Супермаркети хитрують з акційними товарами: який використовують прийом
Супермаркети хитрують з акційними товарами: який використовують прийом

Супермаркети хитрують з акційними товарами: який використовують прийом

Супермаркети та магазини мають обмінювати та приймати назад непродовольчі товари, навіть якщо ті були продані по акції. Якщо ж торгова точка робить позначку на кшталт "акційний товар поверненню та обміну не підлягає" або подібну, то діє всупереч чинному законодавству.

Про це повідомили експерти "Захисту прав споживачів". Вони зазначили: за законодавством, "споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний", якщо товар не задовольнив його за низкою ознак. Зокрема:

  • формою;
  • габаритами;
  • фасоном;
  • кольором;
  • розміром;
  • з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

"Покупці роблять покупки, не зважаючи на звичний напис "Акційний товар поверненню й обміну не підлягає". Проте варто зазначити, що така позначка суперечить нормам чинного законодавства. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем", – йдеться в повідомленні.

Термін може бути збільшений

Втім, у цьому правилі є виняток – і термін може бути збільшений. Однак лише, якщо це зробить сама торгова точка.

При цьому наголошується: обмін товару належної якості здійснюється за дотримання низки умов. Зокрема, якщо він не використовувався та збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, а також:

  • пломби;
  • ярлики;
  • розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.

Є товари, які не підлягають обміну

Водночас, наголошується, вищезазначене не стосується переліку товарів, які не підлягають обміну (поверненню) на підставах, затверджених постановою Кабінету Міністрів від 19.03.1994 р. №172. До їх списку, серед іншого, входять:

  • парфюмерно-косметичні вироби;
  • пір'яно-пухові вироби;
  • дитячі іграшки м'які;
  • зубні щітки;
  • апарати для гоління тощо.

Як повідомляв OBOZ.UA, водночас співробітники супермаркетів та магазинів не мають права змушувати покупців оплачувати пошкоджений чи розбитий товар – проте лише у тому випадку, якщо це сталося випадково. Якщо представники закладу наполягають на вині клієнта, то мають довести її в суді, адже самостійно стягувати такі виплати вони не мають права. Покупцям у такому разі слід викликати поліцію.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!

Источник материала
Поделиться сюжетом