Два літаки російської авіакомпанії зламалися в повітрі за добу
Два літаки російської авіакомпанії зламалися в повітрі за добу

Два літаки російської авіакомпанії зламалися в повітрі за добу

Російські авіакомпанії продовжують стикатися з технічними проблемами під час перевезень громадян. У середу 22 травня одразу два літаки «Ямала» були змушені екстрено приземлитися в Тюмені через поломки, повідомляє Уральська транспортна прокуратура.

Вранці екіпаж Sukhoi Superjet 100, який виконував рейс з Уфи до Нового Уренгою, доповів про відмову в автоматиці. Командир повітряного судна ухвалив рішення прямувати на запасний аеродром Рощино в Тюмені. Приземлення пройшло штатно.

Вдень ще один літак авіакомпанії «Ямал» Airbas 320, що прямував маршрутом Уфа — Ноябрськ, здійснив вимушену посадку в тому ж аеропорту через розгерметизацію кабіни пілота. На борту перебували 93 пасажири, ніхто не постраждав.

Новоуренгойська транспортна прокуратура та Центральне міжрегіональне слідче управління на транспорті СК Росії проводять перевірку, з'ясовуючи обставини авіаінцидентів.

Напередодні через технічну несправність не зміг вилетіти з Челябінська до Нового Уренгою літак SSJ-100 авіакомпанії Red Wings. Рейс затримали на 16,5 години. На нього зареєструвалося 38 пасажирів. 21 із них на час очікування розмістили у готелі.

Кількість авіаінцидентів і серйозніших подій, викликаних технічними несправностями, зросла після того, як російська авіагалузь потрапила під санкції ЄС та США за війну в Україні. 2023 року було зафіксовано не менше 74 різних поломок літаків у повітрі, що на 38 більше, ніж 2022-го, підраховувала німецька дослідницька компанія Jacdec. На кожні 100 тис. вильотів припадало майже 10 авіапригод, тоді як роком раніше — лише п'ять, йшлося в аналізі дослідницької компанії Cirium.

За даними Росавіації, всього за 11 місяців минулого року в країні сталося 670 авіаінцидентів, з яких 400 були пов'язані з відмовою техніки, у тому числі двигунів. Проблеми очевидні: перевізники не можуть легально закуповувати нові іноземні літаки та оригінальні запчастини, а авіавлада дозволяє використовувати деталі довше, ніж дозволяють норми безпеки, що і призводить до аварій, зазначав глава RunAvia Андрій Патраков.

Налагодити власне виробництво Росії поки не виходить. За прогнозом консалтингової компанії Oliver Wyman, до 2026 року авіапарк країни скоротиться більш ніж удвічі.

У вересні 2022 року Міжнародна організація цивільної авіації (ІКАО) за результатами аудиту безпеки польотів відзначила Росію «червоним прапорцем». Зі 193 країн, що входять до ІКАО, такий же мають лише Бутан, Демократична Республіка Конго та Ліберія.

Источник материала
loader
loader