Копійкове підвищення акцизів — чому навколо цього розгорнулася справжня битва
Копійкове підвищення акцизів — чому навколо цього розгорнулася справжня битва

Копійкове підвищення акцизів — чому навколо цього розгорнулася справжня битва

Йде шалена протидія підвищенню акцизів — не тільки щодо скрапленого газу, а й щодо дизеля, зазначає економіст Сергій Куюн. Ті, хто чинить опір цьому, ніяк не хочуть зрозуміти: нові податки — спосіб поповнити бюджет оборони, а отже — захистити країну та себе.

Про акцизні копійки

Іде протидія підвищенню акцизів — не тільки щодо скрапленого газу, але й щодо дизеля. Це, до речі, стало очевидно одразу, бо викидати на "тєлєгу" по 10к доларів на добу (читали ж "блискавки" про 75–80 грн за літр?) — це не масштаб трейдерів скрапленого газу (вони так не працюють).

За почерком — це найбільша фінансово-промислова група, яка обʼєднує і енергетику, і "аграрку", і важку промисловість. Вони завжди були проти. І це нормально, бізнес захищає свої інтереси, тому я таке не засуджую.

Просто мені здається, що зараз вже трохи не про прибутки.

Що пропонують? Давайте пільги! Будемо фарбувати пальне для армії, залізниці, аграріїв! Окрема пільга для побутових споживачів пропан-бутану та бензину з дизелем на генераторах!

Мовляв, вони ж дороги не використовують!

Дійсно, є таке в світі — і пільги на акциз для побутових споживачів, і фарбування дизелю…

Але до чого тут взагалі дороги та решта? Акцизи вже давно йдуть в загальний фонд бюджету, а не на дороги, як до 22 року.

За будь-якими пільгами потрібен контроль. Включно з носіями цих "проривних" пропозицій, всі погоджуються: ця шпарина швидко перетвориться на величезну діру, куди витече весь сенс підвищення акцизу. І це вже проходили, згадаємо ті самі державні аукціони з продажу скрапленого газу для потреб населення.

Важливо Плата за комфорт: чому необхідно підвищувати податки та тарифи

Повірте, у нас швидко половина газу стане для балонів, а половина дизелю — для аграріїв (на папері, звісно). Податкова поки що не може елементарні "зарплатні" конверти в мережах АЗС побороти, яке там ще різнокольорове пальне?

Так, можна і треба вивчати досвід Європи, напрацьовувати законопроєкти, впроваджувати. Ніхто не заважає і ніколи не заважав. (То, мабуть, так насправді хотілось це робити, адже питанню вже понад 10 років).

Але сьогодні треба зрозуміти, що єдиною метою підвищення податків є наповнення бюджету оборони. Можете вважати це примусовим донатом, можете називати податком на війну.

І мене що дивує перше — акциз може зрости на 1,5–2 грн на бенз/дп. Більше на автогаз, але він все одно залишиться дуже привабливим для тих, хто має ГБО. Але ж ґвалту на всі 10 грн щонайменше!!!

Впевнений, ніхто ті 1,5–2 грн особливо не відчує ані на колонках, ані в хлібних магазинах.

Ну і друге: це лише перша спроба уряду зробити загалом-то логічний і очікуваний крок з підвищення податків. Маленький, але він вже показав неготовність купи народу не словом, а гривнею допомогти державі (хоча, якщо ми говоримо про оборону, то тут взагалі про самозахист).

Акцизи додадуть лише 6 млрд грн на місяць, а таких млрд треба 60–80, тут вже хто як оцінює бюджетну діру.

Тобто ми на початку цього шляху. Поки насправді йдеться про копійки.

Автор висловлює особисту думку, яка може не співпадати із позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.

Джерело

Важливо Дорогий і дешевий бензин. Через що АЗС можуть знижувати ціну палива
Теги по теме
налоги
Источник материала
Поделиться сюжетом