![Перевірка А-95 на українських АЗС](https://thumbor.my.ua/Dh-Va-IBOYBfgZaTD2VHhP_kyvA=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F457%2Ff6e85f48c2070ec01533de3ad561e752.jpg)
Перевірка А-95 на українських АЗС
У січні-лютому 2025 року Інститут споживчих експертиз провів перевірку бензину А-95 на 16 українських АЗС, виявивши зміни в якості палива.
Бензин, який відповідав найвищим стандартам, потрапив до категорії “Зелена”. Лідерами стали приватні мережі WOG, AMIC, ОККО, KLO, а також державні UKRNAFTA та мережа PARALLEL. Мережі VOSTOKGAZ та SVR, незважаючи на складні умови, зберегли високу якість палива, а мережа MARSHALL вперше потрапила до лідерів. Найкращі показники за октановим числом продемонстрували WOG (95,8 одиниці) та AMIC і KLO (95,7 одиниці), що гарантує більш ефективну роботу двигуна та економію пального. Особливо виділяється мережа WOG та UKRNAFTA за мінімальний вміст сірки — лише 4 та 5 мг/кг. Також у всіх досліджених мережах було зафіксовано нормальний рівень ароматичних вуглеводнів і бензолу.
Мережі АЗС, такі як MOTTO, ФАКТОР, VST, СВОЇ та BVS, отримали місце в категорії “Синя”. Хоча якість їхнього палива відповідає стандартам, вона все ж наближається до гранично допустимих норм. Порівняно з попередніми дослідженнями, коли ці мережі потрапляли до “червоної” категорії, якість пального помітно покращилась, хоча ще знаходиться на межі допустимих норм.
До “червоної” категорії потрапили БРСМ-Нафта та ЄВРО 5. У БРСМ-Нафта виявлено перевищення вмісту сірки, а в ЄВРО 5 — значне перевищення норм за бензолом і сіркою.
Експерти пояснюють покращення якості палива двома ключовими факторами: зростанням маржі вартості пального та активною боротьбою правоохоронців із виробниками підробленого бензину. Попри позитивні зміни, директор Інституту Юрій Чернобривець закликає не втрачати пильності.
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)