Стартапи зі штучного інтелекту з Китаю прямують до Сінгапуру
Стартапи зі штучного інтелекту з Китаю прямують до Сінгапуру

Стартапи зі штучного інтелекту з Китаю прямують до Сінгапуру

Коли два роки тому Ву Кунсун і Чень Бінхуей заснували свій стартап зі штучного інтелекту в Ханчжоу, Китай, вони швидко зіткнулися з перешкодами, зокрема браком венчурного капіталу. У березні цього року вони зробили те, що зробили багато інших китайських фірм зі штучного інтелекту, і перенесли свою компанію Tabcut за 2500 миль на південний захід до Сінгапуру.

Країна, сприятлива для бізнесу, пропонує Ву та Ченю кращий доступ до глобальних інвесторів і клієнтів у той час, коли підвищена геополітична напруженість утримує багато американських і міжнародних компаній подалі від Китаю. Не менш важливим для стартапу зі штучним інтелектом є те, що вони можуть купувати новітні чіпи Nvidia Corp. та інші передові технології в політично нейтральній острівній країні, що було б неможливо в Китаї через експортний контроль США.

«Ми хотіли поїхати в місце, де достатньо капіталу для фінансування, а не в місце, де доступність коштів швидко зменшується», — сказав Ву в інтерв’ю.

Сінгапур стає улюбленим місцем для китайських стартапів штучного інтелекту, які прагнуть вийти на глобальний рівень. У той час як місто-держава — з етнічними китайцями — давно приваблює компанії з Китаю, зокрема підприємці зі штучним інтелектом прискорюють перехід, оскільки торгові санкції, запроваджені США щодо їхньої батьківщини, блокують їхній доступ до новітніх технологій.

База в Сінгапурі також є способом для компаній дистанціюватися від свого китайського походження, цей крок часто називають «відмиванням Сінгапуру». Це спроба зменшити контроль з боку клієнтів і регуляторів у країнах, які є політичними опонентами Китаю, наприклад у США.

Ця стратегія не завжди спрацьовує: пекінська компанія ByteDance Ltd. перенесла штаб-квартиру свого бізнесу TikTok до Сінгапуру, але популярний відеосервіс все одно постраждав від нового закону США, який вимагає продати або заборонити його американські операції з міркувань безпеки. Китайський модний гігант Shein , який також переніс свою базу до Сінгапуру, зіткнувся з гострою критикою в США і тепер прагне вийти на біржу в Лондоні, а не в Нью-Йорку.

Але для стартапів зі штучним інтелектом на кону більше, ніж просто сприйняття. Компанії зі штучним інтелектом накопичують великі обсяги даних і покладаються на передові чіпи для навчання своїх систем, і якщо доступ буде обмежено, якість їхнього продукту постраждає. США заблокували продаж найскладніших чіпів та інших технологій Китаю, щоб запобігти їх використанню у військових та інших цілях. OpenAI, американський лідер генеративного ШІ, обмежує доступ Китаю до своїх програмних інструментів.

Китай також дотримується суворого підходу до контенту, створеного ШІ, намагаючись переконатися, що він відповідає політиці та пропаганді правлячої Комуністичної партії. У липні минулого року країна зробила один із перших серйозних кроків у світі щодо регулювання технології, що зароджується, попросивши компанії зареєструвати свої алгоритми в уряді, перш ніж вони розгорнуть послуги, орієнтовані на споживачів.

Це означає, що розробники штучного інтелекту «не зможуть брати участь у безкоштовних дослідженнях, якщо вони перебувають у Китаї», — сказав засновник консалтингової фірми Linkloud, який попросив назвати його лише на ім’я Адам через делікатність теми. За його оцінками, від 70% до 80% китайських стартапів програмного забезпечення та штучного інтелекту націлені на клієнтів у всьому світі, причому багато хто зараз вирішує пропустити Китай взагалі. Linkloud створює спільноту для китайських підприємців ШІ, які вивчають глобальні ринки.

Правила ШІ в Сінгапурі менш суворі, і він відомий своєю простотою створення компанії. Країна хоче бути мостом між підприємцями з Азії та світу, сказав Чан Іх-Мінг, виконавчий віце-президент Ради економічного розвитку Сінгапуру .

«Багато компаній і стартапів, у тому числі китайських, обирають Сінгапур своїм центром для Південно-Східної Азії та бачать Сінгапур як плацдарм для виходу на глобальні ринки», — сказав він. За його словами, наприкінці 2023 року в цьому місті-державі працювало понад 1100 стартапів зі штучним інтелектом. Хоча Сінгапур не розголошує дані за країнами, доказів того, що китайські компанії зі штучного інтелекту створюють свої магазини, зростає.

Jianfeng Lu Джерело: Wiz Holdings Pte.

