Дрон Bayraktar TB3 з турецьким двигуном піднявся на висоту 11 км
Дрон Bayraktar TB3 з турецьким двигуном піднявся на висоту 11 км

Дрон Bayraktar TB3 з турецьким двигуном піднявся на висоту 11 км

Турецький безпілотний літальний апарат Bayraktar TB3, розроблений для експлуатації з першого в країні авіаносця TCG Anadolu, побив свій новий рекорд висоти з вітчизняним двигуном. Він піднявся на висоту в 36310 футів (11,06 км). Про це повідомили у пресслужбі розробника, компанії Baykar.

Зазначається, що такого показника вдалося досягти завдяки двигуну PD-170 турецького виробництва. Його розробила компанія TEI (Tusas Engine Industries). У Baykar говорять, що тест був проведений з метою перевірки продуктивності та функцій управління безпілотником на великих висотах.

Характеристики безпілотника також наближають його до національного рекорду, встановленого БПЛА Akinci B. Нагадаю, два роки тому він піднявся на висоту 45118 футів (13,75 км). Завдяки тому, що TB3 можна оснастити складаними крилами, його часто описують як військово-морський варіант Bayraktar TB2, сумісний з TCG Anadolu. Цей десантний корабель має бути носієм безпілотників.

TB3 планувалося запустити з наземної злітно-посадкової смуги з трампліном під нахилом 12°, ще до початку випробувань з борту корабля, але Baykar планує розпочати випробування TB3 на TCG Anadolu вже цього року.

Як повідомляють місцеві ЗМІ, під час випробувань TB3 налітав 445 годин і 3 хвилини, а останнє випробування стало 55-м польотом. Наприкінці минулого року TB3 завершив 32-годинний політ, подолавши 5700 км, і завдяки своїм характеристикам апарат належить до класу MALE (Medium-Altitude Long-Endurance).

Компанія також опублікувала відео 55-го польоту. На видно, як TB3 з’їжджає зі злітно-посадкової смуги та злітає, а камера, схоже, встановлена на верхній частині його хвоста. Вона показує дисплей управління польотом дрона, який знаходиться на висоті 36310 футів. Потім безпілотник приземлився та повернувся в ангар.

Baykar поступово перевіряє основні системи та підсистеми безпілотника, перш ніж почати його випробування з аеродрому Anadolu. TB3 вже розмістили на кораблі разом з БПЛА Kizilelma. Турецькі ЗМІ зазначають, що це насамперед розвідувально-ударна платформа, з комунікаціями BLOS (Beyond-Line-Of-Sight) для довготривалих спостережень, “розвідувальних і ударних місій”. Такі апарати “значно” посилить “спроможність Туреччини до стримування”.

За цим також можуть послідувати випробування з транспортування і розгортання озброєнь, які можуть включати інтелектуальні керовані боєприпаси MAM-L, MAM-C і MAM-T і низку інших озброєнь повітряного базування. Можливо, як і TB2 та Akinci, TB3 також буде виставлений на експорт.

TB2 та Akinci використовуються великими арабськими, європейськими, африканськими і центральноазіатськими державами. Вони дешевші, ніж значна частина західних систем, тож для багатьох країн вони мають дуже привабливий вигляд. Як тільки TB3 надійде в серійне виробництво і буде прийнятий на озброєння, Туреччина отримає значний стримуючий наступальний і оборонний потенціал.

Источник материала
Поделиться сюжетом