Про це розповів журналістам начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Харківській області Андрій Алексєєв, передає кореспондент Укрінформу.
“Ми відповідаємо за дороги державного значення і зараз працюємо по території всієї області - на найважливіших гуманітарних ланцюжках і військових напрямках. Це прифронтові дороги, рокадні дороги - це ті, що паралельно лінії фронту йдуть, і, звичайно ж, військові переправи. Зараз у роботі близько 300 кілометрів державних доріг, переважно військового направлення”, - сказав посадовець.
За його словами, підрядники виконують аварійні роботи, відтинки доріг визначаються після нарад з обласною військовою адміністрацією та військовим командуванням.
“Ми ці переліки формуємо, вони є таємними, і по ним працюємо. Самодіяльності у виборі напрямку в нас немає ніякої, - запевняє Алексєєв. - Ремонтніроботи потрібні для військової логістики, для евакуації поранених, де час довезення має надвелике значення”.
Його слова підтверджує командир медичної роти однієї з бригад, яка боронить Харківщину, Анастасія.
“Ми завдяки дорогам можемо якомога швидше довести на нашому санітарному транспорті до перших ПХГ (передові хірургічні групи - ред.), щоб надати першу медичну кваліфіковану допомогу. Ви бачили, як виглядають швидкі, вони досить низькопрохідні – наші бійці страждають, коли немає доріг. Одночасно з цим ми втрачаємо дорогоцінні хвилини”, - говорить військова.
Під час евакуації бездоріжжям практично неможливо проводити якісно реанімаційні заходи.
“Коли є величезні ями, і коли падають машини в ці ями - бо ми летимо на великій швидкості, ми не можемо проводити саме реанімацію. У нас відпадає кисень, у нас падають медикаменти, у нас падають пацієнти, якщо повністю ми не можемо їх пристібнути. Відключалися системи, коли ми підключаємо фізрозчини, кров капаємо. Звичайно, це все впливає на стан пораненого”, - пояснює командир медроти.
Думку, що у прифронтовій зоні дороги “ремонтують для проїзду окупантів”, військова медикиня називає неправильною.
“Як тільки зробили нам шматочок дороги - ми можемо швидше евакуювати, ми можемо перегнати техніку. Це дійсно рятує життя”, - говорить медикиня Анастасія.
Ремонтувати дороги на “гарячих” напрямках просять і місцеві жителі, стверджує голова Борівської громади на Ізюмщині Олександр Тертишний.
На Харківщині ремонтують 300 кілометрів прифронтових доріг / Фото: Наталія Діденко
“Ми вдячні, що ремонтується дорога Ізюм-Борова. Люди просять і інші маршрути, щоб зробити їх хоч проїзними. Дороги - з одного боку, фактор, щоб люди якось залишалися, попри обстріли, а з другого - могли швидко евакуюватися у випадку загострення ситуації. “Прильоти” в нас щодня, безумовно, ми рекомендуємо виїздити в більш безпечні місця. Але ж знаєте, як важко покидати свій рідний дім, господарство. Дуже важко, особливо людям старшого віку”, - зазначає Тертишний.
За словами начальника Служби відновлення та розвитку інфраструктури Харківщини, ремонті бригади подеколи ризикують життям, бо знаходять у зоні обстрілів.
“Є небезпека для ваших співробітників, вони також герої, вони також в зоні враження. Зараз наші хлопці працюють у тому числі і на лівому березі Осколу”, - говорить Алексєєв.
Як повідомлялося, Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області оголосила тендер на поточний ремонт дороги Т-21-03 Харків — Золочів — контрольно-пропускний пункт “Олександрівка” (очікувана вартість – 156,7 млн грн). Ця траса веде до українсько-російського кордону. Роботи мають завершити до 10 жовтня.