Направлений малюнок протектора: чому це добре
Направлений малюнок протектора: чому це добре

Направлений малюнок протектора: чому це добре

Чому протектор зимових шин буває таким різним? Симетричний, асиметричний, спрямований, неспрямований – його типи комбінуються в різних варіаціях. Чому всі виробники не можуть відтворювати одну вдалу схему? З’ясуємо подробиці на прикладі нової зимової шини Michelin Alpin 7.

Головне, від чого залежать характеристики зимової шини – це склад компаунда, з якого зварено її протектор, а ще – малюнок того протектора. У компаунда та малюнка можливі різні нюанси, завдяки чому конструктори налаштовують характеристики покришки під потрібні вимоги.

Одна з ключових деталей зимового протектора – так званий спрямований малюнок, який, проте, зустрічається не на всіх моделях.
Представлена цієї осені зимова шина Michelin Alpin 7, як і всі інші моделі лінійки Alpin – саме направлена, і судячи з усього, вона теж отримає ринковий успіх. Чому Michelin в цьому випадку обирає саме такий протектор?

Направлений малюнок протектора: чому це добре - Фото 1

Як працює протектор зимової шини

На зимовому протекторі можна побачити кілька елементів, кожен з яких відповідає за поведінку колеса в певних умовах. Наприклад, ламелі (тонкі прорізи в шашках) потрібні для зчеплення на слизькій і мокрій поверхні. Повздовжні суцільні ребра у центральній частині – для чіткої стійкості на курсі, а масивні блоки у плечовій зоні – для впевненого маневрування і для виїзду зі снігової колії.

Принциповий елемент зимових моделей – широкі та глибокі доріжки, які розділяють протектор на окремі блоки. Доріжки бувають повздовжні, бувають поперечні, а бувають косі – які ідуть від центру до плечової зони та краю протектора під гострим кутом. Цей кут і визначає, чи направлена шина, чи ні.

Направлений малюнок протектора: чому це добре - Фото 2

Для чого потрібен направлений малюнок протектора

Протектор з направленим малюнком – чому саме так? Нова шина Michelin Alpin 7, як і будь-яка інша зимова шина, часто вирішує непросте завдання: щоб дістати до твердої поверхні з гарним зчепленням, їй доводиться протискувати якусь перешкоду – сніг, воду, снігову шугу, суміш снігу з піском і брудом. Якщо цей мокрий шар колесо не протисне і не дістане шашками протектора до твердої дороги, машина зустрінеться зі слешпленінгом. Тобто при русі колесо фактично спливе на вологій суміші, втративши контакт з дорогою.

Щоб швидко та ефективно відводити зазначені мокрі субстанції з плями контакту, і потрібні вищезгадані канавки на протекторі – волога та все інше збирається в них і витискується в сторони, за межі плями контакту. Найефективніше це робиться, якщо канали прокладені від центру доріжки до плечових зон не під прямим кутом, а частково за ходом обертання колеса і при тому розширені до країв. Для того колесо має обертатись тільки в одному напрямку – це і є так званий направлений протектор.

Завдяки таким елементам на протекторі Michelin Alpin 7 особливо добре показує себе в умовах типової української зими – за плюсової чи коло нульової температури, коли на дорозі як не вода, то мокрий сніг навпіл з піском і сольовими реагентами.

Направлений малюнок протектора: чому це добре - Фото 3

3D-ламелі та напрямок обертання

Але така високотехнологічна шина як Michelin Alpin 7 не може бути хороша тільки на мокрій дорозі, під час дощу чи сльоти. Як відомо, її характеристики на засніженій і слизькій дорозі теж на висоті. Зокрема, на снігу вона гальмує на 6% ефективніше за свою славнозвісну попередницю Alpin 6.

Проте, високі показники керованості на таких поверхнях пояснюються тривимірною будовою блоків ламелів у Michelin Alpin 7. Складні 3D-прорізи дають елементам протектора волю тільки в потрібних напрямках – так, щоб вони могли вчепитись за лід і щільний сніг, але щоб не хилились при маневруванні, коли водієві потрібна особлива чутливість керма. Відтак, і тут також потрібне обертання колеса тільки в одну сторону.

Michelin Alpin 7: варіант для української зими

Строго кажучи, спрямований малюнок протектора не обов’язково має бути на зимовій шині. Але якщо на добротній і недешевій моделі він є, це буде додатковою ознакою, що ця зимова покришка добре працює не тільки на пухкому та перемеленому снігу, а й на слизькій дорозі, у сніговій каші і на залитому водою асфальті.

Источник материала
loader
loader