У яких випадках можливе примусове доставлення військовозобов'язаних у ТЦК: у Нацполіції дали роз'яснення
У яких випадках можливе примусове доставлення військовозобов'язаних у ТЦК: у Нацполіції дали роз'яснення

У яких випадках можливе примусове доставлення військовозобов'язаних у ТЦК: у Нацполіції дали роз'яснення

Працівники Національної поліції можуть примусово доставляти військовозобов'язаних до ТЦК та СП у разі правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Йдеться, зокрема, про порушення правил військового обліку та порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Про це йдеться у відповіді Департаменту превентивної діялності Нацполіції на запит OBOZ.UA. У відомстві нагадали, що поліція діє виключно у відповідності до Конституції та законів України.

Це передбачено частинами 1 та 4 статті 8 закону "Про Національну поліцію".

Водночас під час дії воєнного стану поліція діє з урахуванням обмежень прав і свобод громадян, а також прав і законних інтересів юросіб, що визначаються відповідно до Конституції та закону України "Про правовий режим воєнного стану".

Відповідно до частини 5 статті 24 закону "Про Національну поліцію", за зверненням ТЦК та СП, органів СБУ або розвідувальних органів України органи та підрозділи поліції беруть участь у здійсненні заходів щодо оповіщення військовозобов’язанихта резервістів спільно з представниками ТЦК, а також здійснюють адміністративне затримання та доставлення до цих центрів та органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, вказали в Нацполіції.

"Разом з цим, частиною першою статті 30 закону про Нацполцію передбачено, що поліція для виконання покладених на неї завдань вживає заходів реагування на правопорушення, визначені Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним процесуальним кодексом України, на підставі та в порядку, визначених законом", – повідомили в Нацполіції.

Відповідно до частини другої цієї статті поліція для охорони прав і свобод людини, запобігання загрозам публічній безпеці і порядку або припинення їх порушення також застосовує в межах своєї компетенції поліцейські превентивні заходи та заходи примусу, визначені цим законом.

Водночас статтею 42 закону про Нацполіцію передбачено, що поліція під час виконання повноважень уповноважена застосовувати заходи примусу, зокрема, фізичний вплив (силу) та застосування спеціальних засобів.

Порядок застосування сили визначений статтею 44 Закону, при цьому частиною другою цієї статі передбачено, що поліцейський зобов’язаний письмово повідомити свого керівника, а той зобов’язаний повідомити прокурора про завдання особі тілесних ушкоджень унаслідок застосування фізичної сили.

Порядок застосування спецзасобів визначено статтею 45 закону про Нацполіцію, а частиною шостою вказаної статті визначено, що поліцейський зобов’язаний у письмовій формі повідомити свого керівника про застосування до особи спецзасобу.

Якщо поліцейський заподіяв особі поранення або каліцтво внаслідок застосування спецзасобу до особи, керівник такого поліцейського зобов’язаний негайно повідомити про це відповідного прокурора.

Разом з цим у Нацполіції заявили, що відповідно до Положення про Департамент головної інспекції та дотримання прав людини Нацполіції, затвердженого Наказом Нацполіції України від 16 травня 2023 року № 400, завданням цього департаменту, зокрема, є забезпечення реалізації в органах (підрозділах) поліції принципу дотримання прав людини під час застосування поліцейських заходів.

Як повідомляв OBOZ.UA, під час мобілізації військовозобов'язані мусять зʼявитися до військових частин або на збірні пункти ТЦК у строки, вказані в повістці. Якщо не зʼявляються до ТЦК за повісткою, їхні дії кваліфікуються як порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Источник материала
Поделиться сюжетом