Конкуренція між українською та російською соняшниковою олією зберігається, незважаючи на те, що минулого сезону російська продукція пропонувалася на турецькому та індійському ринках з дисконтом.
Про це розповіла старша аналітикиня ринку олійних культур міжнародного цінового агентства Argus Христина Яворська під час Міжнародної конференції «Fat-and-Oil Industry 2024».
«На це вплинуло два фактори: з червня 2023 року постійно зберігалося нульове експортне мито на соняшникову олію, інший фактор — логістика, адже ризики постачань з України для деяких ринків зберігалися. Це і дозволяло російській олії отримувати дисконт у межах $5-10/т», — пояснила Христина Яворська.
До того ж, за словами аналітикині, за останні два роки росія наростила експорт соняшникової олії до КНДР, Китаю, Індії та стала основним постачальником цієї продукції. Завдяки дисконту російська олія почала частіше з’являтися на турецькому ринку. Однак нещодавно експортне мито в росії відновилося, і в листопаді воно складає приблизно $30/т.
Вікторія Полевик, AgroPortal.ua