Перевезення зерна. Чому план Укрзалізниці виглядає нереалістичним
Перевезення зерна. Чому план Укрзалізниці виглядає нереалістичним

Перевезення зерна. Чому план Укрзалізниці виглядає нереалістичним

Юрій Щуклін

АТ «Укрзалізниця» оприлюднила в ЄБА презентацію свого бачення доходів та видатків на 2024 рік, де окреслено, що вона розраховує перевезти 28 млн т зернових вантажів. УЗ вже підрахувала доходи від перевезення цих 28 млн т, крім цього, вона покладається в цих розрахунках на ще більше зростання вагонної складової.

  • Для досягнення запланованих обсягів необхідна умова, що у 2024 році залізницею буде перевезено не менший обсяг зернових вантажів, ніж за 2021 рік (коли вартість перевезення не перевищувала 10% вартості зерна, а оренда одного рейсу вагона не перевищувала 0,40% вартості нового вагона).
  • Друга умова: вагонами «Укрзалізниці» 2024 року мають скористатись більше вантажовласників, ніж 2022 року (коли весь приватний парк гальмувався та стояв в чергах, і це змушувало користуватися вагонами УЗ навіть тих вантажовласників, які не планували цього робити).
  • Третя умова: вартість вагонної складової має зберігатися на рівні 2022 року (40-60$ за тонну перевезення). Тобто «Укрзалізниця» будує розрахунки на гіпотезі: попри те, що аграрії перевитратили на вагонах у 2022 і 2023 роках, вони теж саме робитимуть 2024 року.  Але «Укрзалізниця» зовсім не враховує в прогнозах реальних намірів аграріїв — як щодо планів посівів, так і щодо засобів та способів перевезення.

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.

Источник материала
loader
loader