![Росія пропонує нафту Китаю за нижчими цінами після санкцій США - Bloomberg](https://thumbor.my.ua/jlLnRa4b7ofMtHPnGXQTVinBMpw=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Ff00b6761c217af8d7b2582a3d9355c6a.jpg)
Росія пропонує нафту Китаю за нижчими цінами після санкцій США - Bloomberg
Про це повідомляє Bloomberg, передає Укрінформ.
За словами трейдерів, вантажі зросійського тихоокеанського порту Козьміно, доставлені танкером, який не потрапив під санкції, пропонуються зі знижкою від $2 до $3 за барель відносно сорту Brent. За їхніми словами, вантажі будуть завантажені в березні. Це - порівняно з премією в $5 за барель або вище, запропонованою минулого місяця за вантажі на тих же умовах. Покупцям також була надана можливість за нижчою ціною приймати партії нафти, доставлені на суднах з «чорного списку».
Обмежена кількість портів і танкерів, готових обслуговувати російські поставки, збільшила вартість транспортування ESPO до Китаю і зробила вантажі занадто дорогими для незалежних нафтопереробників, змусивши їх знизити ставки переробки. Падіння попиту з боку ключових покупців змусило продавців знизити ціни, зазначає видання.
За словами трейдерів, цього місяця деякі державні нафтопереробні компанії залишаються осторонь, оскільки зважують ризики і наслідки роботи з ESPO.
Щоб продовжити торгівлю ESPO, покупці і продавці розглядають можливість використання менш відомих нафтоприймальних терміналів або розглядають можливість розвантаження за межами провінції Шаньдун і перевантаження на інший танкер, що дасть змогу зменшити контроль з боку влади. Однак ці заходи вимагають більших витрат, які більшість нафтопереробних підприємств наразі не в змозі покрити.
Адміністрація експрезидента США Джо Байдена у січні запровадила ширші санкції проти нафтової промисловості РФ, які охопили значну частину флоту, що обслуговував Козьмино. Тарифи на транспортування ESPO до Китаю різко зросли, а танкери, які раніше часто відвідували західні порти Росії, передислокувалися на схід.
Ще до останніх санкцій США китайські порти стали з обережністю ставитися до обслуговування підсанкційних танкерів. Це призвело до того, що деякі судна, які перевозили ESPO та іншу російську нафту, наприклад «Сокіл», простоювали біля берегів Китаю.
Як повідомляв Укрінформ, надходження від нафти в держбюджет Росії у січні були близькі до річного мінімуму через падіння світових цін на чорне золото та вищі виплати нафтопереробникам країни.
Фото: Bloomberg
![loader](/files/images/preloader.gif)