/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F130%2Fcc306c27e435076c352e91a04639576b.jpg)
Туреччина стала "зупинкою" путіна для продажу замаскованого палива до ЄС – Politico
У травні минулого року на півдні Туреччини, всього за 60 кілометрів від сирійського кордону, танкер завдовжки з два футбольних поля заїхав до терміналу "Торос Джейхан", готовий забрати паливо. Завантажений 150 000 барелів газойлю — палива, яке майже не відрізняється від дизельного — корабель вирушив у триденну подорож до нафтопереробного заводу Motor Oil Hellas на півдні Греції.
Про це повідомляє Politico.
Паливо нібито було турецьким. Афіни наполягають на тому, що вони не приймають вантажі з російським маркуванням, відповідно до заборони ЄС. Але нові дослідження і звіти показують, що це, швидше за все, була російська нафта, прихована новим маркуванням.
Це частина ширшої тенденції, свідчать дані Центру досліджень енергетики та чистого повітря (CREA), Центру вивчення демократії (CSD), а також незалежні звіти Politico. російська нафта, схоже, масово надходить до ЄС через Туреччину. І все це легально.
Ця схема стала можливою завдяки обхідному шляху в санкціях Брюсселя, який дозволяє ввозити в ЄС "змішане" паливо, якщо воно марковане як неросійське. Це прибуткова лазівка: дослідження показують, що вона принесла москві до 3 мільярдів євро лише через три порти за 12 місяців після того, як ЄС заборонив російське паливо в лютому 2023 року.
"Туреччина перетворилася на стратегічний піт-стоп для російських паливних продуктів, що перенаправляються в ЄС, і приносить сотні мільйонів податкових надходжень до військової скарбниці кремля", — каже старший аналітик з енергетики CSD Мартін Владимиров.
Цей обхідний шлях ілюструє креативні способи, якими росія обходить санкції ЄС, щоб захистити свою торгівлю викопним паливом, яка становить майже половину бюджету кремля і є життєво важливим каналом для його військової кампанії.
Частково проблема полягає у перевірках, які Брюссель використовує для забезпечення дотримання санкцій. Згідно з правилами ЄС, вантажі, що містять російське паливо, змішане з продуктами з інших країн, "можуть бути піддані санкціям залежно від частки російського компонента". Зазвичай ця частка визначається тим, чи зазнало паливо "суттєвої трансформації" — перетворення на абсолютно новий продукт — що, як свідчать дані, відбулося не в усіх турецьких портах.
Але на практиці, як зазначає аналітик Катона, перевіряється лише документ, в якому зазначається, звідки походить вантаж, так званий "сертифікат походження". Імпорт палива з російськими документами здебільшого є незаконним згідно із законодавством ЄС, але Туреччина просто переоформляє старі вантажі на нові.


/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F66259efd-bb09-4f4c-972b-ceb25cdabb03.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F6f5142354d73fdecd76be42abc7bfcd2.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F4%2F54ffdb9e494d0ed56d1a2f554c0cf7d1.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F2%2F7cda07a1d9bc438df2ff227738704c61.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F46%2F8d003931ea85d7b08798c22ba9bed960.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2Fe3dd91b62b93edf6529a76dbfd57d0d9.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F8df63563d0c5097775276a136896d024.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2Fa1826e9a717d7f1057648ec5cad7d69d.jpg)