Financial Times розповіли, як Україна може розблокувати порти для всіх типів продукції Завдяки українським атакам на російські кораблі, Чорне море стає більш конкурентним простором, де російський флот уже не почувається у безпеці.
Поряд з цим, Україна також готує механізми глобального страхування, які допоможуть розблокувати порти для експорту всіх видів продукції.
Про це йдеться у новому матеріалі видання Financial Times.
«Як перший крок до відновлення чорноморських судноплавних маршрутів Україна завдала ударів з повітряних безпілотників по російським військово-морським базам у Криму.
Також була створена загроза російському комерційному судноплавству, завдяки ударам морських безпілотників по російському танкеру та військовому кораблю на військово-морській базі Новоросійськ.
Російському флоту зараз важко діяти в Чорному морі», – прокоментував виданню високопоставлений західний чиновник.
Також Київ відкрив «гуманітарний коридор» через Чорне море: кілька вантажних кораблів, у тому числі контейнеровоз «Джозеф Шульц», вийшли з морських портів Одеси і досягли безпечних вод членів НАТО Румунії та Болгарії.
Але жодне судно поки не ризикнуло відправитися у зворотний шлях, вказує Financial Times.
«Було б добре, якби за вантажами приходили й порожні човни», – сказав виданню операційний директор найбільшого в Україні металургійного підприємства «Метінвест» Олександр Мироненко, який випустив через коридор три корабля.
Водночас учасники українського експортного ринку, опитані виданням, стверджують: Зернова угода потрібна Росії, а не Україні, адже дала змогу контролювати український експорт.
Вихід РФ з цієї угоди все змінив.
«Чорноморський коридор – це не лише зерновий коридор.
Це має бути всеекспортний коридор.
Уся економіка України проходить через Чорне море», – каже Андрій Ставніцер, співвласник і виконавчий директор ТІС, термінального оператора чорноморського порту Південний.
Допомогти розблокувати порти для всіх видів вантажів може схема з глобальними страховиками, яку завершує Київ.
«Мета полягає в тому, щоб застрахувати до 30 суден, що прямують в Україну через її коридор щомісяця.
При цьому збитки на суму до 30 мільйонів доларів покриваються державними коштами, фактично збереженими на депозитному рахунку», – пояснює Financial Times.