Монопольне становище Укрзалізниці призводить до значних втрат аграріїв
Монопольне становище Укрзалізниці призводить до значних втрат аграріїв

Монопольне становище Укрзалізниці призводить до значних втрат аграріїв

«Укрзалізниця» користується своїм монопольним становищем і підвищує тарифи на вантажні перевезення, що призводить до значних втрат аграріїв. Єдиним виходом у цій ситуації є реформа компанії та поява конкуренції.

Про це заявив президент Української аграрної конфедерації (УАК) Леонід Козаченко, пише УНІАН.

«Асоціація категорично проти підвищення вантажних тарифів. Чому у нас немає приватної тяги? Чому немає конкуренції? Чому монополія в державі? Для чого дали робити приватні вагони, якщо не можна поставити приватний буксир або локомотив? Чому? «Укрзалізниця» не може пояснити. Кажуть, що це буде небезпечно.

Але чому в Європі немає цієї проблеми? Чому там приватні локомотиви, і немає питань? Держава має у власності тільки магістральні лінії. А під’їзні колії, вагони і пасажирські, і товарні, локомотиви — приватні. Конкуренція! Сотні компаній конкурують між собою. Чому в Україні один монополіст?» — говорить Козаченко. 

Він висловив переконання, що тільки реформою можна вирішити питання тарифоутворення на залізниці. Як приклад він навів ЄС, де функціонують 319 приватних компаній-перевізників. Це створює жорстку конкуренцію, яка значно впливає на вартість послуг. 

«Тоді у ЄС з’являється реальна ринкова вартість, а не монопольна, і тоді вони краще набагато в Європі почуваються, ніж ми в Україні. Чому у нас цього немає? 319 перевізників у Європі — це на всі країни... У Європейському Союзі, якщо брати 27 країн, тільки в двох країнах є державні компанії, які перевозять продукцію залізницею. Але в цих же країнах є і приватні. Решта 25 країн не мають жодної державної залізничної компанії, яка перевозить і пасажирів, і товари різні. В Україні монополія. Тому це є проблема», — резюмував Козаченко.

Источник материала
loader
loader