Розкриті технічні характеристики бойового гелікоптера NH90 Block 2
Розкриті технічні характеристики бойового гелікоптера NH90 Block 2

Розкриті технічні характеристики бойового гелікоптера NH90 Block 2

Компанії Airbus та Leonardo оголосили про початок роботи над модернізацією багатоцільового гелікоптера NH90 у рамках проекту Block 2, що має забезпечити його актуальність для країн НАТО щонайменше до 2050-х років. Новий етап розвитку передбачає глибоку модернізацію електроніки, впровадження відкритої модульної архітектури, спрощення технічного обслуговування та розширення можливостей інтеграції з безпілотними платформами й мережевими бойовими системами.

NH90 Block 2 — це сучасний середній тактичний вертоліт, створений консорціумом NHIndustries (Airbus, Sikorsky, Leonardo). Оснащений двома потужними гвинтокрилами та турбогвинтовими двигунами General Electric T700 або Safran RTM322, він може розвивати швидкість до 300 км/год і має радіус дії близько 800 км. Вертоліт може перевозити до 20 десантників або до 2,5 т корисного навантаження. Завдяки сучасній авіоніці, включаючи цифрову кабіну, автопілот і інерційну навігацію з GPS/INS, він ефективно працює в будь‑яких погодних умовах.

Основні переваги NH90 Block 2 — це універсальність і швидке переобладнання для різних завдань: транспорт, медична евакуація, пошуково-рятувальні операції, протичовновий захист (в арктичному варіанті HSM) і навіть монтаж озброєння. В обладнанні можуть бути гідролокатори, торпеди, ракети та кулемети. Автоматика дозволяє точне вертикальне злітання, польотну стабілізацію та безпечну посадку в складних умовах.

Основні переваги NH90 Block 2 — це універсальність і швидке переобладнання для різних завдань: транспорт, медична евакуація, пошуково-рятувальні операції, протичовновий захист (в арктичному варіанті HSM) і навіть монтаж озброєння. В обладнанні можуть бути гідролокатори, торпеди, ракети та кулемети.

Серед ключових напрямів розвитку: підвищення живучості, збільшення дальності й вантажності, поліпшена цифрова інтеграція та введення спільних операцій екіпажних і безекіпажних платформ. Також планується впровадження сучасних силових установок (оновлені двигуни від GE та Safran), модернізація систем fly-by-wire і збільшення максимальної злітної маси до 11,5 тонн.

Перший NH90 надійшов у війська у 2007 році, а станом на 2024 рік у світі експлуатується 515 машин у 24 варіантах для 14 країн. Модернізація Block 2 має усунути виявлені недоліки й забезпечити вертольоту актуальність для задач десантної, протичовнової, логістичної та рятувальної авіації на десятиліття вперед.

Источник материала
loader