Підвищення вантажних тарифів «Укрзалізниці» призведе до втрат для самої компанії – УСПП
Питання ефективності залізничних перевезень залишається критично важливим для української економіки в умовах війни та значних втрат у транспортній інфраструктурі. Адже підвищення вантажних тарифів на 37%, яке ініціює «Укрзалізниця», призведе до втрат як бізнесу, так і самої компанії. Про це йшлося під час експертного обговорення, організованого Українським союзом промисловців і підприємців (УСПП).
На зустрічі за участі представників уряду, «Укрзалізниці», вітчизняних металургійних, аграрних, машинобудівних асоціацій, експертів та аналітиків обговорили стан ринку вантажних перевезень, а також наслідки запланованого підвищення тарифів для промисловості та економіки загалом.
«Саме по собі підвищення тарифів без компенсаторних заходів матиме негативний ефект. Важливим є не лише економічне обґрунтування змін, а й адаптація стандартів вантажоперевезень до міжнародних вимог у зв’язку з євроінтеграційними процесами. Також ключовим є пошук фінансових ресурсів, серед яких державно-приватне партнерство та залучення іноземних інвестицій. Відтак, є необхідність чітких стратегій і програм модернізації «УЗ», – зазначив президент УСПП Анатолій Кінах.
Як зазначив Олександр Полупан, заступник голови асоціації «Українських залізничних вантажовідправників», підвищення тарифів «УЗ» є однією з причин зростання собівартості промвиробництва і цін на таку продукцію. Наприклад, у 2022 році вони збільшилися на 47%, у 2024-му – на 18%. Чергове підвищення тарифів зумовить скорочення залізничних вантажоперевезень і перехід на автотранспорт, що створить додаткове навантаження на автошляхи.
Директор ДП «Укрпромзовнішекспертиза» Володимир Власюк вважає: бізнес в Україні втратить 10 млрд грн від підвищення тарифів «УЗ». Компромісний варіант має передбачати розв’язання проблеми із крос-субсидіюванням пасажирських перевезень, звільненням залізниці від сплати акцизів та частково – плати за землю.
Також учасники наголосили на важливості запуску Національної комісії регулювання транспорту, який передбачено законопроєктом №12142, а підхід до реформування «УЗ» має бути комплексним, і передбачати пошук компромісних рішень між підвищенням тарифів та підвищенням якості вантажоперевезень, адресного підходу до галузей-експортерів. Крім того, «Укрзалізниця» та уряд мають краще комунікувати із бізнесом та експертами, сюди належить і прозорість та публічність фінансового плану «УЗ».
Як відомо, експортні залізничні перевезення у 2025 можуть скоротитися, якщо будуть підвищені вантажні тарифи, оскільки «Укрзалізниця» хоче провести їхню індексацію на 37%. Таке рішення призведе до додаткового збільшення логістичних витрат тільки підприємств ГМК на 8-10 млрд грн. Торік вантажі ГМК займали понад 45% експортних перевезень залізницею.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2Fd10e2d0f92c05316b2773d9a892c2ec5.jpg)
Пенсии заморожены, но не навсегда: власти назвали условия для повышения
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F2%2F65417195cedd62b7e199ef3dadf43a39.jpg)
Курс валют: доллар и евро дорожают
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F2%2F2af6a3a10b9c41b5d4b8998a9a982899.jpg)
Россия начнет хранить нефть под землей
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F1549866d707cf9b98a47f819457661a4.jpg)
Цены на популярную ягоду бьют рекорды: какая причина
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F2%2Fe1d54a24c8356c2a4c6758617ccde79b.jpg)
Кремль созывает срочное совещание из-за дефицита топлива - разведка
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F2%2F458bde615d0f4caa28cb4bc552791061.jpg)
Шмыгаль назвал задачи для нового руководителя Нафтогаза
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F2%2F5634a7ab9ff71e1e28702ef5a62fb2ee.jpg)