На ювілейному технічному фестивалі Old Car Land, який пройшов цими вихідними на території музею «Колеса Історії» у Києві, особливий інтерес відвідувачів викликала виставка військової техніки. Тут були представлені різні автомобілі (і не лише) періоду Другої світової війни.
Експозиція була поділена на дві частини – німецьку та американську.
Що стосується вермахту, то тут гостей фестивалю зустрічав справжній блокпост зі шлагбаумом, перед яким стояла легка вантажівка Citroen Type 23.
Такі машини вантажопідйомністю від 1,5 т випускалися з 1935 року. Французькі військові перед початком війни отримали 13 тис. цих вантажівок. А для німецької армії, після окупації Франції, було виготовлено близько 6000 од. У нашому випадку представлена машина пізніх років випуску – повною масою 4 т та вантажопідйомністю 2 т.
Citroen Type 23 спершу оснащувався 1,9-літровим бензиновим двигуном від легкової моделі Traction Avant, а в 1936 року з’явилася машина і з дизельним агрегатом – робочим об’ємом 1,8 л і потужністю 40 к. с. Максимальна швидкість становила 70 км/год.
Поруч можна було побачити унікальний Mercedes-Benz 770 Cabriolet Type D зразка 1938 року. За весь час машин цього сімейства (W150), прозваного також Großer Mercedes, з різними кузовами виготовили лише 88 од. Модель комплектувалася 8-циліндровим двигуном робочим об’ємом 7,65 л, що у варіанті з механічним нагнітачем розвивав 230 к. с. Максимальна швидкість сягала 160 км/год.
Пліч-о-пліч з «Великим Мерседесом» стояв напівгусеничний бронетранспортер Kfz 251, який вироблявся з 1938 по 1944 рік кількома фірмами: Hanomag, Adler, Horch і Skoda. У нашому випадку представлено вже післявоєнну модель чеського виробництва.
На даному екземплярі стоїть дизельний двигун, хоча спочатку всі Kfz 251 комплектувалися 6-циліндровим бензиновим агрегатом Maybach робочим об’ємом 3,2, а пізніше і 4,2 л- потужністю 90 і 100 к. с. відповідно. БТР масою 7,8 т розрахований на перевезення 2+10 чол. Товщина броні варіюється від 6 до 14,5 мм. Машина оснащувалась двома кулеметами MG 34 або MG 42 – спереду та ззаду.
Також не можна не згадати й найпопулярніший мотоцикл вермахту – BMW R71. У його колясці на фестивалі можна було побачити макет Fauspatrone – одного із перших протитанкових гранатометів.
На американській половині демонструвалися легендарні джипи Другої світової – Willys MB та споріднена модель Ford GPA. За роки війни їх було виготовлено 251 349 та 277 896 штук відповідно.
Поруч стояли більш вантажопідйомні позашляховики – Dodge сімейства WC, на прізвисько «три чверті». Одна з машин – WC-51 була з цікавим армійським причепом G-518 Ben Hur вантажопідйомністю 1 т. Останній спочатку був розроблений для роботи з машинами повною масою 2,5 т, хоча на практиці експлуатувався з автомобілями вагою від 1 до 7, 5 т. Одновісний причіп завдовжки 2,43 м та завширшки 1,21 м спочатку випускався з дерев’яним кузовом (як на фестивалі), а пізніше – з металевим.
Другий Dodge був представлений у санітарному виконанні WC-54. Така машина – з суцільнометалевим кузовом – до нас офіційно по ленд-лізу не постачалася. І лише кілька одиниць було завезено іншими каналами на аеродром під Полтаву, де базувалися американські бомбардувальники.