Фінські ЗМІ з’ясували, як РФ "заховала" свої нафтові танкери за фіктивними фірмами у Дубаї
Фінські ЗМІ з’ясували, як РФ "заховала" свої нафтові танкери за фіктивними фірмами у Дубаї

Фінські ЗМІ з’ясували, як РФ "заховала" свої нафтові танкери за фіктивними фірмами у Дубаї

Команда фінського суспільного мовника Yle у своєму розслідуванні показала, як Росія вивела за кордон діяльність фірм, що опікуються флотом танкерів, які перевозять російську нафту; одним з найбільших осередків для цих компаній прикриття є Дубай.

Як повідомляє "Європейська правда", матеріал Yle на цю тему вийшов вихідними.

Редакційна команда з’ясувала, що дуже багато фірм-операторів так званого "тіньового флоту" танкерів, які перевозять російську нафту без дотримання західних санкцій, зареєстровані у Дубаї.

Журналісти встановили, що адресою реєстрації близько 60 таких компаній-ширм є один і той самий елітний готель Meydan у Дубаї.

Він виявився "віртуальним офісом" для тисячі фірм, які зареєстровані за цією адресою, але лише на папері.

На таку компанію зареєстрований і танкер Eagle S, підозрюваний у пошкодженні підводних кабелів у Фінській затоці 25 грудня 2024 року.

Минулого тижня суд зняв арешт з Eagle S через відсутність достатніх підстав для продовження арешту.

Міністерка закордонних справ Еліна Валтонен у коментарі з цього приводу визнала, що заплутана структура власності "тіньових танкерів", які возять російську нафту, є великою проблемою.

"Якщо, наприклад, у Балтійському морі станеться серйозний розлив нафти – незрозуміло, чи вийде притягти когось до відповідальності", – зазначила вона.

Вона додала, що у ЄС розуміють проблему і шукають способи зробити ефективнішими санкції проти нафтового сектора Росії.

Одним зі способів можуть бути санкції проти компаній, які є операторами таких танкерів – зараз у списках переважно судна.

Еліна Валтонен вважає, що одним із викликів з ефективністю санкцій проти Росії є те, що багато країн не дотримуються їх, а західні держави не особливо можуть вплинути на це.

У матеріалі також нагадали, що низка країн ЄС, як зокрема Угорщина, Словаччина, Чехія, досі купують нафту у Росії, а "тіньовий флот" допомагає РФ продавати нафту в треті країни в обхід "цінової стелі" G7.

Крім того, великі обсяги російської нафти можуть врешті потрапляти у ЄС "обхідними шляхами" – наприклад, "тіньовий танкер" везе нафту з Росії та розвантажується в Індії, де вантаж переробляють на нафтопродукти, які вже звідти "відбіленими" везуть у Європу.

Крім того, Рада ЄС встановила два нових критерії, які дозволять ЄС запроваджувати обмежувальні заходи щодо фізичних та юридичних осіб, які володіють або експлуатують судна тіньового флоту Росії, а також тих, хто підтримує або отримує вигоду від російського військово-промислового комплексу.

Источник материала
loader
loader