Верфі Франції та Данії ремонтують російські танкери, сприяючи обходу санкцій
Верфі Франції та Данії ремонтують російські танкери, сприяючи обходу санкцій

Верфі Франції та Данії ремонтують російські танкери, сприяючи обходу санкцій

На верфях у країнах ЄС ремонтують російські танкери класу Arc7 і надають їм приміщення для сухого доку, даючи змогу країні-агресору рф в обхід санкцій продовжувати транспортування газу через Арктику.

Про це йдеться в матеріалі Financial Times.

Як пише видання, без технічного обслуговування танкерів, яке забезпечують верфі Damen у Бресті (Франція) і Fayard A/S (Данія), російському заводу Ямал СПГ було б важко вийти на найважливіші ринки взимку, коли ціни на газ у північній півкулі досягають максимуму.

"Ці дві верфі обслужили 14 з 15 спеціалізованих танкерів Arc7, які вирушають з Ямал СПГ на північному узбережжі росії, згідно з супутниковими знімками та даними відстеження заходів у порти, отриманими від компанії Kpler, що спеціалізується на аналізі даних і аналітиці. Деякі судна заходили в порт кілька разів", — пише FT.

Як розповів виданню фахівець з арктичних перевезень з High North News Мальте Гумперт, якби дві вищевказані верфі відмовили росіянам в обслуговуванні, це "поставило б під сумнів усі їхні логістичні операції". 

"Вони могли б отримати послуги в іншому місці, але це означало б відхилення від маршруту", — заявив експерт.

За даними видання, від початку повномасштабного вторгнення рф в Україну 2022 року вісім танкерів проходили техобслуговування на Damen, а дев’ять — на Fayard A/S. 

Представники Damen підтвердили FT, що відремонтували кілька суден, залучених у перевезенні російського СПГ, але наголосили, що верф "суворо дотримувалася європейських санкцій і "не впливала на вибір вантажу судноплавними компаніями".Водночас у Fayard від коментарів відмовилися.

Як повідомляє FT, єдиний російський танкер такого класу, який не заходив на жодне з двох підприємств — Christophe de Margerie, що належить російській судноплавній компанії Совкомфлот, яка потрапила під санкції.

За словами Гумперта, через неможливість доступу судна Christophe de Margerie до ремонту на верфях у Європі його було виведено з експлуатації на шість місяців, що демонструє залежність Arc7 від європейських інженерних рішень і запчастин.

Тоді як російська сира нафта і вугілля потрапили під санкції, газ залишився поза режимом санкцій блоку на тлі побоювань з приводу безпеки постачань, пише видання.

Як перший крок до поступової відмови від імпорту газу, що постачається, країни ЄС у червні домовилися заборонити з березня перевалку російського СПГ. Це дасть змогу припинити використання портів ЄС для перевантаження газу з танкерів льодового класу на менш дорогі звичайні судна для відправки в інші країни, повідомляє FT.

За даними Оксфордського інституту енергетичних досліджень (OIES), 2023 року Ямал СПГ експортував до Європи 20,9 млрд кубометрів газу, з яких близько чверті було відправлено за межі ЄС. 

Причому постачання з Ямалу склали близько 85−90% російського імпорту СПГ до країн Євросоюзу, згідно з інформацією аналітичного центру Bond Beter Leefmilieu, підсумували в FT.

Нагадаємо, що Євросоюз розглядає запровадження обмежень на імпорт російського алюмінію і поетапну відмову від скрапленого природного газу (СПГ) в рамках 16-го пакету санкцій, спрямованих проти москви за її повномасштабне вторгнення в Україну.

Теги по теме
Франция
Источник материала
loader