Поляки розблокували частину кордону – але вантажівки з українським зерном все одно не пропускатимуть
Поляки розблокували частину кордону – але вантажівки з українським зерном все одно не пропускатимуть

Поляки розблокували частину кордону – але вантажівки з українським зерном все одно не пропускатимуть

Польські фермери припинили блокаду пункту пропуску "Рава-Руська – Гребенне". Рух вантажівок на цій ділянці польсько-українського кордону відновлено – проте для машин із зерном, все ж, діють обмеження.

Про це повідомили у Держприкордонслужбі. Там зазначили: оформлення та пропуск через кордон за двома напрямками здійснюється у звичайному режимі.

"У пункті пропуску "Рава-Руська – Гребінне" відновився рух вантажівок. Польські фермери припинили блокування руху вантажних транспортних засобів перед пунктом пропуску", – йдеться у повідомленні.

Все одно пропускають не всі вантажівки

Втім, наголошується, можливість в'їзду до Польщі отримали, все ж, не всі вантажівки. Винятком стали машини, які переміщують зернові культури.

"Даний вид вантажу може слідувати по території Польщі виключно в режимі транзиту", – пояснили в Держприкордонслужбі.

Польща отримує від України набагато більше, ніж віддає

Водночас голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев ("Слуга народу") раніше зазначив: блокуючи кордон, поляки "стріляють собі в ногу" – адже у 2023 році Польща експортувала в Україну товарів на суму 12,3 млрд доларів, а імпортувала з України на 6,6 млрд доларів.

"За даними польського "держстату", у 2023 році на Україну припадало 3,2% всього товарного експорту з Польщі. За цим показником ми були на 7-му місці серед торговельних партнерів, обігнавши США й таких членів ЄС, як Іспанія, Словаччина, Угорщина. Водночас динаміка зростання польського експорту в Україну у 2023 році була найбільшою, якщо брати першу десятку країн, що є найбільшими торговельними партнерами", – підкреслив нардеп.

Ба більше, зазначив він, фактичний баланс торгівлі з Польщею для України є набагато негативнішим, ніж це видно з офіційної статистики – "через заниження імпорту". Тоді як Україна для Польщі, "за даними їхньої статистики, є більшим партнером як країна-імпортер".

"У випадку з блокуванням автомобільних митних переходів – це реальний постріл собі в ногу. Бо наша двостороння торгівля загалом і так є вигіднішою для Польщі, тим більше за умови чинних асиметричних обмежень на наш аграрний експорт (де ми вже погодилися на компроміси)", – констатував нардеп.

Як повідомляв OBOZ.UA, раніше Європарламент підтримав продовження на рік пільгової торгівлі з Україною – т.зв. торговельний безвіз, – що, втім, передбачає певні запобіжники від "напливу" української продукції. Таким чином, дія пільгового режиму триватиме щонайменше до 5 червня 2025 року.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!

Источник материала
Поделиться сюжетом