Експортні продажі Молочного альянсу впали утричі
Експортні продажі Молочного альянсу впали утричі

Експортні продажі Молочного альянсу впали утричі

Експортні продажі Молочного альянсу впали утричі

Група компаній «Молочний альянс» 2024 року поставляла свою продукцію до 27 країн світу, хоча в довоєнний період географія експорту нараховувала 38 країн.

Про це повідомив голова наглядової ради ГК  «Молочний альянс» Сергій Вовченко, пише Open4business.

«За минулий рік ми експортували продукцію лише на суму близько 1 млрд грн. Це зовсім мало. При тому що виручки отримали близько 8,6 млрд грн», — сказав він.

Вовченко зауважив, що переробному підприємству харчової галузі, щоб бути конкурентноздатним, потрібно чітко відстежувати три моменти: інноваційність, якість і ціну.

Він висловив упевненість, що проблем з інноваційністю та якістю продукція «Молочного альянсу» не має. Проте її вартість наразі є вищою, ніж у багатьох європейських країнах, де виробники отримують дотації з євробюджету. Це робить українську молочну продукцію неконкурентною на міжнародній арені.

«Вартість сировини у нас, у молокопереробній галузі, займає 68-70% (всієї собівартості. — Ред.). Державі, бізнесу, асоціаціям потрібно працювати над тим, щоб ми були конкурентними за третьою складовою, за ціною. І тоді ми будемо відомі набагато ширше і затребувані, і валюта буде приходити в державу. Бо що таке мільярд гривень? Це зовсім нічого. Ми продавали раніше набагато більше, в три рази більше продавали на експорт. А зараз  на жаль», — підкреслив Сергій Вовченко.

Він також розповів, що після низки поїздок на міжнародні конгреси переконався в неконкурентності української молочної продукції на європейському ринку та упередженому ставленні до українських виробників з боку європейських колег. Вирішити цю проблему, на його думку, зможе державний протекціонізм.

«5 червня закінчиться угода про безмитну торгівлю. І це для нас дуже серйозний виклик. Якщо вона не буде продовжена, ми будемо програвати. Якщо додасться мито, ми взагалі на європейському ринку будемо неконкурентні», — зазначив він і додав, що виходом із ситуації є нарощування експорту до країн Близького Сходу і Північної Африки.


Для довідки: ГК «Молочний альянс» об'єднує Пирятинський і Баштанський сирзаводи, Золотоніський маслоробний комбінат, Яготинський маслозавод, філію «Яготинське для дітей». Підприємства холдингу виробляють молочну продукцію під торговими марками ТМ «Пирятин», «Славія», «Яготинське» і «Яготинське для дітей», «Хопси» та ін.

Источник материала
loader
loader