20 мая, понедельник
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
Від Дії до незламної залізниці. 10 брендів, якими українці пишаються найбільше
Від Дії до незламної залізниці. 10 брендів, якими українці пишаються найбільше

Від Дії до незламної залізниці. 10 брендів, якими українці пишаються найбільше

У нелегкі часи багато відомих компаній дивували чудовим сервісом і оперативністю, готовністю прийти на допомогу, оголошували про зростання інвестицій та намагалися зберегти якомога більше робочих місць.

Через війну багато українців стали дивитися на бренди вже дещо інакше: часто це вже не просто послуга або товар, а ще й підтримка Збройних сил, імпровізовані пункти незламності, евакуація з-під обстрілів та підтримка працівників. Ми склали рейтинг компаній, які українці цінують найбільше. Дізнайтеся детальніше про те, які бренди за останній час ми відкрили для себе по-новому.

Нова пошта – чудовий сервіс

Відома мережа доставки поштових посилок стала під час війни ще більш відомою. Найперше – завдяки надійності та оперативному сервісу в умовах, коли виконувати роботу було надзвичайно складно. Навіть у перші дні повномасштабного вторгнення компанія доставляла посилки "день в день" там, де це було можливим. І будувала нові логістичні маршрути, щоб зробити це максимально оперативно.

У 2022 році компанія наростила обсяги перевезень також і в межах благодійного проєкту "Гуманітарна пошта" (Nova Poshta Humanitarian): волонтерські організації та навіть звичайні люди мають змогу відправити гуманітарну допомогу абсолютно всім, кому це потрібно, безкоштовно.

Завдяки роботі проєкту щоденно тисячі тонн харчів та іншого важливого вантажу возять у прифронтові території, звільнені з окупації міста та вручають переселенцям, багатодітним родинам і всім, хто опинився в біді.

Попри війну, Нова пошта розвиває діяльність і за кордоном. Компанія також планує інвестувати в розвиток платіжної інфраструктури: у 2022 запустили інтернет-еквайринг, а у 2023 на черзі власні pos-термінали (еквайринг), власні платіжні методи для електронної комерції та фінансовий застосунок. Інвестиції компанії як в Україну, так і за кордоном вже сягнули суми 240 мільйонів гривень.

Дія – найзручніший сервіс

Команда держслужбовців та розробників уже кілька років поспіль щодня працює над зменшенням бюрократії, щоб оформити будь-яку довідку можна було в кілька кліків.

Сервіси Дія часто називають справжньою революцією в галузі державних послуг. Те, за що раніше недобросовісні чиновними могли брати хабарі, зараз можна зробити самостійно в кілька кліків.

Багато паперових довідок завдяки Дії вже залишилося в минулому, і на черзі – нові корисні функції. Від послуг для ВПО, оформлення допомоги по безробіттю, сплати податків ФОП та заміни водійського посвідчення до шерингу авто та сплати штрафів онлайн – ці та багато інших опцій щодня вже полегшують життя українців.

А до кінця 2023 року планують відцифрувати цілий список нових послуг. Серед них – відшкодування вкладів зі збанкрутілих банків, розмитнення автомобілів, зміна місця проживання, документи про освіту, а також перереєстрація авто у разі купівлі-продажу. Також на порталі Дія триває бета-тестування послуги, яка дозволить закрити ФОП у кілька кліків: зараз ця процедура вважається однією з найскладніших, і запровадження такої функції кардинально полегшить цю процедуру.

"Хортиця" – підтримка економіки країни та "візитна картка" за кордоном

"Хортиця" – популярний бренд, власником і виробником якої є холдингова компанія Global Spirits. Її вже давно знають у світі як одного з найкращих українських виробників, і попит на продукцію компанії на зовнішніх ринках зростає. Компанія підтримує виробництво в Україні та експортує продукцію в 50 країн світу.

