РФ купувала деталі через посередників у таких країнах, як Таджикистан, ОАЕ, Туреччина, Китай та Киргизстан.
Авіакомпанії Росії з травня 2022 року по червень 2023 закупили в обхід санкцій запчастини на суму не менше 1,2 млрд доларів. Однак ця сума може не враховувати всі поставки. Про це інформагентство Reuters у середу, 23 серпня.
Мова як про предмети першої необхідності, необхідних підтримки літака в льотної придатності, як-от пристрої Northrop Grumman, клапани тиску у кабіні, дисплеї у кабіні і шасі, так і про запасні частини, як-от кавоварки, телефонні трубки бортпровідників і сидіння для унітазів.
Митні записи показали, що деталі потрапили до Росії через посередників у таких країнах, як Таджикистан, Об’єднані Арабські Емірати, Туреччина, Китай та Киргизстан. Ні одна з цих країн не схвалила західні санкції щодо Росії.
Сума в 1,2 млрд доларів занижує загальну вартість авіаційних запчастин, імпортованих за період, оскільки вона включає лише постачання, призначені безпосередньо для російських авіакомпаній або їх підрозділів з технічного обслуговування, а не деталі літаків, надіслані іншим компаніям у Росії.
Голова московського авіаційного аналітичного центру АвіаПорт Олег Пантелєєв заявив у коментарі ЗМІ, що російські авіакомпанії “вирішили проблему” роботи в умовах західних санкцій: “через два-три місяці було знайдено нові канали постачання, а через шість-дев’ять місяців з’явилося чимало альтернатив”.
Без західних літаків російським авіакомпаніям довелося б значно скоротити штат, оскільки, за даними Ch-aviation, у їхньому парку лише близько 150 пасажирських літаків російського виробництва.
До введення торгових обмежень Уральські авіалінії, Аерофлот, S7 та інші російські перевізники покладалися на технічну підтримку з боку глобальних фірм, таких як Lufthansa Technik з Німеччини. Проте коли ці фірми припинили надавати послуги, російські авіакомпанії звернулися до пулу набагато дрібніших постачальників.
Як вже повідомлялося, літаки в РФ виконали 2000 рейсів із зношеними запчастинами.