/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F130%2Fd9ebce0d72361118245c154e71639adb.jpg)
Європарламент може створити спецкомітет для протидії дезінформації
Європейська комісія посилює захист демократії, боротьби з дезінформацією, інформаційними маніпуляціями та іноземним втручанням.
Про це йшлось під час дебатів в Європарламенті на тему дезінформації на платформах соціальних мереж, таких як TikTok, та пов'язані з цим ризики для чесних виборів в Європі, передає Укрінформ.
Крім того, Єврокомісія закликає депутатів підтримати створення спеціального комітету щодо Європейського щита демократії.
"Ми готові розпочати роботу над Щитом демократії. Я маю намір очолити розвиток цієї ініціативи, буду спиратися на те, що вже існує, виявляти прогалини й черпати ідеї з усіх відповідних політик, щоб гарантувати, що ми розробимо сильний щит, здатний реагувати на нові виклики, виявляти інформаційні втручання, поважаючи при цьому наші фундаментальні права", - заявив єврокомісар з питань юстиції Майкл Макграт.
Він закликав депутатів проголосувати у середу за створення спеціального комітету щодо Щита демократії.
За його словами, комісія залишається непохитною у своєму прагненні просувати і захищати демократію в усьому ЄС, в тому числі допомагати забезпечувати чесність виборчих процесів. Важливо, щоб інформаційний простір слугував поглибленню знань громадян на основі фактів, а не вигадок, а також на основі дебатів, де почуті всі погляди, а не маніпуляцій.
Також проведення виборів є відповідальністю окремих держав-членів, але національні виборчі органи мають тісно співпрацювати, щоб адаптувати національні заходи. Держави-члени також мають підготуватися до застосування нового регламенту щодо прозорості та таргетування політичної реклами.
"Хоча формально цей регламент почне застосовуватися лише в жовтні наступного року, ніщо не заважає добровільно розпочати його застосування, і я закликаю держави-члени подивитися, що вони вже можуть зробити, і вже зараз вжити заходів, передбачених регламентом, оскільки це полегшить громадянам розпізнавання політичної реклами та розуміння того, хто за нею стоїть", - додав Макграт.
Виконавчий віцепрезидент з питань технологічного суверенітету, безпеки та демократії Єврокомісії Хенна Віркунен представила детальний огляд дій Єврокомісії, яка почала вивчати надані TikTok докази щодо заходів, вжитих у контексті румунських виборів.
"У нас є достатньо підстав підозрювати, що TikTok, можливо, порушив свої зобов'язання за Угодою про асоціацію щодо належної оцінки та пом'якшення ризиків, пов'язаних з виборчими процесами. Тому сьогодні Комісія вирішила розпочати розслідування. Зокрема, йдеться про політичну рекламу та маніпуляції з системою рекомендацій TikTok", - розповіла вона.
Окрім платформи TikTok, Єврокомісія раніше розпочала ще три розслідування, зокрема проти X, Facebook та Instagram.
За її словами, щодо Facebook та Instagram розслідування зосереджується на їхніх практиках, пов'язаних з оманливою рекламою, дезінформаційними кампаніями та видимістю політичного контенту.


/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F66259efd-bb09-4f4c-972b-ceb25cdabb03.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F710a4cc6bc37ad9028236e4813af0d81.jpg)
/https%3A%2F%2Fthumbor.my.ua%2F1aD2qpLkzNerWvaw9_KC-jjTnfs%3D%2F16x0%2Fsmart%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F2d3cda56-bf1a-485c-aeb2-12dabe2f170f.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F8%2F7f7239cf60ccc2adf3d36884156fc9bd.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F46%2F8b291c0e595ba59c8a4984d5b15356d6.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F8%2F0bbc9ee35a01740b1db96cf2d9190b81.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F46%2F6e1963a8bdf4c5e8f28c6cf90d58547e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2Ffb1e8f279c6cbe6bab0a04d73820da5c.jpg)