Цзяньфен Лу є піонером цієї тенденції, він переїхав до Сінгапуру зі східного китайського міста Нанкін, щоб створити свій стартап зі штучного інтелекту Wiz Holdings Pte. у 2019 році. За підтримки Tiger Global , GGV Capital і Hillhouse Capital він з нуля створив механізм штучного інтелекту для розпізнавання мовлення та продавав ботів для обслуговування клієнтів клієнтам у Латинській Америці, Південно-Східній Азії та Північній Африці. Він не продавав у Китаї, що його колеги-засновники називають пророчим.

Зараз він є популярним наставником для своїх китайських однолітків, яким потрібна його порада щодо того, як створити бізнес і оселитися в Сінгапурі. Група онлайн-чату, яку Лу проводить для китайських підприємців, які бажають переїхати до міста-держави, налічує 425 учасників. (Не всі є засновниками ШІ.)

«Якщо ви хочете стати глобальним стартапом, краще починайте як глобальний стартап», — сказав 52-річний підприємець. «Тут цілком передбачувано, як працюють системи».

Коли два роки тому Ву Кунсун і Чень Бінхуей заснували свій стартап зі штучного інтелекту в Ханчжоу, Китай, вони швидко зіткнулися з перешкодами, зокрема браком венчурного капіталу. У березні цього року вони зробили те, що зробили багато інших китайських фірм зі штучного інтелекту, і перенесли свою компанію Tabcut за 2500 миль на південний захід до Сінгапуру.

Країна, сприятлива для бізнесу, пропонує Ву та Ченю кращий доступ до глобальних інвесторів і клієнтів у той час, коли підвищена геополітична напруженість утримує багато американських і міжнародних компаній подалі від Китаю. Не менш важливим для стартапу зі штучним інтелектом є те, що вони можуть купувати новітні чіпи Nvidia Corp. та інші передові технології в політично нейтральній острівній країні, що було б неможливо в Китаї через експортний контроль США.

«Ми хотіли поїхати в місце, де достатньо капіталу для фінансування, а не в місце, де доступність коштів швидко зменшується», — сказав Ву в інтерв’ю.

Сінгапур стає улюбленим місцем для китайських стартапів штучного інтелекту, які прагнуть вийти на глобальний рівень. У той час як місто-держава — з етнічними китайцями — давно приваблює компанії з Китаю, зокрема підприємці зі штучним інтелектом прискорюють перехід, оскільки торгові санкції, запроваджені США щодо їхньої батьківщини, блокують їхній доступ до новітніх технологій.

База в Сінгапурі також є способом для компаній дистанціюватися від свого китайського походження, цей крок часто називають «відмиванням Сінгапуру». Це спроба зменшити контроль з боку клієнтів і регуляторів у країнах, які є політичними опонентами Китаю, наприклад у США.

Всередині офісу TikTok Inc. у Сінгапурі в 2023 році. Фотограф: Ore Huiying/Bloomberg

Ця стратегія не завжди спрацьовує: пекінська компанія ByteDance Ltd. перенесла штаб-квартиру свого бізнесу TikTok до Сінгапуру, але популярний відеосервіс все одно постраждав від нового закону США, який вимагає продати або заборонити його американські операції з міркувань безпеки. Китайський модний гігант Shein , який також переніс свою базу до Сінгапуру, зіткнувся з гострою критикою в США і тепер прагне вийти на біржу в Лондоні, а не в Нью-Йорку.

Але для стартапів зі штучним інтелектом на кону більше, ніж просто сприйняття. Компанії зі штучним інтелектом накопичують великі обсяги даних і покладаються на передові чіпи для навчання своїх систем, і якщо доступ буде обмежено, якість їхнього продукту постраждає. США заблокували продаж найскладніших чіпів та інших технологій Китаю, щоб запобігти їх використанню у військових та інших цілях. OpenAI, американський лідер генеративного ШІ, обмежує доступ Китаю до своїх програмних інструментів.

Китай також дотримується суворого підходу до контенту, створеного ШІ, намагаючись переконатися, що він відповідає політиці та пропаганді правлячої Комуністичної партії. У липні минулого року країна зробила один із перших серйозних кроків у світі щодо регулювання технології, що зароджується, попросивши компанії зареєструвати свої алгоритми в уряді, перш ніж вони розгорнуть послуги, орієнтовані на споживачів.

Це означає, що розробники штучного інтелекту «не зможуть брати участь у безкоштовних дослідженнях, якщо вони перебувають у Китаї», — сказав засновник консалтингової фірми Linkloud, який попросив назвати його лише на ім’я Адам через делікатність теми. За його оцінками, від 70% до 80% китайських стартапів програмного забезпечення та штучного інтелекту націлені на клієнтів у всьому світі, причому багато хто зараз вирішує пропустити Китай взагалі. Linkloud створює спільноту для китайських підприємців ШІ, які вивчають глобальні ринки.

Правила ШІ в Сінгапурі менш суворі, і він відомий своєю простотою створення компанії. Країна хоче бути мостом між підприємцями з Азії та світу, сказав Чан Іх-Мінг, виконавчий віце-президент Ради економічного розвитку Сінгапуру .

