General Atomics розпочала будівництво нового бойового літака-безпілотника
General Atomics розпочала будівництво нового бойового літака-безпілотника

General Atomics розпочала будівництво нового бойового літака-безпілотника

General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) розпочала будівництво свого першого безпілотника для програми спільних бойових літаків (CCA) ВПС США, використовуючи компоненти від MQ-9 Reaper для прискорення розробки.

Про це оголосив Майк Етвуд, віцепрезидент з перспективних авіаційних програм GA-ASI, в останньому епізоді подкасту The Merge, який вийшов 29 червня. У подкасті також взяв участь Дім Салмон, віцепрезидент з питань домінування в повітрі та нанесення ударів в компанії Anduril, який обговорив програму CCA.

Ведучим подкасту The Merge є Майк Бенітес, директор з продуктів штучного інтелекту в компанії Shield AI, яка бере участь у програмі Air Combat Evolution (ACE) Агентства передових оборонних дослідницьких проєктів США (DARPA), що є ключовим учасником ініціативи CCA.

GA-ASI та Anduril наразі перебувають на початковому етапі програми CCA, відомої як “Перший крок”, після того, як у квітні були відібрані Міністерством ВПС США. Обидві компанії отримують фінансування на детальне проєктування, виробництво і випробування дослідних зразків, що репрезентують виробництво.

Етвуд заявив, що GA-ASI збирає свій перший CCA. Він підкреслив здатність компанії швидко перейти від укладання контракту до складання літака менш ніж за 24 місяці. Він пояснив такий швидкий прогрес великим досвідом General Atomics у розробці і виробництві безпілотників.

Етвуд також зазначив, що у них є “гаряча виробнича лінія”, де вони можуть замінити MQ-9 на спільний бойовий літак. Використовуючи деталі Reaper зі своїх складів, вони побудували перший літак CCA.

General Atomics також готується до наступного покоління безпілотних авіаційних систем в рамках своєї роботи над програмою авіаційних носіїв озброєнь LongShot.

Концепція компанії CCA, що отримала назву “Гамбіт”, включає п’ять платформ, оптимізованих для різних місій, побудованих навколо спільного ядра двигуна, кіля і шасі.

Anduril, новий учасник ринку безпілотних літальних апаратів, заснований у 2017 році, конкурує зі своїм проєктом Fury. У 2023 році компанія придбала Blue Force Technologies та її програму розробки безпілотників “Fury” для боротьби з агресорами.

Салмон не розкрила конкретних деталей про прогрес Anduril у створенні першого прототипу CCA. Вона також згадала про переваги наявності власного цеху з виробництва композитних матеріалів, маючи на увазі придбання Anduril компанії Blue Force Technologies, яка спеціалізується на виробництві композитних матеріалів з вуглецевого волокна. Салмон також підкреслила, що досягнення першого польоту є ключовою метою для Anduril.

Ініціатива Collaborative Combat Aircraft (CCA) має на меті забезпечити ВПС США “доступною масою” для протидії складній і зростаючій загрозі з боку Китаю. Оскільки ВПС США не в змозі виробити достатню кількість пілотованих літаків або підготувати достатню кількість пілотів, щоб перевершити рівного собі супротивника, CCA покликані розв’язати цю проблему.

Ця програма передбачає новий підхід до ведення бойових дій, використовуючи переваги безпілотних платформ для досягнення більшого оперативного масштабу. Тривають дискусії щодо ефективності, можливостей, витрат і виробничих проблем, пов’язаних з початковим етапом програми CCA.

Перше покоління CCA в першу чергу буде нести додаткові боєприпаси для пілотованих винищувачів, таких як F-35, F-22 і майбутній винищувач наступного покоління “Повітряне домінування”.

Майбутні ітерації CCA можуть виконувати складніші завдання, такі як радіоелектронна боротьба, спостереження і боротьба в повітрі. Проте їхньою основною функцією буде посилення боєздатності існуючих пілотованих платформ.

Міністр ВПС США Френк Кендалл заявив, що до середини 2030-х років служба планує побудувати від 1000 до 2000 CCA, кожен з яких коштуватиме близько $30 млн. Цей прогноз вартості є верхньою межею початкових оцінок.

Майк Етвуд з General Atomics наголосив на проблемі балансування між вартістю, живучістю і можливостями місії. Він зазначив, що попередні проєкти безпілотних бойових літальних апаратів (БЛА), такі як X-47 від Northrop Grumman і X-45 від Boeing, не були економічно ефективними для широкомасштабного розгортання.

Фокус змістився на менші проєкти, такі як XQ-58 Valkyrie компанії Kratos, але він був занадто малий. Протягом останніх шести років ВПС США у співпраці з іншими видами збройних сил і DARPA досліджували різні безпілотні та автономні технології.

Попри прогрес, питання автономних можливостей і довіри залишаються ключовими для програми CCA. Етвуд розповів про перші спроби керування безпілотними системами за допомогою планшетів, які виявилися складними для пілотів.

Він наголосив на необхідності того, щоб CCA інтуїтивно підтримували наміри винищувача, чи то вхід, вихід, стрільба, глушіння або робота в режимах з контрольованими викидами, не збільшуючи при цьому навантаження на пілота.

Етвуд також наголосив на важливості того, щоб CCA виконували роль розширених сенсорів і зброї для пілота. Це розширить їхні можливості, позбавивши пілота необхідності турбуватися про паливо, зброю і дальність польоту.

Він наголосив на необхідності самосвідомої когнітивної автономії, оскільки простіші методи управління під час тренувань були неефективними. Перехід до автономних систем передбачає культурний зсув до довіри до машин з правилами ведення вогню (ROE).

Етвуд зазначив, що перехід від випробувальних середовищ, таких як випробувально-тренувальний полігон в Неваді, до реальних бойових оцінок має вирішальне значення для встановлення довіри до цих систем.

Дім Салмон погодилась з думкою про те, що розгортання і застосування цих систем має будувати довіру на основі досвіду. Вона додала, що широка підготовка і взаємодія з системами мають вирішальне значення для прийняття їх на озброєння.

Етвуд висловив припущення, що дизайн CCA компанії General Atomics може доповнити “Ф’юрі” Anduril, вказуючи на те, що ВПС можуть інтегрувати обидві системи для ефективної роботи. Такий спільний підхід може посилити загальні можливості програми CCA і забезпечити надійну відповідь на нові загрози.

Повний обсяг кінцевого продукту CCA Increment One, який включає конкретні автономні та інші можливості, залишається невизначеним.

Проте, якщо програма виявиться успішною, CCA можуть допомогти відновити бойову міць ВПС, яка зменшилась через надмірне використання і повільніші, ніж очікувалось, темпи закупівель за останні 20 років. Крім того, програма може заохотити нові компанії вийти на промислову базу ВПС.

Источник материала
Поделиться сюжетом