Коли говорять про важливість підтримки економіки України під час війни, "Хортицю" часто згадують однією з перших. І недарма, бо потужний гравець ринку зберігає і нарощує кількість робочих місць, збільшує інвестиції та сплачує податки, які підтримують економіку держави. Наприклад, за 17 місяців повномасштабної війни загальний обсяг інвестицій в обладнання ЛГЗ "Хортиця" склав більш ніж 49,3 мільйона гривень.

Компанія також суттєво розширила виробництво брендів. Global Spirits вдалося повністю завантажити виробничі потужності заводу, забезпечивши роботою понад дві тисячі людей. З перших днів війни Global Spirits сплатила понад 3,7 мільярда гривень податків до бюджету.

До речі, один із найвідоміших українських підприємців Євген Черняк, який є власником та головою наглядової ради компанії Global Spirits,долучається до різноманітних проєктів, які допомагають ліками, продуктовими наборами та багатьом іншим. У нелегкий для країни час Євген Черняк повністю фінансує благодійний фонд Help.zp.ua у Варшаві. Особисто контролює всі поставки гуманітарної допомоги та її отримання. Сам, разом із дітьми, бере участь у завантаженні допомоги.

Працівники компанії Global Spirits регулярно та активно займаються видачею гуманітарної допомоги, закуповують і завозять в Україну ліки та багато іншого, чого переселенці та інші люди потребують саме зараз. Розподіляючи між собою обов'язки, вони й у волонтерській діяльності працюють як злагоджена команда, наближаючи нашу спільну перемогу.

"Монобанк" – потужний креатив

Інноваційний банк, який не має відділень, полюбився українцям ще кілька років тому. Регулярне оновлення версій з алфавітними назвами за кличками відомих котиків – одна із багатьох креативних фішок команди банку. Відкривати нагороди за певні дії в додатку, насолоджуватися креативним дизайном та "потрясти картку", щоб переказати кошти – всі новинки швидко здобували своїх прихильників.

Втім, одне з ключових нововведень стало надважливим: "банки", на які збирали кошти в моно, щодня допомагають закуповувати медичні препарати, коліматорні приціли, дрони та авто для ЗСУ. Відкрити "банку", оголосити про збір і "розбити банку", щоб закрити критичну потребу захисників, – таке стали практикувати мільйони українців.

Монобанк продовжує придумувати оригінальні рішення для користувачів. Наприклад, напередодні минулих новорічних свят у мобільному застосунку Monobank з’явилася новорічна ялинка, з якої можна "витрусити" донат для українських військових. Цікаво, що за кілька днів користувачі банку "натрусили" на ЗСУ майже 5 млн грн. А задонатили на проєкт – понад 12 млн грн.

До речі, станом на кінець лютого 2023 року з початку великої війни українці через monobank задонатили на ЗСУ 10 мільярдів гривень, із них 6 мільярдів – саме через сервіс "Банка".

"Ой у лузі червона калина" – пісня, що стала брендом

Одна з найвідоміших народних пісень "Ой у лузі червона калина" набула особливого значення під час війни. Історія пісні сягає в глибину століть. Вважається, що зародилася вона в період козаччини. Далі стала популярною в період активної діяльності Українських січових стрільців, а тоді радянська влада активно намагалася всіляко змусити людей забути її. Втім, цього не сталося, і через десятки років українці знову надали пісні нового життя на початку повномасштабного вторгнення Росії.

Широка публіка почула пісню зі сцени у виставі "Сонце Руїни" Степана Чарнецького, яка розповідала про гетьмана Петра Дорошенка. Сталося це ще напередодні Першої світової. Однак це був римейк народної пісні, яку шанували ще в середині XVII сторіччя, яка дійшла до наших часів завдяки праці збирачів фольклору. Під час Першої світової війни Українські січові стрільці зробили пісню своїм гімном. До пісні в той час додалося ще три строфи. Вже під час Другої світової пісню полюбили воїни Української повстанської армії.

