Російські атаки на портову інфраструктуру не вплинули на роботу “Українського морського коридору” – чорноморські порти працюють у штатному режимі, на підходах до них – 85 суден. Про це заявив агенції “Інтерфакс-Україна” заступник міністра розвитку громад та територій Тимур Ткаченко, пише agronews.ua.
“Агресія ворога та обстріли не вплинули на роботу самого “морського коридору”. Зараз порти продовжують працювати у штатному режимі, проте ми не можемо бути впевненими у подальших атаках та їхніх наслідках. Ми також фіксуємо зростання показників, якщо порівнювати з минулим роком”, – йдеться у його відповіді на запит агентства.
Лише за перші 10 днів жовтня обсяг експорту “морським коридором” досяг 2,1 млн тонн, з яких 1,5 млн тонн – зернові.
Для порівняння: за весь жовтень 2023 року через чорноморські порти було експортовано 1,9 млн тонн, з цього обсягу 1,4 млн тонн – зернові.
За останніми даними, в українські порти прямують 85 суден.
“Росіяни не полишають надій зірвати роботу “морського коридору”. Ми всі розуміємо: їхня головна мета – повністю позбавити нас можливості експорту і таким чином вплинути на економіку України. Маємо розуміти, що ці атаки відчуваються у різних куточках світу, куди постачається наше зерно. Хоча ситуація з атаками на цивільні судна залишається напруженою”, – сказав Ткаченко.
За словами заступника міністра, об’єкти критичної інфраструктури захищені інженерними спорудами. Йдеться про підхідні канали, причали, трансформаторні підстанції, будівлі та дизель-генераторні установки. За рекомендацією Генштабу ЗСУ об’єкти морських портів у Чорному морі забезпечені боновими загородженнями.
Крім того, для захисту об’єктів енергетичної інфраструктури портів використовуються габіони та залізобетонні блоки, які не дозволяють ворожим повітряним та морським дронам досягти цілей.
“Однак навіть із цими засобами ворог може застосувати ракети різного типу, саме для цього нам потрібен комплексний підхід до гарантування безпеки людей та інфраструктури. Захист має бути посилений засобами протиповітряної оборони за підтримки наших партнерів”, – зазначив Ткаченко.
В Україні запроваджено та продовжує діяти механізм гарантування, що передбачає гарантії відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії російської федерації, зокрема операторам та/або власникам суден та суден внутрішнього плавання під час перебування таких у територіальному морі країни. Водночас, станом на сьогодні виплати за механізмом не здійснювалися, уточнив він.
Як повідомлялося, в результаті чергової атаки рф на портову інфраструктуру 14 жовтня одна людина загинула, було пошкоджено два цивільні судна. Пошкодження одержали склад зернових, вантажні крани, складські приміщення, техніка, будівлі філії Адміністрації морських портів, автомобілі.
Раніше віцепрем’єр-міністр із відновлення – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олексій Кулеба заявив, що рф намагається знищити експортний потенціал України постійними атаками на морську інфраструктуру.
За його словами, за останні три місяці ворог здійснив майже 60 таких атак. Їхніх наслідком стало пошкодження та знищення майже 300 об’єктів портової інфраструктури, 177 транспортних засобів та 22 цивільних суден. Постраждали 79 цивільних. Серед них працівники портів, логістичних компаній та екіпажі суден.
Як повідомлялося, у ніч на 10 жовтня росія балістичними ракетами вдарила по портах Одеси. Загинули восьмеро людей, 11 отримали поранення. Крім того, постраждав контейнеровоз, на борту якого були 45 контейнерів з фасованою олією, що була гуманітарним вантажем на замовлення ООН для постачання Палестини.
За останніми даними, обсяг експорту через український морський коридор з початку його роботи досяг уже 75 млн тонн вантажів, з яких 50,1 млн тонн – продукція українських аграріїв.