Китайське судно Yi Peng 3, екіпаж якого підозрюють у навмисному розриві двох кабелів зв’язку в Балтійському морі, знялося з якоря та взяло курс на Єгипет.
Про це повідомляє шведський суспільний мовник SVT з посиланням на берегову охорону.
Понад місяць судно перебувало у протоці Каттегат між Швецією та Данією, поки 21 грудня з власної ініціативи не знялося з якоря. Береговій охороні екіпаж повідомив, що прямує до Порт-Саїду в Єгипті. Очікується, що пізно ввечері Yi Peng 3 залишить води Швеції.
У береговій охороні заявили, що стежать за рухом судна та підтримують зв’язок з іншими органами. Поруч також перебувають кораблі ВМС Данії.
Двома днями раніше шведська поліція змогла піднятися на борт Yi Peng 3 разом з кількома іншими представниками влади. Однак державному прокурору, який веде розслідування, відмовили в цьому.
Що передувало?
З 17 по 18 листопада на дні Балтійського моря стався розрив двох кабелів зв’язку. Один — між Фінляндією та Німеччиною, а інший — між Швецією та Литвою.
У навмисному пошкодженні запідозрили екіпаж китайського балкера Yi Peng 3. Судно вийшло з російського порту Усть-Луга 15 листопада, завантажене російськими добривами.
Припускається, що екіпаж ішов із закинутим у воду якорем, хоча повинен був помітити сповільнення руху.
Зрештою, кораблі ВМС Данії перехопили Yi Peng 3, змусивши його стати на якір у протоці Каттегат, що з’єднує Балтійське та Північне моря. Однак за міжнародним морським правом кораблі НАТО не мали права змусити судно зайти в один із їхніх портів. Тому балкер залишався у протоці.
Речниця МЗС Китаю Мао Нін заявила, що Пекін співпрацюватиме з усіма країнами для безпеки міжнародних підводних кабелів та іншої інфраструктури.
У жовтні 2023 року стався схожий випадок. Тоді зареєстроване в Китаї судно під назвою Newnew Polar Bear пошкодило газопровід Balticconnector і телекомунікаційний кабель. Джерела WSJ розповіли, що російські моряки перебували на борту китайського судна під час цього інциденту.