УЗ не виставляє весь свій вагонний парк на аукціони
УЗ не виставляє весь свій вагонний парк на аукціони

УЗ не виставляє весь свій вагонний парк на аукціони

АТ «Укрзалізниця» не виставляє весь свій вагонний парк на аукціони, що суттєво зміщує точку перетину кривих попиту та пропозиції у бік збільшення ціни.

Про це зазначають аграрії у матеріалі AgroPortal.ua «Ажіотаж на аукціонах: як Укрзалізниця піднімає ціни ручним розподілом вагонів».

У результаті таких дій, додають у асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ), аукціони УЗ з оренди вагонів-зерновозів перетворилися на ручний інструмент для маніпулювання та збагачення на аграріях, у котрих альтернативи перевезення відсутні.

«Штучний ажіотаж на аукціонах УЗ та обмеження пропозиції по вагонах можна порівняти з продажами води у спеку. Наприклад, у нас є 2 т води, але ми продаємо лише по 100 л в день. Звісно, усі борються за ці 100 л, адже завтра аукціону може і не бути, а через кілька днів виставляють на аукціон 150 л. Чи буде ще колись аукціон — невідомо, зміни відбуваються день у день, що створює ще більшу напругу та підвищення ціни», — констатує гендиректор УКАБ Олег Хоменко.

За його словами, за відсутності конкретного порядку проведення аукціонів ніхто не несе й відповідальності, оскільки немає що порушувати за незатверджених процедур.

Водночас експерт ринку логістики, голова ГС «Цифрові шляхи свободи» Юрій Щуклін додає, що дані з сайту самої УЗ є неспростовними доказами обмеження пропозиції вагонів та зміни правил: «Наприклад, восени 2023 року кожен наступний аукціон був за іншими правилами, з іншою кількістю вагонів, з іншою швидкістю».

Источник материала
loader
loader