DARPA оголосило про успішні випробування ШІ, який керує бойовим літаком
DARPA оголосило про успішні випробування ШІ, який керує бойовим літаком

DARPA оголосило про успішні випробування ШІ, який керує бойовим літаком

Деталі

Військово-повітряні сили зазначають, що різні автономні системи використовуються вже десятиліттями, але інструменти машинного навчання раніше були заборонені через "високий ризик і відсутність незалежного контролю". А враховуючи останні 100 років застережень з наукової фантастики, легко зрозуміти, чому люди з побоюванням ставляться до винищувачів зі штучним інтелектом.

Випробування ШІ, встановленого на X-62A VISTA, відбувається з пілотами-людьми на борту, які можуть відключити систему в будь-який момент, але ВПС заявляють, що їхнім пілотам-випробувачам не довелося використовувати запобіжники під час жодного з нещодавніх випробувань, які проводилися в основному в 2023 році.

X-62A VISTA в польоті
X-62A VISTA в польоті під керуванням ШІ / Фото ВПС США/Джанкарло Казем

Велике питання про те, хто ж переміг у цій симуляції бою, лишається, на жаль, без відповіді. Але відео, опубліковане військово-повітряною базою "Едвардс", дає уявлення про те, як виглядали випробування.

Як проходили випробування штучного інтелекту: відео англійською

X-62A – це неймовірна платформа не лише для досліджень і вдосконалення випробувань, а й для підготовки наступного покоління пілотів. Забезпечуючи безпеку, ефективність, результативність і відповідальність своїх можливостей, промисловість може розраховувати на результати роботи команди X-62A. [...] Ми докорінно змінили дискусію, показавши, що це може бути виконано безпечно і відповідально,
– каже полковник Джеймс Валпіані, комендант Школи льотчиків-випробувачів.

Американські військові вперше почали експериментувати з системами штучного інтелекту в літаках у 1980-х роках в рамках програми під назвою "Стратегічна обчислювальна ініціатива" (Strategic Computing Initiative, SCI). Комп'ютерні технології, що отримали назву "Асистент пілота", уявлялися як щось на кшталт невидимого R2-D2, здатного розуміти просту мову, якою розмовляє пілот винищувача.

DARPA буквально намагалося побудувати Скайнет у 1983-1993 роках, використовуючи передові комп'ютери і роботизовані транспортні засоби, але технології просто не були достатньо розвиненими. У 2020-х роках ситуація може дуже швидко змінитися завдяки величезному прогресу в машинному навчанні.

Очевидно, що бачення майбутнього цих технологій набагато ширше, ніж просто один додаток, який керуватиме літаками. Однак всіх деталей поки що не розкривають.

Теги по теме
Оружие
Источник материала
loader
loader