19 мая, воскресенье
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
«Я – несправжній музичний журналіст». Макс Нагорняк отримав премію Muzvar у категорії «Музична журналістика»
«Я – несправжній музичний журналіст». Макс Нагорняк отримав премію Muzvar у категорії «Музична журналістика»

«Я – несправжній музичний журналіст». Макс Нагорняк отримав премію Muzvar у категорії «Музична журналістика»

Напевне, на цьому дискусію на тему «чи можуть блогери конкурувати з журналістами» можна було б згортати. Якби не виступ самого переможця.

А дискусія взагалі ось яка. Найчастіше під конкуренцією мають на увазі аудиторію. Десятки блогерів та блогерок мають стільки ж читачів/глядачів, як пристойне медіа. А часом і більше. Проте є й інша думка, яка стосується якості контенту. На щастя, у нас є автори популярних ютуб-, інстаграм- чи навіть телеграм-каналів, які справді розбираються у своїй темі, перевіряють інформацію, поважають свою аудиторію, доносячи щось справді важливе. Вони не просто хочуть щось змінити у суспільстві на краще — їм справді це вдається. 

Вручати нагороду на сцену вийшов музичний журналіст (точно справжній) Ігор Панасов та переможниця минулого року Нателла Кірс.

Панасов наголосив на тому, що в Україні досі є багато людей, які переконані, що музичної журналістики у нас не існує. Тому трішки навів прикладів, щоправда, чомусь із минулого: 

«Є ті люди, які пам’ятають, що таке хіт-парад “12-2”. Знаєте? Або журнал “Галас”. Або “Територія А”. Був ще такий чудовий сайт music.com.ua, якщо хтось пам’ятає. Дуже багато класного було. Журнал “Молоко” та “X3M”, — я дуже багато можу вам розповідати, але сказали, що треба дуже коротко». 

Так, ми усе пам’ятаємо і навіть ностальгуємо. На ресурсі «Амнезія», до речі, можна почитати матеріали про легендарні «Молоко» та «X3M». Ми взяли звідти кілька обкладинок.

Але повернімося до нашої теми. Цьогоріч номінантами в категорії «Музична журналістика» були: незалежний оглядач Філ Пухарєв, ютуб-блогер Ваня Рассел, Ксенія Івась із радіо «Промінь» та співавтор ютуб-каналу Bezodnya Music Макс Нагорняк. 

Як ви вже зрозуміли, переміг Нагорняк, який виявився доволі самокритичним. Бо чесно сказав, що ніякий він не журналіст, і зачитав імена людей, які, на його думку, справді заслуговують на цю нагороду. Було дуже мило і зворушливо. Подаємо виступ Нагорняка повністю.

«Дякую, друзі! Мені дуже приємно. Хотів подякувати в першу чергу Льоші і Юліану (засновники «Музвару» Олексій Донцов та Юліан Новак – ред.) за те, що вони створили таку чудову премію і під час повномасштабного вторгнення також треба це робити. Є багато у мене запитань, але вони про них знають. Тому оплески їм, будь ласка. Льоша мені сказав, що треба готуватись, він це всім номінантам казав. 

Чесно, я себе журналістом прям не вважаю, тому що я музичний оглядач. Так, «Безодня» є медіа і я вдячний команді за те, що вони роками зі мною це створюють. Але я хочу відзначити від себе справжніх журналістів, які роблять дуже багато для нашої індустрії. І це Макс Чухліб, Олексій Бондаренко, Міша Правильний, Макс Комлєв, Олександр Ковальчук, Макс Сердюк, Філ Пухарєв і Даня Панімаш. 

Велике дякую вам за те, що кожен день ви не байдужі до української музики. І оплески, власне, їм. Тому що вони – справжні музичні журналісти. Я – несправжній музичний журналіст. От вони – так. Дуже вам вдячний і мені дуже шкода, що багато молодих українських виконавців не пізнають світ музики повністю. Тож, будь ласка, спочатку наповнюйтесь, а потім наповнюйте». 

Макс Нагорняк на своєму ютубі часто критикує виконавців. Хтось критикує його у відповідь, вважаючи, що автор вже аж надто прискіпується, часто на порожньому місці.

Проте інші підтримують таку стилістику, бо критики, оглядачі, журналісти та блогери – це вам не безкоштовні помічники для піар-служб. Вони повинні аналізувати індустрію, зауважуючи як добре, так і погане. Висновки взагалі часто суб’єктивні, головне – щоб вони були аргументованими. 

Нагадаю, що нещодавно Нагорняка трохи потролила співачка Маша Кондратенко. За те, що він постійно у своїх роликах закидав їй «байрактарщину». Справедливості заради, це робив не лиш він. Але Кондратенко влаштувала у своєму останньому відео цілу пародію. 

А взагалі, тема стосунків митців та критиків – велика, важлива і майже не проговорена. Як на мене, чудовий матеріал про це написав Данило Панімаш для видання «Слух». Що ж, будемо дискутувати далі. 

Фото: Максим Поліщук, «Амнезія»

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Источник материала
Поделиться сюжетом