкості 80-90 км/год – автомобіль споживає близько 4,5 л на 100 км; за швидкості 110-120 км/год – вже 5,5-6 л на 100 км шляху.
Скільки коштує гібридний седан LEXUS ES 300h та LEXUS ES загалом?
Зараз седан LEXUS ES пропонується в Україні у двох версіях – LEXUS ES 250 та LEXUS ES 300h – й кожна з них має дві комплектації. Отже, разом маємо чотири варіанти автомобіля.
Гамму відкриває LEXUS ES 250 Business: світлодіодні фари, шумопоглинальне лобове скло з підігрівом, адаптивний «круїз», датчики паркування та камера заднього огляду, люк, підігрів та електропривод регулювань передніх сидінь і керма, двозонний клімат-контроль, кольоровий 7-дюймовий дисплей панелі приладів, сенсорний 8-дюймовий дисплей LEXUS LINK, аудіо LEXUS PREMIUM на 10 динаміків, оздоблення сидінь синтетичною шкірою TAHARA, перемикач режимів руху, система моніторингу «сліпих зон» дзеркал, контроль перехресного руху позаду, легкосплавні 17-дюймові колісні диски та ін. Вартість LEXUS ES 250 Business – від 1,91 млн грн або від $51 тис.
Наступним варіантом виступає LEXUS ES 250 F Sport Design, де додається: чорні 19-дюймові колісні диски, центральний 12,3-дюймовий дисплей, пакет безпеки LEXUS SAFETY SYSTEM+ (система передаварійної безпеки, утримання у смузі руху, розпізнавання знаків тощо). Вартість LEXUS ES 250 F Sport Design – від 2,06 млн грн або від $55 тис.
Гаму гібридів відкриває LEXUS ES 300h Launch Edition: комбіноване шкіряне оздоблення салону, декоративні вставки з дерева, фонове підсвічування, власні 18-дюймові колісні диски, задня протисонцева шторка, сидіння з розширеними можливостями регулювань та пам’яттю налаштувань. Вартість LEXUS ES 300h Launch Edition – від 2,21 млн грн або $59 тис.
На вершині лінійки знаходиться LEXUS ES 300h Luxury, де додано наступне: фари з потрійними модулями та технологією Blade Scan, круговий огляд PVMA, задні сидіння з підігрівом та можливістю регулювання кута нахилу спинки, шторки на бокових вікнах, незалежне регулювання температури для задніх пасажирів, проєкція HUD на лобове скло, аудіо MARK LEVINSON, задній підлокітник з панеллю керування функціями комфорту, демпфер вібрацій кузова, ін. Вартість LEXUS ES 300h Luxury – від 2,57 млн грн або $69 тис.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F8bedb142af13f024cf4bfc2d557a841c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1f22a524b8be79810f20d1ad85eff549.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fcf1d9052124b5724a046e00c49a5b131.jpg)
Тестовий автомобіль було представлено у максимальній комплектації, яка вирізняється не лише заднім «чудо-диваном», але й іншим цікавим оснащенням: адаптивні фари з технологією Blade Scan, круговий огляд, аудіо MARK LEVINSON, вентиляція передніх сидінь, проєкція даних на скло та ін. Цифрова панель приладів, широкий перелік допоміжних систем, клімат-контроль, камера заднього огляду, люк з електроприводом – це є у всіх LEXUS ES «за замовчуванням»; тобто «пустих автомобілів» у випадку ES не буває.
Підсумки: гібрид LEXUS ES 300h – це найкращий варіант LEXUS ES?
Так, звісно так! Ще в минулому я відмічав, що LEXUS ES 250 явно не вистачало тяги знизу – це зміг виправити гібрид, попутно ще й запропонувавши чудові показники економічності. А оновлення моделі також виправило зауваження до мультимедійної системи. Звісно, можна згадувати LEXUS ES 350 – проте давайте будемо реалістами: у випадку дорогого й паливо-ненаситного «350-го» йшлося про штучні продажі для ентузіастів-фанатів потужних седанів.
Поява ось такого гібрида LEXUS ES 300h – найкраще, що могло трапитись з седаном LEXUS ES за його нинішню історію в Україні. Він не лише виправив минулі зауваження, але й додатково підкреслив всі ключові переваги моделі: сучасні технології, відчуття «релаксу», вдосталь потужності, економія пального, приємний для водія за кермом, комфортний для пасажирів позаду. Ось чому LEXUS ES 300h – це справді «майстер на всі руки».
Автомобіль надано – LEXUS Україна
Конкурс на найкращий читацький Блог ITC проходить по 16 липня. Головний приз — сучасний ігровий ПК ASGARD (i7 13700, 32Gb RAM, SSD 1Tb, GF RTX 4060Ti 8Gb) від інтернет-магазину Click.ua. Щоб прийняти участь, напишіть матеріал, в якому розкажіть про особистий досвід користування цікавими гаджетами та девайсами. Деталі тут.