Відтоді минуло чимало років, але саме після початку широкомасштабного наступу РФ на Україну пісня здобула шалену популярність. Лідер гурту "Бумбокс", вступивши до лав територіальної оборони у перші дні вторгнення РФ, заспівав "Червону калину" на вулицях Києва. Відео, яке було зняте на Софійській площі, коли війська окупанта йшли на столицю, стало вірусним. Невдовзі всесвітньо відомий гурт Pink Floyd випустив перший сингл після майже тридцятирічної перерви під назвою "Hey, Hey, Rise Up!". Девід Гілмор, Нік Мейсон та Гай Пратт записали трек із вокалом Хливнюка. За основу взяли якраз те саме відео, яке вже стало легендарним.

Зараз "Ой у лузі червона калина" переспівують у всьому світі. Це роблять іноземні артисти на знак пошани до України та як вираження данини її незламності, а також самі українці, які вимушено переїхали за кордон через вторгнення РФ.

Ajax Systems – надійність

Бренд Ajax Systems вже давно має статус міжнародного: він наявний у 169 країнах. Компанія з українськими коренями, яка вже звикла долати найрізноманітніші виклики, під час війни не тільки зберегла виробництво, а й наростила його обсяги. У минулому 2022-му році компанія збільшила дохід на 35%, а потужність виробництва виросла більш ніж у два рази порівняно з попереднім роком.

З початком великої війни Ajax Systems відкрила завод у більш безпечному регіоні країни, створили там нові робочі місця і перевізши велику кількість співробітників. Також вони зважилися на важливий стратегічний крок, відкривши завод у Туреччині, продовжили розширювати продуктові лінійки та стрімко набирати обертів.

За перші три кризові тижні Ajax Systems відновила поставки, а за пʼять тижнів вийшла на повний цикл виробництва. І все це – під час обстрілів, бомбардувань і нових логістичних викликів. У компанії переконані, що долати труднощі їм вдається завдяки командній роботі, спільним зусиллям та надійним партнерам. А разом усі вони продовжують не просто працювати, а й постійно зростати.

"Наша ряба" – підтримка продовольчої безпеки

Один з улюблених брендів українців із перших днів вторгнення РФ забезпечував харчами тих, хто цього потребував найбільше. У лютому-березні 2022 року в багатьох населених пунктах можна було побачити машини, з яких працівники компанії роздавали м'ясо.

Також "Наша ряба" вирішила підтримувати їжею наших захисників. Працівники формують та постачають гуманітарну допомогу військовим у найгарячіші точки фронту, забезпечуючи бійців поживними харчами. Також куряче м'ясо й зараз надають малозабезпеченим верствам населення і біженцям, які вимушені були переїхати з рідних місць через війну.

Торговельна марка регулярно поповнює м'ясні запаси в пологових будинках, медичних закладах, дитячих будинках та центрах для літніх людей, а обсяги наданих відомим брендом харчів рахуються вже сотнями тонн.

"Укрзалізниця" – символ незламності

Незламна українська залізниця стала справжнім порятунком для українців, які з перших днів повномасштабного вторгнення РФ евакуювалися в безпечні регіони та за кордон. Світ облетіли кадри, на яких тисячі людей намагаються потрапити до поїзда – на київському вокзалі, у Краматорську, Запоріжжі та інших містах. Всі евакуаційні рейси були для українців безкоштовними. Люди їхали разом з дітьми, і провідники пригощали їх цукерками та давали випити води, евакуйовували також тваринок, і сміливі працівники залізниці знаходили їм місце у вагонах.

