Потрібна допомога країн НАТО: як можна захистити "зерновий коридор" у Чорному морі
Потрібна допомога країн НАТО: як можна захистити "зерновий коридор" у Чорному морі

Потрібна допомога країн НАТО: як можна захистити "зерновий коридор" у Чорному морі

Про це 24 Каналу сказав капітан 1-го рангу запасу ВМС України Андрій Риженко. Він зазначив, що у межах нових тимчасових маршрутів до портів України, оголошених військово-морським флотом ЗСУ, ймовірно, передбачені певні заходи безпеки.

"Якщо було офіційне повідомлення про створення таких маршрутів, то якісь заходи для убезпечення судноплавства у межах цих маршрутів також сплановані. Я дуже сподіваюсь, що будуть залучені і військово-морські сили, і ППО, щоб гарантувати безпечну навігацію суден у межах цих коридорів", – мовив капітан запасу.

Ракетна небезпека у Чорному морі

Для кораблів, які наважаться рухатися у бік українських портів, лишаються актуальними мінна небезпека та загроза ракетних ударів від російських терористів. Щодо першого, Україна довела свою здатність ефективно ліквідовувати міни: під час зернового коридору понад 1000 суден вийшло із трьох українських портів і жодного інциденту, пов'язаного з мінною небезпекою, не трапилось.

"Щодо небезпеки ударів з повітря, – тут для захисту нам потрібні ППО. Про це нині багато говорять, і зокрема представниця Пентагону у своєму виступі зазначила, що наступні чотири NASAMS, які отримає Україна, будуть спрямовані саме на захист портів", – повідомив Риженко.

Додатково, для захисту суден можуть залучати авіацію, однак тут наші можливості обмежені. Росія поки що домінує у повітрі, оскільки застосовує системи С-400, які на великій відстані виявляють та знищують повітряні цілі.

Територіальні води НАТО

Третім заходом безпеки може стати використання водного шляху вздовж узбережжя наших сусідів, які є членами НАТО. Тобто домовленість, згідно із якою кораблі зможуть проходити на західному узбережжі Чорного моря в межах територіальних вод цих країн.

Зерновий коридор у Чорному морі: останнє

  • Україна оголосила тимчасові коридори для торговельних суден, які йдуть до або з портів України. Маршрути в першу чергу використовуватимуть для можливості виходу цивільних суден, які перебувають в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний ще з початку повномасштабного вторгнення Росії 24 лютого 2022 року. У ВМС уточнили, що до проходу маршрутами допускатимуться судна, власники й капітани яких офіційно підтверджують готовність до плавання в поточних умовах.
  • У турецькому порту Деріндже, що у північній частині країни, 7 серпня пролунав потужний вибух, коли там відвантажували судно із зерном. Голова Турецької зернової ради Ахмет Гюльдал однією з ймовірних причин вибуху називає диверсію.
  • Голова ГУР МО Кирило Буданов заявив, що Україна експортуватиме зерно, подобається це Кремлю чи ні. Він також додав, що вже вживаються відповідні заходи, які дозволять це робити.
Теги по теме
Черное море
Источник материала
loader
loader