Створили понад 20 сервісів, які знає кожен українець. Історія та кейси державної IT-компанії «ІНФОТЕХ»
Створили понад 20 сервісів, які знає кожен українець. Історія та кейси державної IT-компанії «ІНФОТЕХ»

Створили понад 20 сервісів, які знає кожен українець. Історія та кейси державної IT-компанії «ІНФОТЕХ»

«Ми – державне підприємство, тому даємо багато переваг. Це й офіційне працевлаштування, і сплата всіх податків, і відпустки та лікарняні, – розповідає Максим Хімченко, директор державного підприємства «ІНФОТЕХ». Людина може бути впевненою в майбутньому, адже в нас стабільна робота та соціальні гарантії. Це також мотивує працювати»

Ця IT-компанія за шість років створила понад 20 сервісів, які знає майже кожен українець. За цей час їй вдалося збільшити команду розробників більш ніж у п’ять разів, і вона продовжує набирати фахівців. 

У партнерському матеріалі директор ДП «ІНФОТЕХ» Максим Хімченко розповідає, як розвивається компанія, які відомі проєкти створила команда та чому молодь прагне працювати в галузі Government IT.

Зміст

  • 1 Як починали 
  • 2 Чим займається компанія в галузі Government IT
  • 3 Як побудована робота айтівців 
  • 4 Як «ІНФОТЕХ» долає форс-мажори 
  • 5 Яких фахівців компанія запрошує до команди та що їм пропонує
  • 6 Чи обмежена компанія виключно держзамовленнями
  • 7 Над чим у «ІНФОТЕХ» працюють зараз і які плани на майбутнє 

Як починали 

ДП «ІНФОТЕХ» з’явилося 2018 року після реорганізації підприємства у сфері управління Міністерства внутрішніх справ. Нова структура мала впроваджувати сучасні технології, а саме автоматизувати процеси МВС та установ, які йому підпорядковуються. 

Починали зі створення базових програмних продуктів для відомства, це були «МІА: Облік і звітність» та «МІА: Персонал». Проте найбільшим проєктом для «ІНФОТЕХ», який започаткували 2019 року, стала побудова єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ.

«Перш за все від системи очікували об’єднання наявних сервісів МВС, – розповідає директор ДП «ІНФОТЕХ» Максим Хімченко. – Потрібно було трансформувати їх в електронний формат, а також інтегрувати в єдине цифрове середовище різні бази даних і системи, які раніше функціонували окремо». 

Завдяки єдиній інформаційній системі МВС громадяни мають швидкий доступ до таких сервісів, як реєстрація місця проживання, замовлення документів та отримання витягів, можливість подавати заявки на отримання документів і дозволів, перевірки їх статусів онлайн та інше.

«Це був серйозний виклик, який постав перед нашими розробниками, і ми впоралися на відмінно. Зараз українці можуть користуватися безліччю державних сервісів, зокрема в “‎Дії” та Єдиному вікні для громадян

сервісна онлайн-платформа МВС України», – додає директор.

На момент створення «ІНФОТЕХ» там було 80 фахівців, сьогодні тут працюють уже понад 450 людей. Команда розробила більш ніж 20 найпопулярніших сервісів. Понад мільйон українців щорічно користуються сервісами й електронними послугами у сфері правопорядку, які створили в державній IT-компанії.

Чим займається компанія в галузі Government IT

Основні завдання держпідприємства – технічний супровід, модернізація чинних і розробка нових програмних продуктів, адміністрування мереж і захист інтернет-ресурсів, які належать МВС. Також в «ІНФОТЕХ» створюють і впроваджують корисні сервіси для всієї країни. 

Інтерактивна мапа з місцями виявлення вибухонебезпечних предметів і небезпечних ділянок – один із надважливих для компанії проєктів. Вона відображає динаміку робіт з розмінування в різних регіонах. Мапа дозволяє не тільки поінформувати людей про рівень небезпеки по всій Україні, але й залучати громадськість до процесу розмінування. Тобто люди можуть самі повідомляти про підозрілі або вибухонебезпечні предмети, на які випадково натрапили. 

На додаток до цього створили мобільний застосунок «Розмінування України», який підприємство розробило за підтримки швейцарсько-української програми EGAP. Він допомагає виявляти вибухонебезпечні та підозрілі предмети й повідомляти про них ДСНС. Користувачі можуть швидко і зручно зв’язатися з оперативними службами, надати їм фото, геолокацію та іншу інформацію про небезпечні знахідки. 