"Укрзалізниця" возила пасажирів навіть під обстрілами, а всі працівники й у таких ситуаціях виконували свою роботу чітко та злагоджено. Так, стала широко відомою новина про потяг, який прибув до Львова вчасно, потрапивши під обстріл на херсонському вокзалі. Бригада потяга за кілька хвилин до влучання перевела до укриття двох маломобільних пасажирів з евакуаційного вагона, а потім оперативно відчепила вагон, що палав, від поїзда, провела посадку пасажирів та вирушила зі станції із затримкою всього в 14 хвилин. І все це – в умовах хаосу та повітряної тривоги.

Також потяги виконують надзвичайно важливу для економіки справу: перевозять зерно, вугілля, метали та безліч інших вантажів, які неможливо транспортувати через порти під час їх блокади окупантом.

До того ж потяги "Укрзалізниці" перевозять світових лідерів, поки небо в Україні закрите для польотів цивільних рейсів. Президент Польщі Анджей Дуда, колишній прем'єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон, лідери Польщі, Португалії, Франції, Німеччини та безлічі інших держав – усі вони їхали на важливі переговори в Україну саме у вагонах нашої незламної залізниці.

"Розетка" – сміливі волонтери

У розпал блекаутів восени 2022 та взимку 2023 року всі магазини "Розетка" у різних містах країни буквально перетворилися на "пункти незламності": всі могли вільно заряджати телефони та інші гаджети й просто зігрітися. Для безлічі людей точки видачі товарів "Розетки" вимушено перетворилися на тимчасові місця для роботи: сидячи з ноутбуками, режисери монтували відео, айтішники проводили онлайн-зустрічі, а контент-менеджери писали тексти.

За словами співзасновника компанії Владислава Чечоткіна, магазини стали місцем, звідки можна подзвонити близьким і зробити донат на ЗСУ. І де можна пережити одні з найтемніших днів разом. За його словами, до точок видачі "Розетки" приходили не лише з телефонами. Широко відомим став випадок, коли жінка принесла м'ясорубку, щоб докрутити фарш на котлети.

Коли на початку літа росіяни підірвали Каховську ГЕС, "Розетка" пришла на допомогу постраждалим мешканцям Херсонщини. У перший же день після того, як сталася трагедія, волонтери з магазинів відразу вирушили на місце й передали від компанії 9 човнів та 150 рятувальних жилетів. Далі "Розетка" допомагала долати наслідки катастрофи, забезпечуючи людей мотопомпами, гідрокостюмами та іншими потрібними речами.

"ОККО"рішучі та сучасні

Минулого року вся країна пережила паливну кризу через атаки росіян на нафтобази та інші важливі об'єкти інфраструктури. Компанія ОККО – одна із тих, яка постраждала найбільше. Попри це, їй вдалося й далі забезпечувати країну пальним, а також озброювати ТрО за допомогою збирання пожертв до благодійного фонду.

Загалом через знищені ворогом нафтобази з пальним компанія втратила майже 13 500 тонн нафтопродукту. У Львові – близько 1 600 тонн, а у Херсоні – близько 6 800 тонн. Крім того, знищено, пошкоджено та під окупацією – понад 45 АЗС компанії.

За словами СЕО компанії Василя Даниляка, 13 комплексів ОККО опинилися в тимчасовій окупації, а 10 закрилися через значні руйнування. Однак великими зусиллями решту АЗС мережі вдалося відновити та повернути до безперебійної роботи. Попри значні втрати у розмірі 75 мільйонів доларів, компанія завершила минулий 2022 рік, залишаючись прибутковою компанією, і заплатила 7,4 мільярда гривень податків до державного бюджету – близько половини податків від усієї галузі в країні.

ОККО провела вже безліч благодійних акцій спільно з відомими волонтерами, блогерами та благодійними фондами – все це разом наближає нашу перемогу у війні. Наприклад, ОККО та фонд "Повернись живим" поставили за мету "озброїти ТрО до зубів": хочуть закупити 300 мінометів калібру 82 мм, 200 крупнокаліберних кулеметів та 100 автоматичних гранатометів для підрозділів Територіальної оборони.

Источник материала
Поделиться сюжетом