Підрозділ BMW Motorsport усі знають, передусім, за зарядженими М-варіантами баварських моделей. А от самостійно і повністю з нуля він створює авто дуже рідко – раз на півстоліття, якщо бути точними. І якщо первістком був легендарний суперкар BMW M1, то його другою моделлю доволі несподівано став великий кросовер BMW XM. Із цим гігантом за 220 000 євро нам вдалося познайомитися.BMW XM – новий флагман у позашляховій лінійці марки. Кросовер став конкурентом Lamborghini Urus та Aston Martin DBX, хоча є трохи дешевшим за них (якщо взагалі так можна сказати про авто, ціна якого стартує з 5,5 млн гривень).Не помітити цього гіганта довжиною 5,1 м і масою 2,7 тонни неможливо, тим більше, що і дизайн BMW XM ажніяк не стриманий. Так, зовнішність вийшла дуже суперечливою, але увагу до себе авто притягує як магніт.Кросовер BMW XM відійшов від традиційного сучасного стилю марки. У нього високий капот, тоненькі дворівневі фари і рубаний передній бампер. Решітка радіатора отримала діодну підсвітку. За доплату пропонують золотистий декор на кузові, а от величезні 23-дюймові диски є стандартними.«Корма» на цьому фоні виглядає скромніше, хоча широкі сопла вихлопу, безумовно, привертають уваги. А ще на задньому склі зображені одразу два логотипи BMW – це відсилка до моделі M1.Для флагмана вибрали найкращі можливі матеріали оздоблення, причому їх кольори та комбінації можуть бути досить екстравагантними. В тестовому BMW XM використали блакитну та коричневу шкір, а також замшу і карбон.Дуже нестандартним є оформлення стелі з рельєфним орнаментом і діодною підсвіткою. Панорами, до речі, в BMW XM немає, зате в стелі є динаміки аудіосистеми Bowers&Wilkins.Хоча компонування салону досить звичне, як для сучасних BMW. Кермо, важіль КПП, кнопки зустрічаються на молодших кросоверах марки.Вигнутий дисплей також є фішкою нових моделей BMW. Конфігурація приладової панелі міняється залежно від режиму, але покази приладів завжди добре зчитуються, та й проекція на лобове скло є.Дуже приємне враження залишає мультимедійна система BMW – вона зараз мабуть одна із найкращих. Працює швидко, меню зрозуміле, можна користуватися тачскріном або контролером iDrive. Хоча хотілося б, щоб хоча б кнопки клімату все ж залишилися і його не доводилося налаштовувати через меню.Звісно ж, як передні крісла, так і кермова колонка BMW XM 2024 мають електроприводи з пам’яттю налаштувань. Спортивні передні сидіння чудово утримують спину і надзвичайно комфортабельні. Можна регулювати поясничний підпір та бокову підтримку, а також подовжити подушку. Підігрів, вентиляція, масаж – усе на місці. Між кріслами – місткий відсік у підлокітнику та підстаканники з підігрівом і охолодженням.Посадка за кермом не дуже висока. На додачу, тут високий капот, товсті задні стійки і маленькі дзеркала, тому оглядовість не найкраща. Хоча є камери по колу, тому паркуватися неважко.Як не дивно, велетень BMW XM має тільки два ряди сидінь, зате місця ззаду – в надлишку. Навіть рослим пасажирам на другому ряду не тісно. Ззаду є підігрів і дві окремі зони клімату (він тут чотиризонний), а ще фірмові м’які подушечки.Багажник достатній, але не гігантський – 527-1820 л. Підлога тут досить висока, адже під нею ховається батарея. Звичайно ж, все якісно прошито і оздоблено, є електропривод дверей, а от електропривода складання задніх крісел в дорогому кросовері немає.Кросовер BMW XM може бути виключно заряджуваним гібридом. Тестове авто – «середня» версія 653-сильна версія із 4,4-літровим V8 твін-турбо і електромотором. Також є лімітований варіант Label Red на 748 к. с. та базова 3,0-літрова модифікація потужністю 476 сил.У силової установки – ціла купа різних режимів роботи. Можна пересуватися на електротязі зі швидкістю до 140 км/год. Батареї на 25,7 кВт∙год достатньо, щоб проїхати до 88 км.Зарядити батарею BMW XM від мережі можна за 3,5 години. Альтернатива – режим eCharge, в якому для зарядки використовується V8.Основний режим – все ж гібридний. Цікаво, що при спокійній їзді кросовер постійно переходить на електротягу і щоб V8 прокинувся, треба сильніше нажати на газ.А от в режимі Sport обидва мотори постійно працюють в тандемі і саме тоді новий BMW XM найкраще реалізує свої можливості. У нього величезна тяга завдяки 800 Н∙м крутного моменту і приємний рик вихлопу (його гучність можна регулювати). По-справжньому він прокидається після 3000 об/хв і це одразу відчувається.Цей велетень демонструє непогану динаміку: досягає сотні за 4,3 с і продовжує впевнено розганятися далі. До 150 км/год кросовер BMW XM добирається дуже легко і швидко, а обмежувач швидкості спрацьовує на 250 км/год.За таких характеристик витрата 14-15 л/100 км у місті – не так уже й багато. По паспорту, правда, вказано 1,8 л/100 км у комбінованому циклі, але тут у BMW схитрували: такої витрати можна добитися, якщо проїхати 88 із цих 100 км на електромоторі. 8-ступінчастий автомат працює швидко і плавно.Звичайно, від законів фізики нікуди не дінешся і вага BMW XM дає про себе знати. Але кросовер не можна назвати неповоротким – завдяки керованим заднім колесам він на диво маневрений. Кермо досить точне і наповнене вагою.Крени кузова у віражах, звичайно, відчуваються, але вони не критичні – це заслуга активних стабілізаторів. Правда, їзда в BMW XM жорсткувата, а пневмопідвіски в нього немає – встановлені лише адаптивні амортизатори.Зате шумоізоляція салону – на висоті: навіть на 150 км/год всередині тихо. Також кросовер BMW XM має непогані гальма, які справляються з його масою.Новий BMW XM – досить нетипова модель марки для тих, хто любить увагу. Пафосу й розкоші в ньому більш, ніж достатньо, та й сучасних технологій вистачає. Не вистачає лише пневмопідвіски.