Хто побудував найперший автомобіль? На такий престижний титул претендували більше чотирьох сотень винахідників. Але якщо йдеться про чотириколісну машину з двигуном внутрішнього згоряння, то першість тут належить талановитому німецькому винахіднику та промисловцю Готлібу Даймлеру. У 1886 році він виготовив такий самохідний екіпаж.
Втім, ця історія почалася дещо раніше. Ще в серпні 1883 року Г. Даймлер отримав патент № 20822 на мотор з горизонтальним розташуванням одного єдиного циліндра. А через два роки, 10 листопада 1885 року він випробував двоколісний транспортний засіб з більш досконалим. вертикальним двигуном. Це був перший у світі мотоцикл.
Наступного, 1886 року Даймлер отримав ще один патент – цього разу на чотириколісну машину. У серпні місяці він замовив відомому виробнику кінних екіпажів – фірмі W. Winf & Sohn з Гамбурга витончений відкритий візок з двома лавками: одна спереду – для водія, інша позаду. Колеса були дерев’яні, але із залізними «шинами». У підвісці використовувалися листові, повністю еліптичні ресори.
Одноциліндровий двигун робочим об’ємом 460 см куб. та потужністю всього 1,1 к. с. розміщувався просто в ногах пасажира. Головка двигуна мало водяне охолодження і у задній частині машини розташовувався з нахилом досить великий радіатор. Трансмісія була двоступенева – шківо-ременова. Машина вагою 500 кг могла розганятися до 18 км/год.
Про точну дату першої поїздки історики все ще сперечаються. Зокрема, вони називають дату 10 листопада, інші – березень наступного, 1887 року тощо. буд. Але як би там не було, чотириколісний автомобіль Даймлер був першим.
Потрібно сказати, що у себе на батьківщині автомобіль Даймлер спочатку не отримав визнання. Однак патент на його двигуни незабаром купили низка зарубіжних фірм – французьких, а потім англійських, американських, австрійських. Даймлер став відомим, а через 10 років він виготовив іпершу у світі вантажівку – півторатонну машину з двигуном в 4 к. с. Але це вже зовсім інша історія.