«Багато компаній і стартапів, у тому числі китайських, обирають Сінгапур своїм центром для Південно-Східної Азії та бачать Сінгапур як плацдарм для виходу на глобальні ринки», — сказав він. За його словами, наприкінці 2023 року в цьому місті-державі працювало понад 1100 стартапів зі штучним інтелектом. Хоча Сінгапур не розголошує дані за країнами, доказів того, що китайські компанії зі штучного інтелекту створюють свої магазини, зростає.

Цзяньфен Лу є піонером цієї тенденції, він переїхав до Сінгапуру зі східного китайського міста Нанкін, щоб створити свій стартап зі штучного інтелекту Wiz Holdings Pte. у 2019 році. За підтримки Tiger Global , GGV Capital і Hillhouse Capital він з нуля створив механізм штучного інтелекту для розпізнавання мовлення та продавав ботів для обслуговування клієнтів клієнтам у Латинській Америці, Південно-Східній Азії та Північній Африці. Він не продавав у Китаї, що його колеги-засновники називають пророчим.

Зараз він є затребуваним наставником для своїх китайських однолітків, яким потрібна його порада щодо того, як створити бізнес і оселитися в Сінгапурі. Група онлайн-чату, яку Лу проводить для китайських підприємців, які бажають переїхати до міста-держави, налічує 425 учасників. (Не всі є засновниками ШІ.)

«Якщо ви хочете стати глобальним стартапом, краще починайте як глобальний стартап», — сказав 52-річний підприємець. «Тут цілком передбачувано, як працюють системи».

Тим часом збір коштів у Китаї ускладнився через уповільнення економіки та зростання напруженості у відносинах із США, що спонукає глобальні компанії венчурного капіталу зменшити свою присутність у країні.

Tabcut Ву та Чена мала неприємний і важкий досвід пошуку спонсорів у Китаї, оскільки місцеві фірми венчурного капіталу місяцями вимагали фінансових і операційних деталей, перш ніж зробити дзвінок, сказав Ву. Натомість Tabcut перейшла до сінгапурської Kamet Capital, залучивши 5,6 мільйона доларів від фірми наприкінці минулого року. Стартап переніс свою глобальну штаб-квартиру в країну в березні, одночасно запускаючи бета-версію свого інструменту створення відео зі штучним інтелектом для користувачів у всьому світі.

Climind, стартап, який створює великі мовні моделі та продуктивні інструменти штучного інтелекту для професіоналів у сфері захисту навколишнього середовища, соціальної сфери та управління, готується найближчими тижнями переїхати з Гонконгу до Сінгапуру, де працює його співзасновник і головний технічний директор Цянь Імін. вже базується. Компанія, заснована минулого року, має невелику команду з 10 осіб.

Qian Yiming Джерело: Climind

Крім культурної та мовної спорідненості, Сінгапур привабливий тим, що його уряд пропонує допомогу, включаючи фінансову та технічну підтримку, сказав Цянь під час відеодзвінка. Його компанія входить до числа тих, хто отримав фінансування від держави, і в країні також багато стартап-інкубаторів, сказав він.

«Доступ до глобальних ринків легкий, навколишнє середовище хороше, а політика стабільна», — сказав Цянь.

Правда, деякі китайські компанії зі штучного інтелекту досягли успіху на внутрішньому ринку й залишилися там. Сам Китай наполягає на тому, щоб стартапи зі штучного інтелекту, робототехніки та інших глибоких технологій залишалися в країні та, зрештою, вийшли на місцеві фондові ринки. Пекін підтримує найперспективніші з них, надаючи їм капітал, надаючи позики під низькі відсотки та податкові пільги.

Але таким компаніям буде важко вийти на глобальний рівень, оскільки їхні послуги, як правило, пристосовані для китайської аудиторії та нормативного середовища, сказав Ю-Тін Цой , партнер-засновник компанії HB Ventures зі штаб-квартирою в Гонконзі , яка інвестує в китайські, а також регіональні технології та ШІ. стартапи. Чим успішнішим є стартап штучного інтелекту в Китаї, тим складніше йому вийти на глобальний рівень, сказав Цой, колишній банкір JPMorgan.

Карен Вонг Джерело: Climind

Це змінилося в порівнянні з десятирічною давниною, коли китайські технологічні гіганти, такі як Alibaba Group Holding Ltd. і Didi Global Inc., активно виходили за межі країни, накопичуючи клієнтів для своїх зручних для споживачів програм. Тепер ескалація геополітичної напруженості означає, що молодим китайським компаніям штучного інтелекту все частіше доводиться вибирати, чи намагатися розвиватися в Китаї, за китайськими правилами, чи за кордоном — поєднання обох неможливе.

«З’являється більше нормативних актів, і навігація в цьому стає все складнішою», — сказала 28-річна Карен Вонг, головний виконавчий директор Climind. «З точки зору брендингу, зв’язків з громадськістю, нормативних актів і відповідності — Сінгапур має сенс».

Источник материала
Поделиться сюжетом