/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F1704e90dc660b2c3cbc6c27f45fbe6af.jpg)
Яке покоління BMW 3-Series можна вважати найкращим у історії марки?
Складно уявити світ без BMW 3-Series, і на те є причина. Ця модель супроводжує нас вже 50 років, пройшла через численні зміни та сім поколінь. Але яка з них була найкращою?Порівнювати оригінальний E21 з сучасним G20 безглуздо, але можна оцінити, як кожне покоління виділялося серед конкурентів, просуваючи дизайн та інженерію. А може, просто вибрати ту модель, яка виглядає настільки гарно, що хочеться, щоб BMW повернув її у виробництво.Перша 3-Series була прогресивнішою за попередню серію 02, але сильно відрізнялася від сучасних авто. Спочатку доступний лише дводверний седан, а шестициліндровий двигун з’явився у Європі лише у 1977 році. Америка взагалі не отримала “шістки”, а M3 з’явився лише через десятиліття.BMW обрав консервативний дизайн для E30, що виявилося вдалим рішенням. Незважаючи на тісний задній ряд і важке кермо, модель стала хітом завдяки новим варіантам: седану з чотирма дверима, дизелю, повнопривідній версії, універсалу, першому M3 та справжньому кабріолету.Це покоління вперше врахувало аеродинамічні тенденції та отримало нову багатоважільну задню підвіску, що покращило керованість. З’явився компактний хетчбек 3-Series Compact, а M3 перетворився на потужний шестициліндровий GT, доступний навіть у чотиридверному варіанті.E46 вдосконалив все, що було гарного в E36, у ще більш привабливому дизайні. Двигуни отримали систему Valvetronic, повернувся повний привід, а Compact нарешті отримав багатоважільну підвіску. А M3 став ще кращим завдяки версії CSL.Дизайн E90 спочатку викликав суперечки, але це покоління привнесло важливі зміни: перше використання iDrive, нові турбовані шестициліндрові двигуни. M3 отримав 4,0-літровий V8 — найбільший двигун у історії серії.У цьому поколінні купе та кабріолети виділили в окрему серію 4-Series. З’явився неоднозначний Gran Turismo, подовжена версія для Китаю та гібрид. Турбодвигуни дозволили замінити шестициліндрові мотори на потужніші “четвірки”.Останнє покоління покращило все: дизайн став чіткішим, кузов міцнішим, салон просторішим. M3 вперше отримав повний привід, а M340i поставив під сумнів необхідність повноцінного M3. Цифрова панель приладів з iDrive стала стандартом.Наступне покоління стане найрадикальнішою зміною за 50 років. 3-Series перейде на платформу Neue Klasse, яка підтримує як ДВЗ, так і електроприводи. Дизайн поєднає сучасність із посиланнями на минуле BMW. M3 також отримає електричну версію.За півстоліття BMW 3-Series пройшов шлях від простої дводверної моделі до технологічного флагмана. Кожне покоління додавало щось нове, але найбільші зміни ще попереду — електрифікація та повна переробка концепції. Якщо раніше 3-Series був символом водійського задоволення, то тепер він стає символом інновацій.