Також команда «ІНФОТЕХ» створила Реєстр осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. Країні був вкрай потрібен електронний інструмент, який допоміг би встановити спеціальний правовий статус і запустити процеси розшуку зниклих громадян у воєнні часи. Цей реєстр збирає інформацію про таких людей з різних джерел, забезпечує координацію між правоохоронними органами та соцслужбами, а також допомагає швидко обмінюватися інформацією.

Єдиний реєстр зброї (ЄРЗ) – важлива розробка державної IT-компанії у 2023 році, яка автоматизує процеси обліку й обігу зброї, а саме реєстрацію, перереєстрацію, отримання дозволів тощо. «Пишаємося тим, що реєстр спрощує взаємодію громадян і правоохоронних органів, – додає Максим Хімченко. – Завдяки його запуску спростилась процедура отримання дозволів на зброю. Також вдалось забезпечити прозорий доступ до інформації про зареєстровану зброю та її обіг».

Наразі в розробці проєкт «МІА: Соціально-правовий захист» для військовослужбовців органів системи МВС. Він передбачає соціальні гарантії для працівників і членів їхніх сімей, які постраждали внаслідок військової агресії з боку росії. 

«Це один з надважливих напрямів роботи міністерства – забезпечити військовослужбовців органів системи МВС підтримкою, зокрема у вигляді грошей, пільг, а також гарантіями соціального захисту», – кажуть в «ІНФОТЕХ».

Розробка надасть постраждалим швидкий доступ до актуальної інформації, допоможе зі звичайними питаннями: компенсації, пенсії, медичне обслуговування, різні форми допомоги тощо.

 

Як побудована робота айтівців 

У компанії працюють 450 співробітників, дві третини з яких є розробниками, тестувальниками, системними аналітиками, бізнес-аналітиками, адміністраторами системних мереж тощо. 

Команда «ІНФОТЕХ» має власну унікальну та потужну платформу, яка лежить в основі більшості програмних рішень компанії. Вона називається «Інструментальне програмне забезпечення МІА». Саме завдяки платформі команда може створювати масштабні проєкти для країни, які допомагають інтегрувати корпоративні та державні інформаційні системи. 

Загалом у компанії намагаються дотримуватися сучасних стандартів і бути гнучкими, коли вибирають методології розробки софту. «Певні проєкти дозволяють нам імплементувати Scrum у чистому вигляді або використовувати суміш Scrum і Kanban, також ми користуємося практиками DevOps, – розповідає директор компанії. – Ми вибираємо для управління проєктами ті підходи, які забезпечать високу ефективність».

На підприємстві добре налагоджені процеси комунікації. Проєкти розробляють Scrum-команди, які складаються з 7–10 фахівців. Зазвичай команда кросфункціональна, до неї залучені проєктний менеджер, розробники, дизайнери, тестувальники й аналітики. 

Також у складі «ІНФОТЕХ» є окремі відділи, які надають свої послуги як сервіс. Наприклад, управління адміністрування та супроводу інформаційних систем, відділ стандартизації, управління захисту інформації та кібербезпеки тощо.

Як «ІНФОТЕХ» долає форс-мажори 

За словами директора, у держкомпанії завжди готові до непередбачених обставин. Один із прикладів – коли з початком повномасштабного вторгнення підприємство мало адаптуватися до нових викликів і забезпечити безпеку і стабільну роботу електронних систем і сервісів МВС у надскладних обставинах. 

«Щодо кібератак, то ми маємо надійну систему захисту й моніторингу, яка дозволяє швидко виявити й нейтралізувати їх, – розповідає Максим Хімченко. – Крім того, регулярно тестуємо системи на стійкість до атак і вдосконалюємо наш захист».

Буває, що багато людей починає користуватися продуктом одночасно. Тому «ІНФОТЕХ» забезпечує підтримку високонавантажених систем з особливою архітектурою, завдяки якій вони можуть автоматично масштабуватися. Тобто навантаження збільшується – система автоматично підіймає потужність для стабільної роботи.

«Втрата даних для нас неможлива, – наголошує директор компанії. – Якщо ми говоримо про національні системи, то це найгірше, що може статися. Тому в нас усе будується за принципами багаторівневого резервування. Ми створюємо надстійкі архітектури, системи резервування та відновлення даних на випадок збою».

У ситуації блекаутів на підприємстві є потужна система резервного живлення, налагоджені резервні канали передавання даних. 

Яких фахівців компанія запрошує до команди та що їм пропонує

Середній вік співробітників – 27–30 років. Наразі державна IT-компанія «ІНФОТЕХ» шукає в команду фахівців у напрямах проєктного управління, бізнес-аналізу, фронтенд-розробки та DevOps. 

Тут цінують, коли людина не тільки має відповідні хардскіли, але й швидко вчиться, ефективно реагує на зміни та готова до викликів. У компанії поважають самостійність і проактивність, вміння працювати в команді та готовність постійно розвиватися та вдосконалювати свої навички.

