Як передає Укрінформ, про це повідомляє Bloomberg.
Зазначається, що разом облікові записи цих інфлюенсерів в YouTube мають понад два мільйона підписників.
Постійні теми у відео, які вони викладають на платформі, включають екскурсії російськими торговими центрами та супермаркетами, щоб спробувати показати, як нібито мало впливають на РФ західні санкції, а також сюжети, спрямовані проти ЛГБТ.
Нині немає прямих доказів того, що ці блогери є частиною скоординованої кампанії російського уряду, який часто використовує соціальні мережі для поширення дезінформації. Разом з тим експерти вважають, що ці ютубери можуть відігравати важливу роль у поширенні політичної пропаганди.
«Росія створює ці наративи у величезних масштабах з метою заповнити інформаційне середовище якомога більшою кількістю різних заяв, і сподівається, що деякі з цих ідей залишаться в інформаційному полі», — заявив старший науковий співробітник та шеф-редактор Енді Карвін із аналітичного центру «Атлантична рада».
Колишній ведучий Fox News Такер Карлсон так само захоплювався російськими продуктовими магазинами під час своєї поїздки до Росії, під час якої він також взяв інтерв’ю у лідера країни Володимира Путіна.
У свою чергу в YouTube заявили, що платформа залишається доступною у Росії з початку війни, і що це - «один із небагатьох способів доступу росіян до незалежних новин». Компанія додала, що не виявила жодних порушень правил спільноти після перегляду облікових записів вказаних блогерів.
В YouTube також зазначили, швидко реагують, щоб «усунути скоординовану операцію впливу, незалежно від політичних поглядів, які вони підтримують».
Як повідомляв Укрінформ, Центр протидії дезінформації та Кібердепартамент СБУ склали список каналів поширення російської пропаганди в соцмережі Х.