Філософія пекарства, драми про полон та подорож крізь антиутопію. Що подивитися в кінотеатрах у травні
Філософія пекарства, драми про полон та подорож крізь антиутопію. Що подивитися в кінотеатрах у травні

Філософія пекарства, драми про полон та подорож крізь антиутопію. Що подивитися в кінотеатрах у травні

Травень традиційно вважається піковим місяцем весняного кіносезону. У Франції 14 травня розпочнеться Каннський фестиваль, а в Україні в прокат вийде рекордна кількість вітчизняних фільмів із початку повномасштабного вторгнення.

Безумовно, синефілів у Києві, Львові й Одесі привабить 13-й фестиваль американського кіно «Незалежність», що триватиме з 9 по 15 травня. Програма складається з трьох секцій: ігрові картини, документальні стрічки та ретроспектива, присвячена видатним режисерам — братам Коенам.

Також у травні матимемо рекордну кількість українських прем’єр із початку повномасштабного вторгнення.

Відкриває цьогомісячний прокат документальний фільм Дмитра Кочнєва «Тісто». У доробку режисера вже є розвідка «Борщ. Секретний інгредієнт». Цього разу знімальна група відправилася в мандрівку Україною, аби поспілкуватися з кухарями, пекарями, кондитерами та гастрономічними дослідниками. Ці люди — автори й хранителі традицій, пов’язаних із виробами з тіста. Глядач дізнається, якою є філософія хліба, борошна, тіста та як вона всіх нас зв’язує між собою.

Інша неігрова картина присвячена війні: «Ми були рекрутами» Любомира Левицького. Продюсери кажуть про «документальний фільм, поданий в художній формі». Левицький зосереджується на характерах восьми бійців окремої Третьої штурмової бригади.

Так само про війну — ігрова драма «Обмін» (режисер Володимир Харченко-Куліковський). Її головний герой — лікар, сина якого захопили в полон російські окупанти. Сюжет будується на історіях двох сімей, де старші чоловіки взяли до рук зброю. В ролях — В’ячеслав Довженко, Дмитро Лінартович, Владислав Мамчур, Олег Примогенов.

У давно очікуваному «Відблиску» (режисер Валентина Васянович) теж зачіпається тема полону. Український військовий хірург Сергій потрапляє в полон. Герой стає свідком страшних сцен катування українців окупантами. Після обміну полоненими Сергій повертається додому й пробує знайти сенс життя шляхом відбудування відносин з дочкою та колишньою дружиною, наново вчиться бути людиною, бути батьком, здатним кохати та підтримувати своїх близьких. «Відблиск» є першим суто українським фільмом, відібраним в основний конкурс Венеційського кінофестивалю.

«Будинок “Слово”. Нескінчений роман” Тараса Томенка, відзнятий у 2021-му — ще одна з передвоєнних стрічок, що виходять у прокат тільки зараз.

Спочатку Томенко зробив «Будинок “Слово”» (2017) — документальне дослідження знаменитого харківського будинку, заселеного письменниками Розстріляного відродження. Цього разу оповідь розгортається в жанрі історичної драми. Дія починається з заселення видатних українських літераторів у комфортні квартири кооперативного будинку «Слово», збудованого за наказом Сталіна в Харкові у 1927 році. Новосели стали учасниками експерименту, спрямованого на виведення нового типу радянського письменника. Неочікувано для мешканців «Слова» до них підселяють нікому не відомого молодого автора Володимира Акімова. З його появою в будинку починаються дивні й трагічні події. Головні ролі зіграли Дмитро Олійник, В’ячеслав Довженко, Ніна Набока, Юрій Одинокий, Борис Георгієвський, Андрій Ісаєнко, Роман Ясіновський.

Мелодрама Тоні Ноябрьової «Ти мене любиш?» — фільм на тему 1990-х, котра разом із війною стала панівною в нашому кіно. Юна Кіра проживає своє дорослішання на тлі розпаду СРСР і несподіваного розлучення її батьків після 20 років ідеального, як їй здавалося, спільного життя. Привертає увагу робота Карини Химчук у головній ролі.

Що ж до світового репертуару, то тут насамперед варто порекомендувати британську драму «Одне життя» (режисер Джеймс Говз) через участь двох зірок екстракласу: Ентоні Гопкінса та Гелени Бонем Картер. Головний герой картини — британський біржовий маклер Ніколас Вінтон — відвідує Чехословаччину наприкінці 1930-х років і в умовах фашистської окупації намагається врятувати єврейських дітей. Згодом, через багато років, Вінтона запрошують на телевізійне токшоу, де він нарешті дізнається всю правду про ті події. Ян Фрір у Time Out схарактеризував фільм як «історію Другої світової війни, розказану традиційно, але піднесену чудовим Ентоні Гопкінсом».

У фільмографії австралійського режисера Джорджа Міллера є чимало успішних фільмів. Утім, проєкт усього його життя — сага про офіцера Основного силового патруля Макса Рокатанскі, він же Шалений Макс. Минають роки, але пригоди на небезпечних дорогах антиутопічної Австралії захоплюють нові й нові покоління глядачів.

У новій частині під назвою «Фуріоза: Шалений Макс. Сага» юну Фуріозу (Аня Тейлор-Джой) викрадають із Зеленого Місця Багатьох Матерів і віддають у руки великої Байкерської Орди.

Пробираючись разом Пусткою, викрадачі натрапляють на Цитадель Несмертного Джо. Поки тирани воюють за панування, на Фуріозу чекає багато випробувань у спробі знайти шлях додому — і допомогу в цьому їй надає самотній лицар постапокаліптичних доріг Шалений Макс (Кріс Гемсворт).

Колаж: Микола Шиманський, «Детектор медіа»

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги по теме
Кино украинское кино
Источник материала
Поделиться сюжетом