«Дуже радує, коли люди до нас приходять з великих ІТ-компаній і їхньою мотивацією є участь у національних проєктах, які допомагають розвиватися нашій державі навіть у  цей складний час, – ділиться Максим Хімченко. – Вони наголошують, що для них заробітна плата не є вирішальним чинником. Натомість приваблює дотичність до зрушень всередині держави».

У компанії піклуються про професійну реалізацію та розвиток співробітників. Для цього є програма наставництва: досвідчені фахівці діляться знаннями та підтримують новачків. Це покращує комунікацію, обмін інформацією і створює доброзичливу атмосферу в колективі.  

«Для вмотивованих працівників компанія забезпечує можливість прокачати свої навички шляхом перенавчання, – додають у компанії. Деякі фахівці за два місяці настільки інтегрувалися, що здається, ніби вони працювали всередині цієї команди декілька років». До того ж працівники отримують премії за свій вклад, успіхи у проєкті тощо.

Для проєктних менеджерів в «ІНФОТЕХ» є окрема програма підвищення кваліфікації. Її розробили у Project Management Institute. Там зробили аналіз, знайшли слабкі місця у процесах, які потрібно скорегувати. Керівництво заохочує співробітників брати участь у навчаннях, курсах, тренінгах, щоб вони мали змогу постійно вдосконалювати свої навички і знання. 

Щодо бронювання від мобілізації, то ДП «ІНФОТЕХ» належить до критично важливих підприємств для функціонування економіки. Тут можуть бронювати 50% військовозобов’язаних працівників на загальних засадах.

Також підприємство має сучасний офіс з комфортною атмосферою. «У нас сучасний і зручний офіс, гібридний формат роботи, а технологічна інфраструктура і злагоджені процеси є запорукою ефективної діяльності й реалізації наших проєктів», – підсумовує директор компанії.

 

Чи обмежена компанія виключно держзамовленнями

«ІНФОТЕХ» – державне комерційне підприємство, і Міністерство внутрішніх справ як орган управління підтримує, координує та контролює його роботу. Разом з тим окрім держзамовлень компанія береться і за комерційні проєкти. Є державні замовлення та проєкти, які компанія виконує на комерційних засадах.

Максим Хімченко пояснює: «Працюючи в Government IT, ми набули особливого досвіду: дисципліна державного замовлення, розробка великих державних систем національного рівня тощо. Усе це говорить про нашу високу експертизу в будь-якій сфері та гарантує виконання надскладного комерційного проєкту на високому рівні. Зрештою ми зацікавлені саме у великих комерційних проєктах».

Це може бути розробка і впровадження ПЗ, мобільних застосунків, вебресурсів, створення та підтримка інформаційних систем, консультування з питань інформатизації та інше. Команда має великий досвід роботи із проєктами різної складності й у  різноманітних сферах, зокрема, у фінансах, охороні здоров’я, державному управлінні, логістиці тощо.

Над чим у «ІНФОТЕХ» працюють зараз і які плани на майбутнє 

Наразі у фокусі державної IT-компанії модернізація Єдиного реєстру зброї, «Єдиного вікна для громадян» як сервісної онлайн-платформи та «МІА: Соціально-правовий захист». Команда наполегливо працює і над іншими поточними проєктами, які зараз на різних стадіях розробки або впровадження. Також «ІНФОТЕХ» продовжує реалізовувати грандіозний проєкт, який має цифровізувати й автоматизувати роботу ДСНС України.

«Крім того, ми впроваджуємо систему електронного документообігу в органах виконавчої влади системи МВС України, щоб зменшити кількість паперів і витрати, пов’язані з обробленням документів, – наголошує директор компанії Максим Хімченко.  – Але головне, над чим ми працюємо, це нові електронні сервіси, щоб взаємодія громадян з державними органами була комфортною і зрозумілою, а органи влади стали ефективнішими і прозорими». 

У майбутньому компанія планує розвиватися у сфері штучного інтелекту і застосовувати ШІ у програмних продуктах і при розробці цифрових рішень. Також вона планує зростати ще більше. «Зростання компанії – це складний тривалий процес. Сучасний світ стрімко рухається вперед. Запити на цифрові рішення зростають, тому ми прагнемо збільшити кількість наших цифрових продуктів і послуг. Ми також інвестуємо в розвиток наших співробітників, щоб підприємство ефективно зростало, – резюмує Максим Хімченко. – Тому не виключаю, що найближчими роками кількість працівників компанії може збільшитися вдвічі».

Більше про компанію «ІНФОТЕХ»

 

Источник материала
Поделиться сюжетом