BMW та Volkswagen не допомогли: виробник акумуляторів Northvolt оголосив про банкрутство
BMW та Volkswagen не допомогли: виробник акумуляторів Northvolt оголосив про банкрутство

BMW та Volkswagen не допомогли: виробник акумуляторів Northvolt оголосив про банкрутство

Тягові акумулятори є ключовим і найдорожчим елементом електромобілів. З огляду на політику тотальної електрифікації транспорту в Євросоюзі виробництво власних акумуляторів стає найважливішим індустріальним напрямком для Європи.На цьому перспективному терені найамбіційнішим гравцем стала шведська компанія Northvolt, яка анонсувала амбітні плани будівництва кількох гігафабрик для масового виробництва батарей. Однак реалізувати вдалося лише невелику частину цих планів, а днями компанія подала заяву на банкрутство. Причому це банкрутство стало найбільшим у Швеції, навіть випередивши за масштабом крах автомобільної компанії Saab.Історія компанії Northvolt розпочалася у 2015 році, коли два вихідці з фірми Tesla, Петер Карлссон та Паоло Черруті вирішили створити власну фірму SGF Energy для розробки та виробництва електромобільних акумуляторів. У 2017 році компанію перейменували на Northvolt, а ще через два роки в неї поспішили вкластися Європейський інвестиційний банк, концерни BMW, Volkswagen та Goldman Sachs, а також шведський страховик Folksam. Вже на першому етапі сукупні вкладення в Northvolt перевищили 1 млрд доларів. Тоді ж розпочалося будівництво першої гігафабрики у шведському Шеллефтео.Надалі було анонсовано будівництво додаткових заводів Northvolt у Німеччині, Польщі, Канаді та Швеції. Крім того, передбачалося запустити спільне виробництво з компанією Volvo Cars неподалік Гетеборга. Такі амбітні плани підкріплювалися щедрими грошовими вливаннями урядів, банків та пенсійних фондів тих країн, де анонсували майбутні гігафабрики, а також фонди Євросоюзу.Більше того, концерни Volkswagen та BMW зробили велику ставку на Northvolt. Перший став власником 21% акцій компаній, а другий підписав контракт на суму 2 млрд євро. Проте влітку 2024 року його було розірвано через неможливість компанії Northvolt налагодити масовий випуск тягових батарей. З низки запланованих гігафабрик вдалося побудувати і запустити лише одну.Не дивно, що у вересні минулого року компанія Northvolt повідомила про скорочення трьох тисяч робітників у Швеції, а у листопаді подала заявку на банкрутство свого північноамериканського підрозділу. У грудні компанія Northvolt заявила про намір продати всі виробничі потужності та зосередитися лише на розробці акумуляторів. Логічним кінцем історії батарейного стартапу стало подання заяви про банкрутство до суду Стокгольма минулого тижня.Це тривожний дзвінок для всієї батарейної індустрії Європи. Із 15 запланованих у Євросоюзі гігафабрик призупинено проекти вже 10 підприємств: вони відкладені або чекають на узгодження від влади. А чотири проекти взагалі скасовані.Гігафабрики, що вже працюють, належать корейським або китайським компаніям, що означає залежність Європи від зарубіжних технологій. У всьому Євросоюзі компанія Northvolt була єдиним великим виробником тягових акумуляторів, який працював за повним циклом: від розробки компонентів до виробництва готових батарей. Тепер шведська влада очікує на прихід нових інвесторів, які врятують Northvolt, але таких у Європі поки не видно.Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, електромобілі Audi переведуть на китайські тягові батареї.

Источник материала
loader
loader